dikke benen, toch een korte broek aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

dikke benen, toch een korte broek aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:19

Hoi

Ik zit hier met een klein dilemma. Aangezien het niet alleen om kleding gaat, maar ook om een maatschappijbeeld heb ik er een apart topic voor gemaakt.

Het probleem: ik ben (zoals 75% van de dames hier op bokt) niet echt happy over m'n uiterlijk. Ik fitness regelmatig op een hometrainer, maar ik val hiervan af op 'verkeerde' plaatsen. Helaas niet op m'n dijbenen. Ik heb daarom nog nooit een korte broek aangetrokken. Dus ook bij 35 graden loop ik in een lange spijkerbroek om mijn omgeving niet de stuipen op het lijf te jagen. }>

Maar ja, ik werk nu zomers in een hete school met glazen dak bij het boekenfonds en er zijn niet zoveel anderen in de buurt, dus misschien moet ik me er toch eens aan gaan wagen. Wat voor korte broek vinden jullie 'het minst afzichtelijk' bij dikke bovenbenen? Toch voor een écht korte broek gaan, waarbij een groot deel van de bovenbenen zichtbaar is? Of een langer model? Hoewel ik daarvan altijd hoor dat het niks goeds voor je figuur doet... Ik moet ook zeggen dat ik driekwart-broeken ook verschrikkelijk lelijk vind. En wat voor kleur kleedt het beste af?

Verder is het misschien voordelig om schoenen met kleine hakjes te zoeken ipv gympen?

Hoe kijken jullie aan tegen mollige/dikke mensen in korte broeken? Gewoon niet doen, of een paar trucjes volgen en klaar?

Moos99

Re: dikke benen, toch een korte broek aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:23

Ik zou in de eerste instantie zeggen als je iets luchtigs aan wilt doen om een zomer jurkje aan te doen die boven strak is en onder los! Dat slankt geweldig af. Je kunt ook nog van die zomer broeken overwegen, weetjewel die stoffe losse broeken? Die zijn ook niet zo warm.

Als het gaat om een korte broek kun je dan misschien een stoerder model nemen tot je knieen. Als je voor echt kort gaat zou ik dan geen spijkerstof aan doen maar een stoffen korte broek, die een dikke stof heeft die redelijk los zit en dus niks afknelt :D

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:26

Hier ook iemand met dikke benen, ik heb er echter wel lak aan wat andere mensen vinden. Ik draag uiteraard geen hotpants :') maar gewoon korte broeken die tot een stukje boven de knie komen, dan is het dikste deel in ieder geval bedekt. Ik ga met 30 graden echt niet in een lange spijkerbroek lopen omdat andere mensen het mogelijk lelijk vinden, ze kunnen ook de andere kant op kijken denk ik dan maar. En persoonlijk vind ik dat het er gewoon leuk uit ziet als het niet zo'n heel kort broekje is. Gewoon lekker dragen waar je jezelf lekker in voelt vind ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:27

Ik heb zelf een paar stevige benen, voor mijn werk mag ik niet eens korte broeken of rokken aan maar privé doe ik dat wel. Ik kies zelf voor rokken tot net boven de knie en korte broeken tot halverwege het dijbeen. Driekwartbroeken verkleinen optisch en daardoor lijken je benen snel nog dikker. Broeken neem ik niet tot net boven de knie omdat ik wel vrij slanke kuiten heb in verhouding en omdat je het verschil niet ziet ogen ze dikker dan ze zijn. Met rokken heb ik dat effect al vanuit de heupen. Gympen vind ik niet mooi bij dames met steviger benen dus zelf kies ik voor lage hakjes of evt. smal ogende ballerina's.
Maar soit, als jij je goed voelt in een driekwartbroek en gympen, moet je die gewoon aan doen, want zelfvertrouwen geeft het mooiste beeld uiteindelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:28

De truc is om de broek net tot op de knie of net erover te laten komen. Dan kan het best! :j Ben zelf ook geen maatje 36.

