Problemen met vriend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MeggiieTommy

Problemen met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 17:55

Sinds 3.5 maanden heb ik heel erg lieve vriend, ik noem hem even Bas. In het begin waren er wel wat probleempjes, maar die zijn elke keer weer opgelost. Ik kan ook heel goed met hem praten over alles.
Maar nu loop ik de laatste tijd steeds tegen het zelfde probleem aan, en ik weet inmiddels niet meer wat ik er mee moet...

Mijn vriend blowde best veel toen ik hem leerde kennen. Heel zijn vriendengroep doet dat. Ik heb op zich niks tegen blowen, als het maar niet te overdreven wordt. We hadden wel afgesproken dat hij het niet meer doordeweeks zou doen, en in het weekend alleen als ik er niet bij ben. Het is vaak dat als ik er in het weekend bij ben, hij het alsnog mag doen. De afgelopen twee maanden heeft hij zich misschien 3 weken aan de afspraak kunnen houden, en dan niet achter elkaar. Elke keer spreek ik hem er op aan, en zegt hij dat hij het niet meer zal doen. Een van de laatste keren, was ik er zo klaar mee, en heb ik er weer wat van gezegd. Daarna ging het wel weer even goed, ik ben op vakantie geweest dus mocht hij zich uitleven, om het zo te noemen. Viel allemaal heel erg mee.
Maar hij was net bij me, en het gesprek ging richting het blowen. dus ik vroeg aan hem of hij de afgelopen week geblowd had, en ik zag al aan zijn gezicht dat hij dat gedaan had. dus ik zei "ja dus...", komt hij met het excuus dat het 'maar twee pofjes waren'. Ik begon dus over het feit dat hij zich weer niet aan de afspraken gehouden heeft, maar hij had geen zin om dit gesprek nu te voeren. Ik ging er over door, aangezien het mij nogal dwars zit. Vervolgens zei hij dat hij naar huis ging en liep gewoon weg... 8)7

We hebben het vaker face to face besproken. de keren dat ik hem er op aansprak waren wel via app omdat het dan toevallig ter sprake kwam. Maar nu was hij toevallig al bij mij en sprak ik hem er dus ook op aan. Het zit me namelijk zo dwars dat hij zich niet aan de spraken wil houden.Ik weet ook niet meer wat ik er mee moet doen. Ik kan hem er steeds op blijven aanspreken, maar dat werkt niet.
Ik heb voor deze relatie ook dingen moet laten, en dat doe ik nu nog steeds. Het gaat mij ook vooral om het principe dat hij zich niet aan de afspraken houdt, dat blowen is maar bijzaak in dit geval.

en nu ben ik op het punt beland dat ik niet meer weet wat ik er mee aan moet. Ik voel me totaal niet serieus genomen...

Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt. Stiekem hoop ik ook dat iemand hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven hoe ik dit nu het beste kan aanpakken. Ik wil hem namelijk niet kwijt, maar mijn frustraties over het feit dat hij zich niet aan de afspraak kan of wil houden, wordt steeds groter.

Bas is niet verslaafd. B-)

Captain

Re: Problemen met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:58

Ben je z'n moeder of z'n vriendin?
Je hebt naar mijn idee 2 keuzes.. 1. Accepteer het want blijkbaar wil hij er niet in veranderen. 2. Ga bij hem weg en zoek iemand die zich wel aan afspraken houdt en hetzelfde als jij over drugs denkt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:00

1) je bent niet zijn moeder om hem op te voeden (wat ie wat wanneer wel en niet mag)
2) je hebt pas (!) 3.5 maand wat met hem en loopt nu al tegen fikse problemen aan
3) ga je dit leven nog 3 maanden, 3 jaar, 30 jaar volhouden?

Indien je op 3 "nee" geantwoord hebt, netjes afronden en op zoek (voor zover dat kan) naar iemand die wel bij je past en die je wel kunt vertrouwen.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:00

Hoi ts, wat een vervelend probleem!

Ik snap heel goed dat je je niet serieus genomen voelt, hij lapt de regels totaal aan zijn laars. Ik vind persoonlijk als iemand in het weekend eens een blowtje doet dat er niets mis mee is (doe het zelf niet maar ken wel vrienden die het doen) maar als je het door de week ook moet doen of 'het zijn maar 2 pofjes' heb je naar mijn mening wel duidelijk een verslaving.

Verslaafde mensen zijn moeilijke mensen, Ik zou niet weten hoe je er verder mee om kunt gaan. Hoe is hij onder een blowtje? agressief of kan alles dan niet beter?

