Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:22

lege muren heb ik later pas opgevuld.

alleen de slaapkamer heeft nog lege muren. ik weet ook wat ik e rop wil hangen, maar dan moet ik nog even wat afvallen en geld sparen :P

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:32

Hier de foto's van onze bungalow :D
Eerste foto is van de advertentie, tweede foto is hoe het 2 weken later was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is ondertussen al heel anders.. keuken is aangekleed en woonkamer is al iets voller :D

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:34

Wow dat is al lekker opgeknapt zeg! Super!

Vind de kast in de slaapkamer heel erg gaaf :j

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:34

WiskyBokjes schreef:
Wat leuk dat je op je zelf gaat wonen!

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend. :) Hij heeft een huis gekocht en ik trek daar bij in.
Stiekem ben ik heel erg benieuwd hoe ik mij ga gedragen aangezien ik nog nooit op mezelf heb gewoond. Zal ik echt iedere week gaan schoonmaken zoals ik in gedachte heb? Probeer ik echt de boel netjes te houden?

Op dit moment zijn we nog aan het verbouwen maar we hopen er in augustus in te zitten. :)
Wij moeten eigenlijk alles nog kopen, maar de bank heb ik in ieder geval al gekocht!


Heel erg herkenbaar! Mijn vriend heeft ook een eigen huis gekocht en als die klaar is (medio januari hopen we) trek ik bij hem in.
Vind het wel erg spannend :)

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:35

@ Laurahh : Wat een likje verf al kan doen! Mooi!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:37

@Laura: Gaaf zeg!
Laatst bijgewerkt door Winged op 14-05-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:42

Dat is mooi ruim! :D

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:53

70m2, én vlakbij het centrum :D

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:55

Laura wauw wat leuk! Is dat een ouder boerderijtje? En wat een likje verf al wel niet kan doen..!
Die kast in de slaapkamer is van de Ikea toch? Ook bij staan kijken en foto's naar mijn vriend toen van gestuurd! Vind die zoooo gaaf! :))

Mooi Winged! Inderdaad ruim zeg! Ik denk dat als je de kozijnen en deuren een likje verf hebt gedaan het er al heel anders uitziet! Maar denk ook dat je dan heel snel toch ook de muren enzo mee gaat pakken. :P

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:59

Het is een bungalow bij een boerderij :D
Dus wel heel landelijk gelegen, grote tuin en we kijken uit op alleen maar natuur :)
Die kasten zijn inderdaad van de Ikea, net als het bed en de bank!

Vlakbij het centrum zouden mijn vriend en ik juist nooit voor kiezen, wij hebben gezocht naar rust en landelijkheid. Iets midden in het dorp/stad hadden we nooit gedaan. Maar zo zie je maar dat smaken verschillen!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:03

Laurahh schreef:
Vlakbij het centrum zouden mijn vriend en ik juist nooit voor kiezen, wij hebben gezocht naar rust en landelijkheid. Iets midden in het dorp/stad hadden we nooit gedaan. Maar zo zie je maar dat smaken verschillen!

Ik heb altijd op een boerderij gewoond, woon nu ook in een dorp. Maar: Je moet wel altijd reizen en momenteel ben ik vrijgezel. Dan vind ik op bijv. de vlakte wonen of waar ik 's nachts in het donker-donker langs moet fietsen niet prettig. Wellicht ooit :)

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:06

Ik meldt mij ook als het mag (val een beetje buiten de OP categorie).

Wij (vriend en ik) gaan dit jaar een nieuw huis bouwen. Wonen nu in 2 vakantiewoninkjes. Die gaan er af en daar komt een 2 onder 1 kap op te staan. De ene helft van mijn lief (en ik er bij in) en de andere helft is verkocht.
De sta caravan staat inmiddels op de oprit, over 2 weken gaan we overhuizen daar in, de huidige woningen gaan er dan af en in juni gaan we beginnen met de bouw.
Als alles volgens planning loopt hopen we volgend jaar maart/april in ons nieuwe huis te kunnen.

Zou het leuk vinden dit topic te volgen/mee te posten. Deels voor inspiratie voor ons nieuwe huis en deels omdat ik misschien ook tips en handigheden voor jullie heb. Ben inmiddels 33 en woon al 12 jaar op mezelf. Huis nummer 5 inmiddels dus klussen/verhuizen enz is me niet vreemd.

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:12

Natuurlijk, welkom MarliesV! :j

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:14

Mijn vriend is op zoek naar een huis, plan is dat ik er ook bij in ga wonen. Dus ik lees mee, want alle tips zijn natuurlijk welkom! :)

Ben erg benieuwd hoe snel het allemaal gaat, het huis die we nu op het oog hebben is een echte kluswoning met potentie! :D

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:15

Winged schreef:
Laurahh schreef:
Vlakbij het centrum zouden mijn vriend en ik juist nooit voor kiezen, wij hebben gezocht naar rust en landelijkheid. Iets midden in het dorp/stad hadden we nooit gedaan. Maar zo zie je maar dat smaken verschillen!

