"op vriendschap staat een leeftijd"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

"op vriendschap staat een leeftijd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 22:53

(Modjes mogen het verplaatsen als het verkeerd staat)

"Op vriendschap staat een leeftijd"
Dit krijg ik vaak te horen op school omdat mijn beste vriendin 2 jaar jonger is dan mij. Zij is 11 ik ben 13. Ik vind dit echt beu om te horen. Zij hebben allemaal iemand van hun eigen leeftijd. En ik heb iemand van 11 jaar waar ik evenveel lol mee heb als hun. Dan denk ik echt waar ben ik aan begonnen?! Maar als ik dan mijn vriendin zie weet ik dat het de juiste beslissing was om haar mijn vertrouwen te geven.

Sorry als dit niet echt intressant was maar ik moest het ff ergens kunnen neerzetten :(

Chantalx249

Re: "op vriendschap staat een leeftijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:59

Mijn nichtje is 13 of 12 weet fftjes niet meer :+
En ik 15 en wij kunnen ook gewoon goed met elkaar opschieten enzo dus opzich..
Maar wat is daar erg aan? Ik vind het geen probleem, zolang jij goed met hun lol kan hebben is er toch niks aan de hand? :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:00

Wat een onzin. Vrienden zijn heeft niks met leeftijd te maken. Als je ouder wordt is 2 jaar verschil niks. Wees blij dat je zo'n leuke vriendin hebt.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:00

Ach, daar moet je je niets van aan trekken. Gewoon op je vertrouwen af gaan! Als het klikt tussen jullie, waarom zou je het dan doorbreken?
Mijn beste vriendin en ik schelen 1 jaar en 10 dagen. So what? We zijn al echt suuuuuuuper lang vriendinnen en we zien elkaar nogsteeds vaak! Wel wat minder nu, in verband met school en werk.. Maar we hebben dagelijks contact en we hebben altijd lol samen!
Als je vertrouwen in je vriendschap heb, moet het helemaal goed komen! En je ziet het vanzelf wel als jullie uit elkaar groeien.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:01

Mijn beste vrienden zijn of allemaal een pak ouder (10-30j ouder dan mij :p) of 2-4j jonger dan mij :). Ik heb niet echt veel vrienden die exact mijn leeftijd hebben :p. Is toch ook geen probleem? Als jij blij bent met je vriendin is dat het belangrijkste :)!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 23:03

Mijn andere vriendinnen zijn ook allemaal jonger dan mij. onlangs nog gaan zwemmen en naar de efteling geweest.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:04

Hartstikke goed dat jij zo achter je vriendschap staat, op jullie leeftijd lijkt 2 jaar heel veel verschil te maken (en dat doet het ook wel een beetje) maar hoe ouder je wordt hoe minder dat uit maakt. Het belangrijkste is dat je plezier hebt met elkaar.

Ik ben al zo'n oud fossiel dat leeftijd bijna geen rol meer speelt en heb nog 2 vriendinnen die ik al heel lang ken (vanaf dat ik 4 was). Met hen allebei scheel ik 2 jaar, de een is 2 jaar ouder en de ander 2 jaar jonger dan ik ben en het maakt niks uit voor onze vriendschap.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:06

Maak je geen zorgen, mijn beste vriendin is 4jaar ouder, en ze is de beste vriendin ooit, we zijn al jaren vrienden. Dus waarom niet. Als het goed voelt, dan is het goed. Gewoon lol hebben joh ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:07

Leeftijd zegt lang niet alles,ik heb goede vrienden van dik 10 jaar ouder

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:07

Ik kreeg die opmerkingen ook vooral toen ik in de eerste zat en me beste vriendin in groep 6
verschillen 2 jaar en 2 maanden (ik ben een jonge leerling en zij een oude, waardoor we dus 3 klassen scheelde)
Kennen elkaar via de manege. In de eerst kreeg ik allemaal opmerkingen dat het raar was om met mensen van de basis school om te gaan. Niks je er van aantrekken en gewoon lekker doen wat je zelf wilt.
zolang jullie het samen gezellig hebben maakt het niet uit.
ik ben nu helaas wel uitelkaar gegroeid met haar. Zij begon uitgaan, roken en spijbelen leuk te vinden en zo ben ik gewoon echt niet. Maar als nog als we elkaar zien is het nogstees gezellig.

Mijn ander goede vriendin (nu me beste) scheelt maar 3 dagen met mij. Maar het geeft het zelfde gevoel.