Succes ts! :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:01

Nu al problemen betekend niet veel goeds....

Wie zegt dat Bas niet verslaafd is? Hij zelf? Jij?
Als hij er zo moeilijk over doet, dan is het wel een symptoom van verslaving.

Wil je hem niet kwijt om hem? Of wil je niet alleen zijn? Het is goed om je dat af te vragen en met je zelf een betere band hebben. Want in dat geval gun je jezelf een betere vent.

Succes meis

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:04

Lieve lieve lieve TS, hak alsjeblieft voor jezelf de knoop door: accepteer dat je vriend blowt of stop ermee. Hij kan er duidelijk niet mee stoppen, ook niet voor jou. Ik heb een ex die ook blowde en die kon er ook niet vanaf raken. Ik heb het toen maar geaccepteerd omdat ik wist dat hij er toch niet mee ging stoppen. Hij rookte ook nog eens gewoon shag, had meermaals gezegd ermee te zijn gestopt maar ging stiekem toch door. Oeh wat zijn hier veel ruzies van gekomen. Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat hij niet voor mij moest stoppen met roken en dat ik liever had dat hij het onder mijn neus deed dan dat hij dingen stiekem ging doen.
Uiteindelijk is het uitgegaan, niet door het blowen hoor. Maar ik heb er altijd wel wat moeite mee gehad.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:05

Ik ga mee met bovenstaande.. Je bent niet zijn moeder, maar zijn vriendin.
Naar mijn idee heeft hij geen verantwoording af te leggen, en is het al helemaal niet nodig dat hij gecontroleerd wordt door jou. Wat voor last heb jij ervan, als je even op vakantie bent en hij blowt wel met zijn vrienden.. Lekker laten doen, stop met dat gecontroleer ;)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:06

KellyOrazio_ schreef:

Ik snap heel goed dat je je niet serieus genomen voelt, hij lapt de regels totaal aan zijn laars. Ik vind persoonlijk als iemand in het weekend eens een blowtje doet dat er niets mis mee is (doe het zelf niet maar ken wel vrienden die het doen) maar als je het door de week ook moet doen of 'het zijn maar 2 pofjes' heb je naar mijn mening wel duidelijk een verslaving.

Verslaafde mensen zijn moeilijke mensen, Ik zou niet weten hoe je er verder mee om kunt gaan. Hoe is hij onder een blowtje? agressief of kan alles dan niet beter?

Dat dus. Ik vind het in het weekend totaal niet erg. Iedereen in zijn vriendengroep doet het en vind het ook niet raar. Hij is over het algemeen gewoon normaal, hij gaat bijna nooit heel ver. En als hij dat wel is, is alles leuk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:06

Eens met mjn voorgangers.
Of accepteer het blowen of maak een einde aan je relatie.
Iemand veranderen gaat niet lukken.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:07

Jolien87 schreef:
Lieve lieve lieve TS, hak alsjeblieft voor jezelf de knoop door: accepteer dat je vriend blowt of stop ermee. Hij kan er duidelijk niet mee stoppen, ook niet voor jou. Ik heb een ex die ook blowde en die kon er ook niet vanaf raken. Ik heb het toen maar geaccepteerd omdat ik wist dat hij er toch niet mee ging stoppen. Hij rookte ook nog eens gewoon shag, had meermaals gezegd ermee te zijn gestopt maar ging stiekem toch door. Oeh wat zijn hier veel ruzies van gekomen. Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat hij niet voor mij moest stoppen met roken en dat ik liever had dat hij het onder mijn neus deed dan dat hij dingen stiekem ging doen.
Uiteindelijk is het uitgegaan, niet door het blowen hoor. Maar ik heb er altijd wel wat moeite mee gehad.

Ik heb ook al zo vaak aangegeven dat als hij het niet wil of kan, hij het gewoon moet zeggen. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Maar dan zegt hij dat dat niet nodig is. Wel moeilijk...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:08

MeggiieTommy schreef:
KellyOrazio_ schreef:

Dat dus. Ik vind het in het weekend totaal niet erg. Iedereen in zijn vriendengroep doet het en vind het ook niet raar. Hij is over het algemeen gewoon normaal, hij gaat bijna nooit heel ver. En als hij dat wel is, is alles leuk.

Wat is dan het probleem?

Jolien87

Re: Problemen met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:09

Wat is niet nodig volgens je vriend?

