Wat als een advocaat je niet steunt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Wat als een advocaat je niet steunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:11

Ik kan er niet te veel over uitweiden.

Vriend is ergens mee akkoord gegaan wat hij niet wilt, advocaat stond achter tegen partij ( het geen wat hij wilt is heel goed mogelijk ) en hij heeft dus akkoord gezegd op het geen wat zij wilt.
Hier alles staat nog geen handtekening onder ( en zij houd zich er nu niet aan terwijl vriend dit wel doet zonder handtekening ) .

Contact opgenomen met een andere advocaat, deze heeft onze advocaat gebeld en volgens onze advocaat is alles al rond met het geen wat mijn vriend wilt.. ( mijn vriend heeft meerdere malen aangeven niet dit te willen maar dit is volgens onze advocaat onmogelijk doordat hij aan haar kant staat ). Nu ben ik de schuldige, ik praat het mijn vriend in zijn hoofd dat het gene wat hij wilt niet is wat hij wilt. Snap je het nog?

Nu moeten wij het met de huidige advocaat gaan regelen dit omdat we met een andere advocaat geen toevoeging meer krijgen.

We zitten in de knoop nu.. Het geen wat mijn vriend wilt gaat hij met deze advocaat niet voor elkaar krijgen ( terwijl dat al 2 jaar zo gaat, hij wilt het alleen zwart op wit hebben ), een andere advocaat kunnen we niet betalen mits we een lening krijgen.
Wie o wie weet wat me moeten doen? Hij dreigt nu zijn zoon bijna te verliezen.

Een voorbeeldje om het duidelijker te maken.
Vriend wilt X, tegenpartij wilt Z. ( X is al 2 jaar zo en hij wilt het alleen op papier vast zetten )
Advocaat staat achter Z en verteld vriend dat X hem niet gaat worden want hij vind Z goed.
Hierdoor gaat vriend tegen wil in akkoord met X omdat hij bang is zijn zoon te verliezen.
Door akkoord te gaan met X gaat hij zijn zoon misschien nog maar 1 keer per 2 maanden zien ipv gemiddeld 5 dagen per week.
Laatst bijgewerkt door Youknowme op 14-05-14 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiwipitje

Re: Wat als een advocaat je niet steunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:12

Als je in Nederland woont kun je via het Juridisch Loket een advocaat krijgen met 'subsidie'. Misschien zou je daar eens heen kunnen bellen voor de mogelijkheden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:15

je verhaal komt op mij niet echt duidelijk over , het is niet echt te begrijpen waar het nu over gaat en of wat het probleem nu is

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:21

Het probleem is dat onze advocaat niet achter mn vriend staat hierdoor heeft mn vriend akkoord gezegt op iets wat hij niet wilt.
Hij wilt dat ongedaan maken en strijden voor wat hij wel wilt alleen staat de advocaat daar niet achter. Die staat achter het geen wat de tegen partij wilt.

Kiwi deze advocaat hebben we idd met zn toevoeging willen we een andere advocaat moeten we dat uiy eigen zak betalen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:23

Dit is dus geen pro deo advocaat in dat geval.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:26

Je kunt contact opnemen met de Raad voor Rechtsbijstand (die over de toevoegingsadvocaten gaat) en dit voorleggen. In dit geval zou ik zeggen dat er sprake is van een vertrouwensbreuk tussen advocaat en cliënt, dus kun je verzoeken om overname door een andere advocaat. Dat kost je wel nog een keer de eigen bijdrage, maar dat is altijd beter dan de kosten volledig zelf betalen.

www.rvr.org

Succes!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:27

Kiwipitje schreef:
Dit is dus geen pro deo advocaat in dat geval.

Sorry, advocaat met toevoeging.. Iemand anders noemde dat gewoon pro deo dus ging ervan uit dat dat het zelfde was.

Prr, dankje daar heb ik wat aan! Ga deze even bellen. Eigen toevoeging opnieuw betalen lukt nog wel.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:28

Ik ga mee met de tip van prrr... helaas van de eigen bijdrage... maar liever dat, dan het kindje kwijt

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:02

Je voorbeeldje om het duidelijker te maken, maakt het niet veel duidelijker. Volgens mij haal je namelijk zelf X en Z door elkaar op het einde :P

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:44

Ah lastig zo uitleggen zonder te veel te vertellen haha.
maar de laatste 2 X moet dus Z zijn

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:48

Pffffffooeeehhhh.....er zitten wel heel veel wilten in je stukje..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:53

nogal onduidelijk verhaal.
ik denk/begrijp dat het om een scheiding gaat. is jullie advocaat voor beide partijen advocaat geweest? en staat die nu in jullie ogen achter de moeder? Of is het echt de advocaat van je vriend en betaalt hij die advocaat alleen.
een advocaat is aan beroepsregels gebonden. als je vriend iets wil wat juridisch niet mogelijk is, dan zal hij je vriend eerlijk moeten adviseren, ook al is dat niet wat je vriend wil horen.
Je zou inderdaad via een toevoeging kunnen proberen om een andere advocaat te regelen, maar of die wel voor elkaar krijgt wat je vriend wil, dat is maar de vraag.

veel succes!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:15

Het gaat over omgang. Deze is nooit op papier gekomen en dit wilt hij nu wel op papier hebben aangezien zij hem kaalplukt.