Overigens draag ook vrij veel langere jurken, heerlijk. :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:31

Wie is er perfect?
Ik draag steunkousen, en loop gerust in een vrij kort afgeknipte spijkerbroek of hele korte broek over straat hoor, kan mij allemaal geen moer schelen.

Wat al werd gezegd, tot aan je knie is goed.
Verder ben ik zelf ook fan van wat lossere linnen broeken, vooral met werk.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 17-05-14 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:32

Gewoon doen :-) !
Ik heb ook dikke (gespierde) (boven) benen en ik trek me niks aan van wat anderen denken :-). Korte shortjes, langere shortjes, badpakken en bikini's: lang leve de zomer ;-).
Maar nu zijn de benen hier wel nog gruwelijk wit :-p..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:34

Ik heb daar ook last van en wat ik doe is een jurkje aan trekken met een A lijn. Of rokjes!

Wat tegenwoordig ook helemaal hip is tegenwoordig, jumpsuits! Hele mooie dunne stof die lekker luchtig is.
Kan je ook in korte broeken vorm kopen, dan zitten de pijpjes al minder strak. Want door die strakke pijpjes lijken je benen vaak 3x zo dik.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:35

Heel herkenbaar probleem.
Al draag ik wel gewoon korte broeken hoor. Ik heb vaak voor mijn bovenbenen maat 40 nodig, terwijl ik voor mijn taille maat 36 nodig heb. Dat is ook heel vervelend.

Ik lees even mee.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:36

Een luchtige maxidress kan ook onwijs leuk zijn! Zijn er ook in leuke zomerse kleurtjes!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:36

Blondie01 schreef:
Hier ook iemand met dikke benen, ik heb er echter wel lak aan wat andere mensen vinden. Ik draag uiteraard geen hotpants :') maar gewoon korte broeken die tot een stukje boven de knie komen, dan is het dikste deel in ieder geval bedekt. Ik ga met 30 graden echt niet in een lange spijkerbroek lopen omdat andere mensen het mogelijk lelijk vinden, ze kunnen ook de andere kant op kijken denk ik dan maar. En persoonlijk vind ik dat het er gewoon leuk uit ziet als het niet zo'n heel kort broekje is. Gewoon lekker dragen waar je jezelf lekker in voelt vind ik.

Helemaal gelijk!
Ook slanke jonge mensen, zien er vaak niet uit in hun te korte broekjes. Als je ze bij huis of op het strand draagt kan het natuurlijk wel. Maar voor de rest, is een korte broek tot boven je knie, wel zo netjes! Zeker in het openbaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:38

Dat vind ik pas lelijk, van die broeken tot boven je knie. :o
Ik ben 18, ik zal zeker niet in zo'n korte broek naar school komen maar ik durf er wel mee de stad in of uit eten oid. :o

Ik bedoel dan wel broekjes die langer zijn dan 0.1 centimeter over je kont.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:38

Moos99 schreef:
Ik zou in de eerste instantie zeggen als je iets luchtigs aan wilt doen om een zomer jurkje aan te doen die boven strak is en onder los! Dat slankt geweldig af. Je kunt ook nog van die zomer broeken overwegen, weetjewel die stoffe losse broeken? Die zijn ook niet zo warm.

Als het gaat om een korte broek kun je dan misschien een stoerder model nemen tot je knieen. Als je voor echt kort gaat zou ik dan geen spijkerstof aan doen maar een stoffen korte broek, die een dikke stof heeft die redelijk los zit en dus niks afknelt :D

Een jurkje is idd ook heel fijn! Alleen voor het werk niet zo praktisch. Maar ja, dat kan voor de écht warme dagen/weken wel.

Spijkerstof was ik trouwens voor korte broeken al niet van plan, dat snijdt alleen maar in m'n been.