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:10

Goudlokje1 schreef:
Ik ga mee met bovenstaande.. Je bent niet zijn moeder, maar zijn vriendin.
Naar mijn idee heeft hij geen verantwoording af te leggen, en is het al helemaal niet nodig dat hij gecontroleerd wordt door jou. Wat voor last heb jij ervan, als je even op vakantie bent en hij blowt wel met zijn vrienden.. Lekker laten doen, stop met dat gecontroleer ;)

Dat vind ik ook niet erg, dat 'mag' ook gewoon. Ik vind het vooral heel erg vervelend dat hij zich niet aan de afspraken houdt. Maar hij verwacht van mij wel dat ik me aan de afspraken hou...

Roos_M schreef:
Wat is dan het probleem?

Dat hij zich niet aan de afspraken houdt en ik dat in principe wel moet doen. En ik me totaal niet serieus genomen voel.

Jolien87 schreef:
Wat is niet nodig volgens je vriend?

Om dat te zeggen dat hij het moet aangeven als hij zich niet aan de afspraken kan of wil houden.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 17-05-14 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:14

Uhm... Het is toch zijn leven. Wil/ kan hij er niet mee stoppen? Deal with it or leave it. Je kan dit niet voor hem bepalen namelijk.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:16

Na 3,5 maand al zo'n gedoe.. als je vriend wilt blijven blowen dan doet hij dat , niemand die het moet beslissen in zijn plaats en zeker en vast het vriendinnetje niet.

Dus leef er mee en maak er geen drama om of zet er een punt achter als je er niet mee kunt omgaan.. na zo'n korte tijd horen die dingen al niet gebeuren.
Zijn nog genoeg jongens die wel aan jouw eisen zullen voldoen zonder enige dingen doe waarvan je zegt dat je het niet wilt. ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:16

Na zo'n korte tijd al tegen dit soort problemen aanlopen zou voor mij voldoende zijn om mijn spullen te pakken. Ooit in een grijs verleden een soort van scharrel gehad, bleek dat hij toch wel veel dronk en ik hou daar niet van. Hij was tevens half alcoholist en liep weg van problemen. Heb er toen een punt achter gezet. Ik hou daar niet van.

Dus voor jezelf de knoop doorhakken, accepteren of verder gaan en er een punt achter zetten.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:17

quera schreef:
Uhm... Het is toch zijn leven. Wil/ kan hij er niet mee stoppen? Deal with it or leave it. Je kan dit niet voor hem bepalen namelijk.

Nee, klopt. Maar er zijn ook dingen die ik laat voor hem, omdat hij dat niet leuk vindt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:18

KellyOrazio_ schreef:

Met alle respect hoor, maar 'de regels'? TS is zijn vriendin, niet zijn oppas...

Verslaafd of niet, het klinkt mij in de oren alsof je er al aardig klaar mee bent TS, en inderdaad, na zo'n korte tijd zou ik inderdaad ook wegwezen. Niet zozeer om het blowen, maar als je zo verschillend denkt over iets dat (voor hem) blijkbaar erg belangrijk is, dan zou ik het niet met vertrouwen tegemoet zien.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:19

In een relatie moet ieder zijn ding doen , als je elkaar al dingen gaat verbieden terwijl het maar iets simpels is.. nee dat is geen goede basis dan. :n

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:19

Dus: jij laat veel voor hem, hij laat niks voor jou. Na meerdere keren erover hebben gepraat, wordt het niet beter. Dus nogmaals: er een punt achter zetten of het gewoon accepteren. Er loopt vast iemand rond die beter bij je past.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:20

Ik denk dat Bas wèl verslaafd is. Heb eigenlijk maar één advies: wegwezen!!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:22

Waarom wil jij voor hem bepalen of hij mag blowen door de weeks als je niet eena bij hem bent?? Je bent zijn moeder niet... Als je hier niet mee kan leven kun je er beter nu al mee kappen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:23

MeggiieTommy schreef:
quera schreef:

Nee, klopt. Maar er zijn ook dingen die ik laat voor hem, omdat hij dat niet leuk vindt.

Zoals wat? gewoon benieuwd

quera

MeggiieTommy schreef:
quera schreef:

Ja dat is jouw eigen keus, hij kan je daar niet in dwingen net zo min als jij dat bij hem kan doen.

troi

Een relatie waarbij de elkaar de wet voorschrijft vind ik niet ok. Je bent toch verliefd geworden, en hij op jou, om wie hij en jij was? Toch niet op een 'projectje'?