Gewoon met haar blijven omgaan als het goed voelt en je niet druk maken over de opmerkingen van andere.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:08

Ik heb heel veel uit een vriendschap gehaald, en diegene was veeeel ouder dan mij.
Heb nu een vriendje, die ook een aantal jaartjes ouder is dan mij.
En toen ik jonger was, trok ik ook veel op met meiden die ouder waren.
Zolang jij geen problemen hebt met het verschil is het prima hoor.
EN als je ouder wordt wordt het alleen nog maar makkelijker.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:09

Ik ben 18 en mijn vriendinnen zijn tussen de 20 en 22. Heb ook leeftijdsgenoten vrienden, maar meer oudere. Ik kan het beter met oudere personen vinden :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 23:09

Blijkbaar zijn zij dus verkeerd. Dankje voor je reacties.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:12

Ik heb mijn beste vriendin ontmoet omdat zij bij mijn zusje in de klas zat. Zij was toen negen en ik elf. Nu ben ik 43 en zijn we nog steeds beste vriendinnen, dus maak je geen zorgen!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:12

Gewoon niks van aantrekken ;) Nichtje van me is 13 en ik 16 en we hebben samen super veel lol! Wat maakt t ook uit joh

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:14

Het is juist leuk om vrienden van verschillende leeftijden te hebben.
Maak je er maar niet druk om.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:16

Niets van aantrekken inderdaad!!! Als je 11 en 13 bent lijkt het leeftijdsverschil groot, maar de ene 11 jarige is volwassener dan de ander en de ene 13 jarige is wat meer kind dan de ander. En zo niet, dan maakt dat nog niets uit! Belangrijkste is dat jullie goed met elkaar kunnen opschieten! En als jullie ouder zijn maakt het echt niets meer uit. Ik ben nu 34 en een van mijn beste vrienden is bijna 46. Uiteraard ook vrienden van mijn eigen leeftijd (30-38), maar ook vrienden van 25. Geen zorgen dus!!!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:32

Ik verschil 4 jaar in leeftijd met n goeie vriendin van me. Met n andere vriendin 3 jaar. Heb ik totaal geen problemen mee, als t maar gezellig is, toch?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:35

Niet druk om maken, gewoon lekker van genieten!
Mijn vriendinnetjes zijn ook allemaal een stuk ouder, maar dat maakt het ook interessant! Je kunt ook van elkaar leren en oudere vriendinnetjes hebben weer een hele andere kijk op het leven dan jongeren.
Zelf ben ik 24. Heb vriendinnetjes van 16 en 21 , maar ook vriendinnen van in de 30 en 45. Vriendschap is niet gebaseerd op een getal.... Maak plezier met de mensen die je graag om je heen hebt! Of ze nu 11 zijn of 21...
Laatst bijgewerkt door itsmi op 15-05-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:36

Ik was 2 jaar beste vriendinnen met een meisje die ook 2 jaar jonger is dan ik.. had altijd superveel lol met haar! T enige probleem was dat we na 1,5 jaar onze 1e ruzie hadden en daarna bleven er maar ruzies komen, dus nu gaan we sinds kort niet meer zo veel met elkaar om maar vindt ik wel moeilijk want ik zie haar elke dag aangezien haar pony op de weide naast onze paarden staat...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:37

ik heb een vriendin die 4 jaar jonger is, ik zie het probleem niet zo

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 03:34

Toen ik 16 was, was ik bevriend met iemand van 27.... Heb eigenlijk maar 1 vriendin gehad die van mijn leeftijd was, maar dat liep ook niet echt soepel. Voel me er gewoon niet fijn bij. In de 3e klas werd het voor mijn school opeens een probleem, het was slecht voor me om om te gaan met mensen die ouder waren dan mij....

Maargoed, ik denk niet dat ik een beter mens was geweest als ik om ging met mensen van mijn leeftijd... Van je rot voelen, word je immers zeker geen beter mens.

Dus, als jij je hier goed bij voelt en je vrienden ook.... Dat is juist het mooie van vriendschap, het maakt niet uit hoe oud je bent ;)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 04:52

Tsja, een van mijn beste vriendinnen is 13 (bijna 14) terwijl ik er bijna 19 ben, mijn beste vriend is 23.
En mijn mama is mijn allerbeste vriendin en die is er 46 haha :Y)

Op vriendschap staat geen leeftijd. jij moet je goed voelen bij je vrienden. Niemand heeft er last van als jij vrienden bent met iemand jonger of ouder toch? Er is geen enkel probleem met jou vriendschap :)

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:09

Trek je eigen pad.
Het kan wel zo zijn dat jullie straks een periode in een andere ontwikkelingsfase zitten, geef dat de ruimte en het komt wel goed. Dat kun je ook met leeftijdsgenoten hebben.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:30

Ik ben 37 en m'n beste vriendin is 65, reken maar uit. Leeftijd...boeiûhh }:0