Blondie01 schreef:

Haha, ik vind het knap als mensen hun eigen mening volgen en doen wat ze fijn vinden. :D Helaas ben ik daar zelf niet pittig genoeg voor, ik vind de mening van anderen veel te belangrijk en ik loop me dan de hele dag te schamen.

Urielle schreef:
Ik heb zelf een paar stevige benen, voor mijn werk mag ik niet eens korte broeken of rokken aan maar privé doe ik dat wel. Ik kies zelf voor rokken tot net boven de knie en korte broeken tot halverwege het dijbeen. Driekwartbroeken verkleinen optisch en daardoor lijken je benen snel nog dikker. Broeken neem ik niet tot net boven de knie omdat ik wel vrij slanke kuiten heb in verhouding en omdat je het verschil niet ziet ogen ze dikker dan ze zijn. Met rokken heb ik dat effect al vanuit de heupen. Gympen vind ik niet mooi bij dames met steviger benen dus zelf kies ik voor lage hakjes of evt. smal ogende ballerina's.
Maar soit, als jij je goed voelt in een driekwartbroek en gympen, moet je die gewoon aan doen, want zelfvertrouwen geeft het mooiste beeld uiteindelijk.

Voor 'echt' werk kan ik ook wel begrijpen dat het niet mag. Het is niet echt representatief natuurlijk. Als er leerlingen op school zijn, dan trek ik ook iig een lange broek aan.
Rokken vind ik zelf wel mooi vallen bij forse benen, maar dan doe ik er wel een zwarte legging onder om 'bungelend vet' bij elkaar te houden. Zwart kleedt dan wel mooi af, vind ik.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:20

Hier nooit geen korte broek. Durf ze niet meer aan te trekken. Door ziekte een maatje meer gekregen en op hele vervelende plekken zoals knieholtes enz. Dus hier altijd een lange broek en thuis hooguit een 3 kwart broek tot net over de knie.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:24

Ik heb zulke witte benen dat een skipiste met volle zon er niks bij is qua reflectie :') Maarrrr ... Ik draag gerust korte broeken, en dan niet die hotpants want dat vind ik niks, maar wel de iets langere korte broeken. Als mensen het niet mooi vinden kijken ze maar niet :D

Ik ga mij niet doodzweten in de hitte...
Dus gewoon lekker dragen waar jij je lekker bij voelt en laat andere mensen gewoon links liggen... :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:10

Ik heb ook bij het boekenfonds gewerkt, haha. Ik ging gewoon in een flink kort spijkerbroekje hoor, niemand die raar opkeek, terwijl ik ook niet superslank ben. Zo'n halflange broek vind ik persoonlijk echt vreselijk, dat maakt inderdaad dikker dan een heel kort broekje. (Heel kort is voor mij ongeveer 1/3 van je dijbeen, anders is het een notpants.)
Als je maar dichte schoenen aandoet, die stapel atlassen op mijn blote tenen was toch niet zo fijn :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:14

Gewoon DOEN! Waarom zou jij een hele zomer last van de warmte moeten hebben? Op ieders uiterlijk is wel iets aan te merken, niemand is perfect. Ik heb ook echt nog nooit scheef gekeken naar een iets gezettere dame met korte broek, en het zou zelfs niet in mijn hoofd opkomen om dat te doen...

Mijn moeder heeft heel zware benen, en draagt ook gewoon een short tot net boven de knie, of een jurk tot net er boven (of net er onder), en dat staat heel leuk hoor :) Een leuke blouse erbij, een vrouwelijk sandaaltje en wat juweeltjes en je ziet er vast beeldig uit!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:16

Ik ben in een korte periode behoorlijk aangekomen (ben nog steeds slank) en daardoor zijn mijn bovenbenen echt heel lelijk geworden, de putten zitten er bijna in. Maar toch ga ik echt wel een kortebroek aan trekken, ik voel me er op dit moment niet heel prettig door, maar toch ga ik me niet tegen laten houden omdat mijn lichaam nu even iets voller is.

