grote verassing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

grote verassing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 17:44

Hallo Bokkkers,

Ik moet het even van me af schrijven voor ik me mond straks voorbij praat :x

Ong een jaar geleden is me moeder omver gelopen door een paard. Ze heeft hierbij haar pols en heup gekneust. Maar jammer genoeg heeft ze van haar heup nog steeds last :(. Ik heb sins dien veel in het huishouden gedaan. Ook de hele verzorgen van onze paarden overgenomen en natuurlijk ooknog school. Nu heb ik een aantal weken terug me eindexamen gehad.

Een van de reden dat het maar niet beter wil gaan is dat ze druk maakt over het huis. Het is namelijk binnen en buitens huis een zooi... Ze probeerde steeds maar spullen uit te zoeken wat maar niet wil lukken en dat blijft dan staan want straks lukt het wel word er dan gezegd.

Nu wil ik als verrassing binnen en buiten huis opruimen. Ik heb al een mooie dag uitgezocht :D want midden juni moet ze naar een ziekenhuis ong. 50 km verder op en dat gaat dus wel ong. een hele dag duren. En op deze dag wil ik het opruimen.

Maar nu ben ik ookwel weer bang... Ik heb zo iets als een keer eerder gedaan maar dan alleen de tafel een beetje opruimen enz, maar toen ze thuis kwam was ze niet blij omdat ze nu haar spullen niet meer kon vinden. Ik ban nu dus best wel bang dat dit weer gaat gebeuren. Dus zit eigenlijk nog best wel te twijfelen...

Bedankt voor het lezen :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:48

berg alles naar onderwerp op, bv alles wat met de administratie te maken heeft bij elkaar in de ene kast, noteer dat ook wat er allemaal te vinden is, hang desnoods aan de binnenzijde een inhoudslijstje op, zo maak je het zoeken makkelijker en minder een ramp

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:49

er is een programma met twee vrouwen die je huis helemaal schoon en netjes maken. weet zo niet hoe die tv programma heet. misschien is dat iets als verassing.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 17:52

speurneusc schreef:
berg alles naar onderwerp op, bv alles wat met de administratie te maken heeft bij elkaar in de ene kast, noteer dat ook wat er allemaal te vinden is, hang desnoods aan de binnenzijde een inhoudslijstje op, zo maak je het zoeken makkelijker en minder een ramp

Dat is wel een goeie dankje :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 17:53

paardje1983 schreef:
er is een programma met twee vrouwen die je huis helemaal schoon en netjes maken. weet zo niet hoe die tv programma heet. misschien is dat iets als verassing.

Mijn moeder wil echt niet aan zo iets meedoen als ik dat doe dan ga ik wel op stal wonen de aankomende 5 jaar (stal is me 2de huis)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:56

Heel eerlijk ?

Vind het reuzelief van je , hoor, dat in de eerste plaats, maar als je moeder al eens eerder heeft aangegeven zoiets niet op prijs te stellen, zou ik het niet nog eens doen :n

Misschien een soort waardebon maken om aan te bieden er samen eens een dag voor uit te trekken ?

En dan ook echt doen natuurlijk ;)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 18:01

Shirley schreef:
Heel eerlijk ?

Vind het reuzelief van je , hoor, dat in de eerste plaats, maar als je moeder al eens eerder heeft aangegeven zoiets niet op prijs te stellen, zou ik het niet nog eens doen :n

Misschien een soort waardebon maken om aan te bieden er samen eens een dag voor uit te trekken ?

En dan ook echt doen natuurlijk ;)

Mijn tante had toen geholpen en ze is nogal.. euhm... appart. Ze snuffelt vaak in de spullen en weet niet waar alles moet staan en dat is deze keer dan niet.

Shirley

Re: grote verassing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:05

Jij kent je moeder het beste natuurlijk, ik ga alleen maar uit van wat ik lees en wat ik er zelf van zou vinden (niet leuk dus :o )

Maar nogmaals, heel lief en ik denk dat ze hoe dan ook heel blij is met een dochter als jij <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:00

Ik denk; Je wilt het hele huis laten afbranden. :+ :')

Ik zou aanbieden om gewoon te helpen met opruimen maar ik zou niet ongevraagd in haar huis gaan ruimen. Dat vinden mensen vaak helemaal zo leuk niet.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:15

Suzanne F. schreef:
Ik denk; Je wilt het hele huis laten afbranden. :+ :')

Ik zou aanbieden om gewoon te helpen met opruimen maar ik zou niet ongevraagd in haar huis gaan ruimen. Dat vinden mensen vaak helemaal zo leuk niet.

Ik laat het huis zeker niet afbranden. Als we niet uitkijken stort het in met als de treinen en scheuren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:27

Verassing is wat anders dan verrassing. ;)

Bied aan of je het moet opruimen, zegt ze nee dan is het nee, zegt ze ja dan is het ja. Zou het persoonlijk niet zo op prijs stellen als iemand mijn kamer komt opruimen. Want al is het een troep ik weet wel altijd alles te vinden. Nou ja, meestal dan. :=

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:45

Vind het een leuk idee van je!!
Maar moest dit mijn huis zijn, zou ik ook niet blij zijn moest ik mijn spullen niet meer terug vinden...
Is het geen idee om toch samen met je moeder op te ruimen zodat ze weet waar ze alles ligt?
Moeders in de stoel met een kop koffie erbij en jij die alles op tafel gooit om vervolgens te zeggen DAAR heb ik het opgeruimd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:51

Gewoon doen, jij moet toch ook tussen de troep leven? Is toch logisch dat je het dan een keer zat bent en gaat puin ruimen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:54

Woon jij daar ook? Want dan vind ik het heel begrijpelijk dat je dat een keer op wilt ruimen. Zou het gewoon doen, dan is ze er maar niet zo blij mee, het gaat ook om jou!

Alleen maar lief en fijn dat jij dat op je wilt nemen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:57

Je kunt opruimen en veel spullen wegdoen maar ook gewoon opruimen, opschrijven waar je iets hebt neergelegd en de boel schoonmaken. Met het tweede zal je moeder denk ik geen problemen hebben, juist omdat ze alles terug kan vinden aan de hand van je lijstje. Je kunt ook eerst de hele bovenverdieping doen, alle bedden verschonen(vervelende klus met een zere heup) zuigen, stoffen, badkamer wc enz.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:43

Ik vind het een superlief idee. +:)+ Het is vast een enorme klus als ik dat zo hoor.
Misschien is het voor je moeder vooral lastig om te accepteren dat ze het niet zelf kan en hulp krijgen valt dan niet altijd mee.

Als je mijn dochter was dan zou ik heel blij zijn en ook een traantje laten omdat ik het zo graag zelf had willen doen en niet daarvoor mijn dochter nodig moet hebben. Maar daarna is het gewoon heerlijk, misschien is het handig om een aparte doos met nog uit te zoeken spullen (waarvan jij niet weet waar het moet) over te laten en waarvan je kunt inschatten dat haar dat wel gaat lukken.