Ik heb altijd op een boerderij gewoond, woon nu ook in een dorp. Maar: Je moet wel altijd reizen en momenteel ben ik vrijgezel. Dan vind ik op bijv. de vlakte wonen of waar ik 's nachts in het donker-donker langs moet fietsen niet prettig. Wellicht ooit :)


Dan snap ik het inderdaad wel :D
Ik moet nu ook verder reizen, naar het station is bijvoorbeeld 25 minuten fietsen over afgelegen weggetjes zonder lantaarnpalen. Voor de winterperiode moeten we dan een oplossing bedenken, want ik ga daar niet door het donker fietsen.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:15

Laurahh schreef:
Het is een bungalow bij een boerderij :D
Dus wel heel landelijk gelegen, grote tuin en we kijken uit op alleen maar natuur :)
Die kasten zijn inderdaad van de Ikea, net als het bed en de bank!

Vlakbij het centrum zouden mijn vriend en ik juist nooit voor kiezen, wij hebben gezocht naar rust en landelijkheid. Iets midden in het dorp/stad hadden we nooit gedaan. Maar zo zie je maar dat smaken verschillen!


Oh wat leuk! Zal voor mij ook echt de ultieme droom zijn!
Hier aan de rand van het dorp tegen het bos aan kun je ook heel erg mooi wonen, centrum is dichtbij maar je zit niet hutje mutje op elkaar..

Marlies wat leuk om je hier tegen te komen!!
Jullie hebben ook wel echt een prachtplekje! En als er straks nieuwbouw op staat is het helemaal wauw!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:18

Ik woon niet echt op de boerenbuiten, maar ook niet in een stad/dorp... Ik moet overal mijn auto voor nemen. 's Avonds gelukkig wel iets van verlichting, maar een grote held in het donker zal ik nooit worden :n Gelukkig heb ik sinds kort twee "waakhonden"!

*klikken op eigen risico!*

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:19

Welkom Marlies! Heel gaaf dat jullie zelf gaan bouwen!

Ik woon in een dorp maar wel in de polder dus opzich de ideale combi tussen dorp en platteland! Met 10 minuutjes ben ik in het centrum en mijn werk :)

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:21

Laurahh schreef:
Hier de foto's van onze bungalow :D
Eerste foto is van de advertentie, tweede foto is hoe het 2 weken later was.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het is ondertussen al heel anders.. keuken is aangekleed en woonkamer is al iets voller :D


Ziet er heel mooi uit :)

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:22

Laurahh schreef:
Hier de foto's van onze bungalow :D
Eerste foto is van de advertentie, tweede foto is hoe het 2 weken later was.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het is ondertussen al heel anders.. keuken is aangekleed en woonkamer is al iets voller :D


Ziet er heel mooi uit :)

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:24

zwieke schreef:
Ik woon niet echt op de boerenbuiten, maar ook niet in een stad/dorp... Ik moet overal mijn auto voor nemen. 's Avonds gelukkig wel iets van verlichting, maar een grote held in het donker zal ik nooit worden :n Gelukkig heb ik sinds kort twee "waakhonden"!

*klikken op eigen risico!*


Wat een schattige koppies!

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:45

:wave: Marinke (oud stalgenoot!)

Plekje waar wij gaan bouwen is inderdaad wel super. Achter en zijkant ligt strak aan het bos van de Sallandse Heuvelrug, heel klein weggetje er voor maar daar komt nauwelijks verkeer. Rustig en toch overal super dicht bij!

Zwieke, een hond als je buitenaf woont is wel fijn! Had ook een flinke mechelaar toen ik op de boerderij woonde alleen.

Hier in de regio fiets ik nog rustig in mijn uppie door het buitengebied naar huis, maar dat zal misschien per regio wel verschillen hoe veilig dat voelt.

Ga vanavond thuis even rustig de foto's kijken allemaal. Heb op het werk alle foto sites geblokkeerd.

RonavhN

Berichten: 1994
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Breda, Noord-Brabant

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:31

Ah Zwieke wat een schatjes!

Laurahh, dat ziet er echt heel mooi uit! Gaaf hoor.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:32

Gaaf huisje laura! :j Lijkt me heerlijk!
Marlies, wat leuk dat jullie zelf gaan bouwen! :D
En klinkt goed Winged! :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:37

Hallo
wat leuk dat je op jezelf gaat!
Ik woon nu bijna 3 maanden met mijn vriend op onszelf en het is echt heerlijk!
Belangrijk natuurlijk dat je een duidelijk uitgave en inkomsten patroon gaat krijgen.
Ook belangrijk dat je je nieuwe adres overal doorgeeft zoals huisarts, zorgverzekering, verenigingen, enzovoort..

Verder moet je heerlijk van deze tijd gaan genieten