Nieuwe mensen leren kennen.. Een ramp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Nieuwe mensen leren kennen.. Een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 00:28

Dat ik ooit een topic met deze titel zou gaan aanmaken.. Dat had ik niet zien aankomen :=
Om even bij het begin te beginnen:
Ik ben altijd al graag onder de mensen geweest, erg sociaal en spontaan. Toen ik nog veilig bij mijn moeder woonde leerde ik mensen kennen via school, werk en een enkeling via de paarden. Ik heb altijd een hoop leuke mensen om me heen gehad, de een zag ik vaker dan de ander maar het was altijd gezellig. Nu is er 1,5 jaar geleden iets gebeurd waardoor ik tegen sommige mensen wat botter ben geworden. Ik merkte dat zij van mij wilden profiteren, want met leuke dingen waren ze er altijd, maar als ik hen nodig had niet.. Daar aan heb ik wat mensen verloren, maar ik heb lieve eerlijke mensen om mij heen dan neppe mensen.
Dit is eigenlijk altijd goed gegaan tot ik een half jaar geleden verhuisd ben. Mijn ouders wonen nog waar ze al jaren wonen, evenals mijn vrienden van daar.
Zoals ik eerder schreef leerde ik mensen kennen via school en werk. Nu zit ik hier ondertussen dus meer dan een half jaar maar ik heb nog steeds eigenlijk niemand echt leuk leren kennen die hier woont. Wel een meisje maar zij zit hier op kamers en loopt veel stage en is hier dus niet altijd. Nu wil het feit dat ik werkeloos ben geworden door een blessure dus het baantje wat ik hier had heb ik moeten opgeven. Daar kan ik dus geen contacten meer via vinden. Dan het punt school. Ik doe een opleiding waarvan 80% van de studenten man is. Allemaal net wat lomper dan meiden, maar ook allemaal recht voor z'n raap. Ik kan enorm met ze lachen, maar doordat er bijna geen een van mijn studie genoten echt in dezelfde stad woont als ik komt het niet echt van leuke dingen doen..
Dan het laatste punt: paarden. Mijn paard is gelukkig mee verhuisd, maar op stal zijn er bijna geen meiden van mijn leeftijd. Of ze zijn echt een stuk jonger of juist ouder.
Zo af en toe kan ik hier zo verdrietig van worden. Toen ik nog thuis woonde was ik elk weekend helemaal volgepland met leuke dingen en tegenwoordig ben ik bijna een kluizenaar.. Doordat ik deze zomer 2 maanden in het buitenland ga werken heeft het voor mij geen zin nog ander werk te zoeken voor die tussentijd.
Ook zit ik niet in een studentenhuis, anders had je daar al makkelijk contacten kunnen maken..

Zijn er misschien bokkers die nog tips hebben hoe ik leuke mensen kan leren kennen? Of bokkers die in de zelfde situatie zitten of hebben gezeten?

Cinderella

Re: Nieuwe mensen leren kennen.. Een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 02:40

Ik snap dat het niet leuk is voor je en het is ook moeilijk om zomaar contacten te maken. Je zegt niet snel tegen iemand op straat "hoi vrienden worden?" :')
Op bokt bij de meetingtopics worden er vaak oproepjes geplaatst door mensen die ook gezellige contacten zoeken. Je kan daar eens tussenkijken of iets plaatsen.
En in de huiskamer van bokt zul je vast ook wel een topic hebben met allemaal mensen uit de buurt wie weet helpt dat ook.
Verder zou ik het ook niet goed weten, want zulke dingen zijn nou eenmaal lastig, meestal leer ik via via nieuwe mensen kennen :+
Ik denk dat je via bokt echt wel je sociale wereld kan verbreden, gewoon proberen!!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 07:59

Dankjewel voor je reactie
Dat heb ik al geprobeerd, ik heb een oproepje geplaatst voor mensen rondom mijn woonplaats en een hk topic gemaakt. Heel leuk en gezellig, maar echt nieuwe mensen leer ik er niet door kennen. Tot nu toe 1 keer een meeting gehad en uiteindelijk bleven we met z'n 3en over waarvan ik 1 meisje al kende.. De meesten hebben volgens mij zoiets van gezellig kletsen, oke, maar meer niet helaas.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:06

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:41

Je zegt dat de mensen van stal een stuk jonger of een stuk ouder zijn, maar dat beperkt toch niet? Zit daar niemand tussen waar je goed mee op kunt schieten?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:55

Lara, ik zal eens op die site kijken, wie weet zit er wat tussen.

De leeftijd bij ons op stal varieert wel, van een jaar of 8 tot voorbij de 50. Aangezien ik 18 ben vind ik mensen tussen de 16 en 26 nog wel interessant, maar tot nu toe heb ik helaas nog niet echt iemand gevonden daar waar ik echt iets mee heb, plus dat ik 13km van stal woon dus wonen de meesten ook niet om de hoek voor mij.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:55

Maar is dat een vereiste, dat ze om de hoek wonen?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:59

Zeker niet, maar dat maakt het wel makkelijker. Er is tot nu toe 1 meisje op stal met wie ik leuk kan praten, die is 15 en dat leeftijdsverschil merk je soms wel maar bij de paarden maakt dat niet echt uit. Ik zou natuurlijk kunnen kijken om een keer samen wat te doen buitenom stal, wie weet levert dat wat op.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:04

Lastig hoor.
Ik woon al 4 jaar samen met mijn man.
Maar ik kan nog niet echt settelen in het drop...
Spreek wel eens iemand maar echt een vriendin in de buurt heb ik niet.
Ben dus eigenlijk heel de week alleen metde kids zonder auto etc.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:05

t blijft altijd lastig om nieuwe vriendschappen te sluiten.