Hij wilt zoals het de afgelopen 2 jaar gaat, 5 om 2 bij ons.
Zij wilt om het weekend omdat ze anders haar geld verliest ( hebben we zwart op wit staan )

Onze advocaat vind 5 om 2 te veel want kind hoort bij moeder, moeder zorg al 6 jaar niet voor kind en dumpt deze overal en nergens..
Onze advocaat weet niks kwa inhoud over waarom mijn vriend dit vast wilt zetten, we hebben veel al bewijzen ( foto's, gesprekken ) waarom het beter zou zijn dat 5 om 2 vast word gezet.
( dit is pas eruit gekomen in het vierpunts gesprek, hij heeft het hier in het voorwerk niet over gehad.)

Andere advocaat gesproken, naar ons verhaal zegt zij kind moet weg bij moeder maaar doordat zij contact heeft opgenomen met onze huidige advocaat en die zegt dat waar mijn vriend akkoord op is gegaan het geen is wat hij wilt, wilt deze het niet overnemen want het is mijn schuld dat vriend nu anders denkt.
( vriend is in viergesprek door 3 personen afgevallen toen hij deze regeling vertelde, uit angst om zijn zoon helemaal te verliezen omdat hij nog geen gezag heeft, heeft hij maar akkoord gezegd op het geen wat zij wilt.
Aangezien dit niet goed is voor de ontwikkeling van het kind > Hebben we bewijzen van/gedrag/school.
wilt mijn vriend het toch terug draaien en erop staan. Hij wilt het liefst de situatie voor de rechter hebben, zodat die kan bepalen maar dat wilt onze advocaat niet.

Op dit moment kunnen wij geen andere advocaat in handen nemen aangezien onze toevoeging al gebruikt is door onze huidige advocaat.

Hoop dat het nu duidelijker is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:15

Dan neem je een andere advocaat. Als je voldoet aan de inkomens en vermogenseis dan krijg je gewoon een advocaat op toevoeging. Dus... een andere nemen.

Edit: Volgens mij kan je binnen een toevoeging gewoon wisselen? Of anders sluit je de zaak en vraag je opnieuw een toevoeging aan?

Verder: Een advocaat zal het best wel weten wat goed is. Misschien toch beter luisteren naar de advocaat. En waarom wil hij geen rechtszaak? Wat is daarvan de reden?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:22

Alleen als de advocaat de toevoeging wilt overdragen en dat wilt hij niet.
Hij wilt het niet voor de rechtbank doen omdat hij dan extra kosten gaat hebben.

Deze advocaat weet niks inhoudelijks, en dat wilt hij ook niet weten. Ik denk als ik vertel wat voor bewijzen we hebben menig mens zou zeggen breng hem daar absoluut niet meer heen.
Advocaat is bevriend met haar vader, we denken dat hij daarom aan haar kant staat ( kwamen we ook pas later achter )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:26

als je vindt dat de advocaat fouten maakt kan je dat aankaarten bij de orde van advocaten, als je er niet met hem zelf uit kunt komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:27

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:29

Dat is google baar? Ik had ook al DEKA doorgekregen via een andere advocaat.
Mn vriend gaat straks bellen naar huidige advocaat, kijken of we er toch nog uit kunnen komen.
Bedankt Juval alleen hebben zij nooit een relatie gehad. Kindje stond al op de wereld eer zij aanbelde bij hem

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:30

klinkt iets minder wazig op deze manier, maar het blijft natuurlijk wel vreemd dat je vriend eerst akkoord is gegaan met de optie die zijn ex heeft aangedragen terwijl hij het daar niet mee eens was. Als je advocaat daadwerkelijk zo bevooroordeeld is, zou ik inderdaad vragen om een andere advocaat. Maar houd er rekening mee dat de kans van slagen van het idee wat je vriend in zijn hoofd heeft, wel eens klein kan zijn. De moeder staat vaak veel meer in haar recht dan de vader, dat is misschien ook de reden dat de advocaat het voorstel van je vriend als niet haalbaar acht.

*edit* zie net je toevoeging dat die advocaat bevriend is met de vader van die ex, dat lijkt me een gevalletje belangenverstrengeling, gauw mee naar de raad stappen en vragen om een ander :j.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:32

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:36

Klopt Hippolyte, alleen met deze bewijzen zal geen enkele rechter het kind naar de moeder toewijzen.

We hebben 2 andere advocaten gesproken en hebben hulp van een advocate in opleiding.
De eerste advocaat hebben we toen afgebeld voor onze huidige advocaat omdat deze dichter bij is dus dat scheelde ons zn uur reistijd enkeltje.
Daar ligt het hele probleem dat hij akkoord is gegaan, moeder heeft ten alle tijden recht het opnieuw op te starten vader helaas niet.
Hij wist alleen op dat moment niks anders te zeggen dan akkoord. Liever erg weinig als helemaal niet.
Maar als je ziet dat jou kind er aan onderdoor gaat, wil je alles, maar dan ook alles wat in je macht ligt doen om hem daar weg te halen.. En dat is niet eens zijn doel, alleen voor de ontwikkeling van zijn zoon is 2 dagen bij moeder echt de max.

juval schreef:

Bedankt voor de link!

Bedankt voor alle tips! We zijn er met een andere advocaat uit gekomen.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 15-05-14 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 00:14

Mooi :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:40

Mooi zo! Hopelijk kom je nu wel verder :j