Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
denice schreef:Hoi!
Ben je misschien gewoon niet te aardig? Je mag best eens voor jezelf opkomen hoor! Je klinkt als een lieve meid maar makkelijk met zich laat sollen.
Heb je geen vriendinnen die wel leuk en gezellig zijn? Hoe oud ben je?
Misschien is je houding soms wat te afwachtend? Probeer wat meer initiatief te tonen naar die mensen, bijv. om eerst hén om hulp te vragen of om het een keer spontaan aan te bieden oid. Het scheelt ook vaak (eigen ervaring
) als je gewoon je gedachten op zo'n moment uitspreekt. 'Hey, je had het ook wel aan mij mogen vragen hoor
' kan wellicht helpen, dan denken ze misschien de volgende keer eerder aan je.
Zit je er dan toch nog mee, spreek je gedachten dan gewoon tegen ze uit op een nier-veroordelende manier (hey, ik weet dat jullie het niet zo bedoelen, maar het komt over alsof ... en ik voel me hier ... bij)
.
xSlvna schreef:En dan? Dan ga je eigen vragen om aandacht, best 'kinderachtig'.
ik kek het van vroeger en dat gevoel is niet fijn. Als je wilt praten staat mijn PB box altijd open.
mijn pb box staat voor je open als je erover wilt praten!
pepermunt14 schreef:Ik ben alleen de jongste van de klas. Daarom praat ik niet alleen maar over jongens, ruzies enzo.
Daar kan je niks aan doen, maar dat zorgt er misschien wel voor dat je je klasgenootjes niet altijd snapt, en zij ook jou niet helemaal snappen.