Nu het mooier weer begint te worden heb ik steeds meer steun om iets meer te gaan sporten zodat mijn benen ook weer iets strakker worden.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:17

Ik zou het gewoon doen, ook gewoon kort en niet alleen drie kwart. Vindt het helemaal niet lelijk of vies staan!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 12:17

Konstantine schreef:
Ik heb ook bij het boekenfonds gewerkt, haha. Ik ging gewoon in een flink kort spijkerbroekje hoor, niemand die raar opkeek, terwijl ik ook niet superslank ben. Zo'n halflange broek vind ik persoonlijk echt vreselijk, dat maakt inderdaad dikker dan een heel kort broekje. (Heel kort is voor mij ongeveer 1/3 van je dijbeen, anders is het een notpants.)
Als je maar dichte schoenen aandoet, die stapel atlassen op mijn blote tenen was toch niet zo fijn :')

Leuk werk hè? :Y)
Tja, dan ga ik toch maar eens wat korte broeken bij Zalando bestellen, dan kan ik ze rustig op m'n kamer passen.

Dichte schoenen heb ik idd ook altijd aan, voor de pauzes heb ik slippers in mijn tas :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:27

:D ik ken het :j

ik heb altijd lange broeken [ spijker] aan :j
alleen op vakantie loop ik in bikini en korte broek
een rokje of jurk zit niet prettig omdat de dijen langs elkaar schuren en je echt rode plekken krijgt
ik ben nu al wat kilootjes kwijt [ zit nu op 79kg ] en bruin eerst in de tuin :D en kijk later wel of ik het lef heb om met korte broek op de fiets naar stal te gaan........

ik zie best wel meiden lopen met dikke benen in korte broek maar erg flatteus ziet het er niet uit :n
knap van hun ! maar ik doe het niet :n

nu ben ik wel al een ouwetje :P en dan staat dat ook echt niet!!!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:29

maximuss schreef:
Gewoon doen :-) !
Ik heb ook dikke (gespierde) (boven) benen en ik trek me niks aan van wat anderen denken :-). Korte shortjes, langere shortjes, badpakken en bikini's: lang leve de zomer ;-).
Maar nu zijn de benen hier wel nog gruwelijk wit :-p..

Same here, ik ben echt niet dik / te zwaar, maar mijn bovenbenen..... :+ laat ik het op spieren door paardrijden houden :Y) . Ik draag ook alleen maar korte shorts in de zomer, veel te warm anders.
Maar ik geef er ook geen zak om wat anderen van me vinden. Ga ik na school paardrijden zonder tijd om om te kleden? Doe ik dat lekker al in de pauze en dan zit ik maar 1 of 2 lessen in mijn paardrijkleren in de klas, boeien. Tuurlijk zegt iemand er wel eens wat over, maar dat zijn er toch altijd maar 1 of 2 die zelf iets te lang voor de spiegel staan volgensmij, dus daar trek ik me geen hol van aan *D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:32

Zolang de broek maar een beetje goed om de benen past, dat het niet wordt afgeknepen als je zit :D

Mooiste net boven/op de knie :) Hotpants zou ik echt niet aantrekken, dat vind ik boven een bepaalde leeftijd sowieso al niet meer mooi :')

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:36

Ik zeg altijd maar je moet doen waar je je prettig bij voelt.
ik vind altijd dat iedereen wel in een korte broek kan Hoe dun of dik ze ook zijn.
maar voor mijzelf doe ik het niet want ik voel me er niet prettig bij.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:40

Eerlijk gezegd denk ik vaak dat je voor echte warmte vaak nog beter een lange dunne loszittende broek aan kan trekken omdat je met blote benen vaak zo gaat plakken (zeker als je benen elkaar raken niet echt relaxed), een half lange broek kan dan ook maar dan oogt het al snel of je kortere benen hebt en kwa warmte maakt dat niet zoveel uit.