Studeer je aan een hbo of uni? Dan zou je wellicht lid kunnen worden van een (studie)vereniging om mensen te leren kennen? Op die manier heb ik in Groningen destijds mijn vriendengroep gekregen.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:15

Studentenvereniging is een goede optie, maar ook sportvereniging enz. Vaak organiseren ze via de uni ook wel het een en ander.
Leuk en makkelijk is anders, ik weet het. Maar dat komt vast goed, succes!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:27

Kom maar een keer bij ons chillen hoor! :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 13:13

Een sportvereniging heb ik over gedacht, maar daar heb ik geen tijd voor naast m'n paard, school en hardlopen.
Ik ben al een aantal keer mee gegaan naar de studie vereniging en bij de bar op school wat gedronken, maar daar is helaas niks uit gekomen. Bij de studievereniging was ik met klasgenoten en heb ik niet echt anderen gesproken. Ik heb wel contacten op gedaan bij de bar, maar daar heb ik geen nummers oid van, ik zie die mensen eigenlijk alleen als ik help bij open dagen..

Pas op wat je zegt Upendo want ik doe het echt als je in de buurt woont :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:17

Een sportvereniging is wel een super leuke kans om mensen te leren kennen. Ik ben destijds gaan roeien en heb daar hele leuke vriendschappen aan overgehouden. Is inmiddels 10 jaar geleden en zijn nog steeds goed bevriend. Ook heb ik via de studentenrijvereniging mensen leren kennen, maar helaas zit er geen studentenrijvereniging in Breda.
Is er niet een hardloopvereniging in Breda dat je daar mensen kunt leren kennen?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 13:18

Of er een studentenhardloopvereniging is weet ik niet, wel een normale hardloopvereniging. Daar wil ik na mijn 2 maanden in het buitenland bij :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:24

Je bent welkom hoor. :)
Nieuwe mensen leren kennen vinden we altijd tof!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:26

Lastig hoor!
Ik ben een tijd geleden ook helemaal opnieuw moeten beginnen met een vriendenkring. De oude waren er als het goed ging en ik veel tijd had, was dit niet het geval dan hoorde ik niks meer. Zeker na mijn verhuizing zocht ik nieuwe mensen.

Hier in de stad is een poppodium/cafe en daar werken bijna alleen maar vrijwilligers. Toen ik hier ben gaan werken kwam ik zo aan leuke contacten! In breda zit vast ook wel zoiets.
Of misschien via http://www.vriendinnenonline.nl ? Zag ik laats via facebook voorbij komen.
Of plaats wat op marktplaats wat iemand gratis kan afhalen en wat leuk is voor iemand van jouw leeftijd, zo ben ik ook aan een leuk persoon gekomen :Y)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:10

Hee Tam, ik stond er ook even van te kijken toen ik zag dat dit topic van jou kwam! Zeker omdat als er iemand spontaan is en makkelijk in een groep vreemden mengt, jij het wel bent! Ik vind het echt onwijs vervelend voor je dat je je soms nog zo eenzaam voelt daar! En zou graag zeggen ik kom snel weer eens langs -wat ik ook zeker ga doen- maar mensen die van de andere kant van NL langskomen is toch anders dan vrienden in je huidige woonplaats...

Heb je er niet meer aan gedacht om bij een studentenvereniging te gaan? Misschien dat je daar met stappen wel leuke nieuwe mensen leert kennen.. En verder tsja, balen dat op stal ook geen leeftijdsgenoten rondlopen. En je had toch ook al een oproepje op bokt geplaatst? Is daar niets uit gekomen?

[edit] Ik lees nu pas de rest, het bovenstaande heb je allemaal al geprobeerd.. :+ Dan weet ik het ook even zo snel niet, misschien nog eens wat afspreken samen met mijn oud-klasgenootjes? Miss dat zij ook weer mensen mee willen nemen en dat je zo misschien weer aan wat contacten komt..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 11:09

Dankjulliewel voor de suggesties :)
Ik ga van het weekend de sites die geopperd zijn bekijken.

Nath, ja ik had het ook echt niet verwacht! Lijkt me wel leuk om met jouw oude klasgenoten af te spreken, maar dan vind ik het wel fijn dat jij er dan ook bij bent, of iig 1 iemand die ik beter ken..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:38

Je hebt mij toch <3
Weet dat ik nogal druk ben, maar moet even deze stage knallen! Ga iets beter plannen, dat ik meer tijd heb voor leuke dingen :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:38

Gelukkig heb ik jou door de weeks ja, anders was ik helemaal zo'n kluizenaar :')