Om even bij het begin te beginnen:
Ik ben altijd al graag onder de mensen geweest, erg sociaal en spontaan. Toen ik nog veilig bij mijn moeder woonde leerde ik mensen kennen via school, werk en een enkeling via de paarden. Ik heb altijd een hoop leuke mensen om me heen gehad, de een zag ik vaker dan de ander maar het was altijd gezellig. Nu is er 1,5 jaar geleden iets gebeurd waardoor ik tegen sommige mensen wat botter ben geworden. Ik merkte dat zij van mij wilden profiteren, want met leuke dingen waren ze er altijd, maar als ik hen nodig had niet.. Daar aan heb ik wat mensen verloren, maar ik heb lieve eerlijke mensen om mij heen dan neppe mensen.
Dit is eigenlijk altijd goed gegaan tot ik een half jaar geleden verhuisd ben. Mijn ouders wonen nog waar ze al jaren wonen, evenals mijn vrienden van daar.
Zoals ik eerder schreef leerde ik mensen kennen via school en werk. Nu zit ik hier ondertussen dus meer dan een half jaar maar ik heb nog steeds eigenlijk niemand echt leuk leren kennen die hier woont. Wel een meisje maar zij zit hier op kamers en loopt veel stage en is hier dus niet altijd. Nu wil het feit dat ik werkeloos ben geworden door een blessure dus het baantje wat ik hier had heb ik moeten opgeven. Daar kan ik dus geen contacten meer via vinden. Dan het punt school. Ik doe een opleiding waarvan 80% van de studenten man is. Allemaal net wat lomper dan meiden, maar ook allemaal recht voor z'n raap. Ik kan enorm met ze lachen, maar doordat er bijna geen een van mijn studie genoten echt in dezelfde stad woont als ik komt het niet echt van leuke dingen doen..
Dan het laatste punt: paarden. Mijn paard is gelukkig mee verhuisd, maar op stal zijn er bijna geen meiden van mijn leeftijd. Of ze zijn echt een stuk jonger of juist ouder.
Zo af en toe kan ik hier zo verdrietig van worden. Toen ik nog thuis woonde was ik elk weekend helemaal volgepland met leuke dingen en tegenwoordig ben ik bijna een kluizenaar.. Doordat ik deze zomer 2 maanden in het buitenland ga werken heeft het voor mij geen zin nog ander werk te zoeken voor die tussentijd.
Ook zit ik niet in een studentenhuis, anders had je daar al makkelijk contacten kunnen maken..
Zijn er misschien bokkers die nog tips hebben hoe ik leuke mensen kan leren kennen? Of bokkers die in de zelfde situatie zitten of hebben gezeten?