en eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat de bokkers gedaan zouden hebben.Dit is wat er gebeurde: ik was net nog even boodschappen doen en in de rij bij de kassa voel ik ineens wat kouds tegen m'n been (bloot been ivm het weer
) Bleek het mandje van degene achter mij te zijn. Nou ja, dat kan. Degene die het mandje vasthield was een jongetje. Nou heb ik niet echt wat met kinderen, of eigenlijk: echt niet, dus ik negeerde 'm maar
Had z'n moeder dat nou ook maar gedaan... de moeder stond weer achter het jongetje, en ze zei tegen 'm dat hij met het mandje tegen die mevrouw (= ik) aan was gekomen. Ze zei het niet heel vriendelijk, ook niet snauwerig maar eerder alsof ze vaker zo tegen dat jochie praat. Jongetje legde de boodschappen op de band en dat deed hij kennelijk ook al niet goed, hij kreeg er in elk geval commentaar op van z'n moeder. En z'n moeder zei toen nog weer een keer tegen 'm dat hij net ook al met dat mandje tegen mijn been was aan gekomen. Toen zei het jongetje ook wat, ik kon niet verstaan wat want hij zei het heel zachtjes. Ik hoorde wel welk antwoord hij kreeg: "nee natuurlijk mag je niks vragen, niet van die gekke vragen stellen. Nou, wat wil je weten?" En ik weet zeker dat ik het goed verstaan heb.
Oftewel: alles wat dat joch deed was verkeerd, het was ook een erg bedeesd jongetje (van een jaar of 8 schat ik) en z'n moeder klonk alsof ze het heel normaal vond om zo tegen 'm te praten.
En ik deed niks
Toen ik de winkel uit liep bedacht ik mij dat ik tegen dat mens had moeten zeggen van: "klopt van dat mandje maar zo te horen heb jij daar meer moeite mee dan ik
" en tegen het kind: "geeft niks hoor jochie, je deed 't vast niet expres
" Ofzo.Misschien had ik ook moeten kijken of hij blauwe plekken had of iets?
Hoe moet je nou met zo'n situatie omgaan?
Voed nondedju je eigen kinderen en beesten op maar laat mij de mijne doen!