Netflix op tv kijken, beste manier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Netflix op tv kijken, beste manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 11:08

Ik ben me even aan het verdiepen in de mogelijkheden om netflix op tv te kijken. Momenteel heb ik een laptop met hdmi aansluiting, dus is het geen probleem, die sluit ik gewoon aan. Deze is echter redelijk aan het eind van z'n latijn en na 'm gister ook nog even mishandeld te hebben ben ik toch echt bang dat het einde nadert. Ik ben niet zo goed in last-minute beslissingen dus lees ik me maar vast in.

Opties die ik tot nu toe heb gevonden:
- hdmi, maar de keuze uit laptops zonder hdmi is veel groter (=goedkoper?)
- een smarttv, die heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen, maar ze zijn ook smart te maken in sommige gevallen, bv door chromecast? Vraag is alleen of dit gaat werken op mijn budget tv (MT Logic LE227794MT, een non-HD LED TV).
- vga kan natuurlijk ook maar heeft om een of andere reden niet mijn voorkeur, vraag me niet waarom :+
- door een mediaplayer aan te sluiten op tv. Hier ook de vraag of dat werkt op mijn TV en wat de kwaliteit hiervan is. Voordeel is volgensmij dat ik dan ook 'm;n geluidsboxen aan kan sluiten en gewoon alles op 1 ding heb.

Zijn er nog andere opties? De draadloze opties van mediaplayer en chromecast oid hebben eigenlijk mijn voorkeur, zijn hier nog andere varianten in, wat zijn voor en nadelen en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Jildau

Re: Netflix op tv kijken, beste manier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:10

Wij kijken Netflix op de tv met de Playstation 3. Is alleen misschien nog wel duurder dan jouw opties, wel heeeeel leuk om te hebben. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:10

Wij hebben een Chromestick oid? Was voor 35 euro in de aanbieding bij de MediaMarkt vorige week.
Die moet in je HDMI poort, weet niet of je tv die heeft.
Dat dingetje stuur je aan via je smartphone via de WiFi en je computer geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:11

Ik gebruik mijn wii ervoor... miss een idee? Kosten toch niks meer..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 11:13

Keet, die bedoel ik idd! Is dat wat, qua snelheid en kwaliteit etc.?

Jildau en Bizzybijtje, thanks voor de input. Is altijd een idee maar niet mijn voorkeur, ook al kost een wii niet zoveel meer, is toch weer een extra apparaat in huis waar ik niet persé op zit te wachten. Maar ik zal het in m'n achterhoofd houden, Wii vind ik zelf ook nog wel leuk namelijk :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:15

Wij kijken meestal via de chromecast, inderdaad erg handig via je telefoon. We hebben wel een smart-tv, dus het kan eventueel ook via de televisie direct, maar dat is allemaal wat minder handig navigeren.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:20

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:30

Chromecast is het goedkoopst, maar daarmee zit je wel vast aan de NL Netflix. Je kan hem dan niet even zo via het welbekende foefje omzetten naar US/UK.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:31

Mijn vriend is er erg blij mee :) Heb ehm nog niet horen klagen over de snelheid enzo. Ligt ook aan je internetverbinding natuurlijk :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:43

Chromecast :j dat is denk ik je makkelijkste, goedkoopste optie..

Ik draai 'm zelf hier via een laptop die we alleen in de slaapkamer aan de tv gebruiken zodat ik niet continue hoef te koppelen/ontkoppelen..
En in de woonkamer kunnen we via de ps3 en de wii kijken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 12:33

Bagheera: ook een goede suggestie, daar ga ik me eens over inlezen. Dankjewel!
Choiix: Da's een hele goeie opmerking om rekening mee te houden, thanks. Waarom kan dat niet eigenlijk, in m'n Chrome webbrowser lukt dat wel namelijk. Kan dat met de optie van Bagheera dan ook niet, aangezien je daar via de app van netflix zou kijken?

Oh en nog een aanvullende vraag: ik wil ook graag niet-netflix dingen kunnen kijken, dus over het algemeen volgensmij AVI en WMV bestanden. Kan dat ook via de chromecast?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:38

Wij hebben ook via de playstation, ook heb ik hem op me mobiel als APP.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:41

Ik volg je topic even Im :))

Ik ben ook al een poosje aan het rommelen met streamen op de tv, maar mijn tv is niet smart genoeg om het zelfstandig te kunnen :') ik heb nu vaak de externe schijf er aan hangen, maar dat betekend ook niet kunnen streamen. En ik heb gewoon netflix, dus eigenlijk is dat dan zonde haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 22:43

Sorry dat ik het topic omhoog schop, maar ik vroeg me af of iemand misschien antwoord heeft op deze vraag:
imd schreef:
Oh en nog een aanvullende vraag: ik wil ook graag niet-netflix dingen kunnen kijken, dus over het algemeen volgensmij AVI, MP4 en WMV bestanden. Kan dat ook via de chromecast?

Dus eigenlijk bestanden die op mijn harde schijf (intern en extern) staan, bekijken op mijn TV. Iemand enig idee?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:36

Ja dat kan, ik heb zo'n kastje gekocht bij de mediamarkt waar ik Netflix op kan kijken. Maar ook youtube etc. Ook zit er de mogelijk op om er een usb stick in te doen, dus kun je films kijken, foto's bekijken met de hele familie. Luisterboeken te beluisteren etc. Hartstikke handig.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 08:28

Cookies schreef:
Ja dat kan, ik heb zo'n kastje gekocht bij de mediamarkt waar ik Netflix op kan kijken. Maar ook youtube etc. Ook zit er de mogelijk op om er een usb stick in te doen, dus kun je films kijken, foto's bekijken met de hele familie. Luisterboeken te beluisteren etc. Hartstikke handig.

Is dat dan via de Chromecast, of heet dat anders?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:43

Via chromecast kan je streamen vanaf je Android device (en volgens mij ook vanaf PC). Daar moet dus je te kijken film op staan.

To be honest zou ik voor een echte mediaplayer met Netflix support gaan :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:05

Ik kijk via Apple TV.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:21

Het kastje heet: WD tv live. Gewoon bij de mediamarkt gekocht. Je moet wel een HDMI aansluiting hebben in je tv. En je moet je internet aansluiten op het kastje.