Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justxanna
Berichten: 148
Geregistreerd: 29-06-13
Woonplaats: oud-vossemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:24

Hier nog een! :D
Wij hebben 6 maanden terug een koopwoning gekocht, spot goedkoop, beste tijd van het jaar, 30m diepe tuin met uitzicht op polder, het is wel een tussenwoning maar met mogelijkheid om grond te kopen achter ons huis en een /3 op te doen hihi.

Per 1 juni gaan wij samenwonen, mijn vader heeft bijna heel het huis voor ons verbouwd, we wonen ongeveer 15 min van me ouders vandaan :')
de beneden verdieping is helemaal af maar boven is alleen de badkamer klaar, de slaapkamers en hal komen tot eind dit jaar wel af! (nu is het net een houthakkers hut :x)
later zijn we van plan om het dak te doen, de gevels en uiteindelijk ooit de tuin.

keuken hebben we aangeschaft van de IKEA, echt top!
alle apparatuur (oven, vaatwasser, vries en koelkast, elektrisch kookplaat, magnetron etc)
keuken is 4m lang (over een rechte wand helemaal) en kostte ons maar 2500,-!!
Als iemand een goedkope moderne keuken zoekt moet je echt daarheen... kwaliteit is ook echt goed hoor, iedereen die ik ken heeft er al 8 jaar een en geen vlek of beschadiging te zien.
wel het nadeel is dat je het zelf in elkaar moet monteren, mar dat is niet zo moeilijk.. zelf ik kan dat :o

verder voor het schoonmaken ipv dweilen raad ik een stoomstofzuiger aan, die stoomt je vloer en haalt alle viezigheid die je zelfs niet ziet met de dweil eruit... super oplossing en snel.
en als je nog elektriciteit moet doen: koop LED spotjes bij vidaxl (als je spotjes wilt) want die kosten niks daar en vreten 0.0% stroom

voor vragen over hoe we alles geregeld hebben of qua verbouwing hoor ik het graag!
Veel succes in jullie woning / studio / appartement iedereen! +:)+ +:)+

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:25

Hoi hoi, mag ik me ook melden?
Ik ga nog niet samenwonen maar de plannen zijn er wel. Waarschijnlijk eind dit jaar, begin volgend jaar!! Spannend =D

@Zwieke

Dat is wel erg schandalig!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:26

justxanna schreef:
keuken hebben we aangeschaft van de IKEA, echt top!
alle apparatuur (oven, vaatwasser, vries en koelkast, elektrisch kookplaat, magnetron etc)
keuken is 4m lang (over een rechte wand helemaal) en kostte ons maar 2500,-!!
Als iemand een goedkope moderne keuken zoekt moet je echt daarheen... kwaliteit is ook echt goed hoor, iedereen die ik ken heeft er al 8 jaar een en geen vlek of beschadiging te zien.
wel het nadeel is dat je het zelf in elkaar moet monteren, mar dat is niet zo moeilijk.. zelf ik kan dat :o

Inderdaad, ik heb ook al goede commentaren gehoord van de Ikea keukens :j Je kan ze wel laten monteren, niet? Tegen meerprijs uiteraard....

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:27

Wow Zwieke, wat een puinhoop! :oo

justxanna: Ikea keuken voor 2500,- euro?! :oo Wij kwamen niet onder de 7000 euro uit.. :\
Keuken uitkiezen vinden wij nog het moeilijkst..

En die tip van de dweil ga ik onthouden!

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:27

Hahaha wouw, ik zit dit hele topic door te lezen en zie echt pas last minute dat dit topic van jou is Kayl :Y)
Had ik toch moeten weten bij het woord 'Action'!

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:30

Klopt het inderdaad dat als je op jezelf woont je wel alles schoon en opgeruimd kunt houden? (voor de mensen die al op zichzelf wonen of het met over wonen al wel merken)

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:30


_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:53

Holy smoke zwieke!! Ik dacht dat het bij mij erg was met een totaal oranje hui en bruine deurposten/kozijnen. De stof van 3 cm dik op de radiotoren en het vet op de muren van de keuken die er niet af ging met schuren :')

@ Lovechamp: JA!! Dat is echt zoveel makkelijker dan je slaapkamer. Echt raar maar dan is het echt van jou en niemand anders doet het. Soort aangeboren automatisme. tenminsten bij mij :Y)

Leuke keuken! Ik heb de mijne niet op de foto helaas. Een baby blauwe :D
en het leuke: dingen zelf maken!
Dit mijn (nog kale) woonkamer van een tijdje terug met de zelf gemaakte boekenkast rechts in beeld.
Afbeelding
Eigen kapstok gemaakt:
Afbeelding
Gangkastje gemaakt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 14-05-14 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:54

_Jessie schreef:
Jaaa leuk!! :D Waar ga je wonen?? In Sassenheim of iets verder weg?
Ik woon nu sinds 2 maanden op mezelf en ik kan niets anders zeggen dan: Geweldig! Echt heerlijk!
Nu vooral nog bezig met decoreren enzo maar super leuk om te doen.

2 maanden alweer? Wow gaat snel lol.

Ik ben tegelijk met Jessie uit huis gegaan, of nee geloof een weekje eerder toch?
Ik heb geen problemen met alleen zijn maar ben wel altijd bang dat ik buren overlast bezorg xD woon in een volksbuurt in leiden

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:55

Ja jij een week eerder dan ik Renee!! Klopt :D haha
En dat overlast heb ik ook wel een beetje maar dat komt wel. Ik hoor 's avonds ook wel eens arabische TV :') dus mijn muziek kan ook aardig hard geloof ik. Nog geen klachten gehad in ieder geval.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:01

Jeetje Zwieke wat erg!!

justxanna wauw klinkt goed zeg! :) Fijn als in elk geval beneden alles klaar is, boven komt dan vanzelf wel en komt als het goed is toch niet snel iemand anders. Het dak en de gevels gaan jullie dan nog isoleren of?

Wat een leuk huisje Jessie! Geïnspireerd door woonblogs? :))

Ook een aanrader overigens, die woonblogs, staan vaak erg leuke ideetjes op!

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:02

_Jessie schreef:
Holy smoke zwieke!! Ik dacht dat het bij mij erg was met een totaal oranje hui en bruine deurposten/kozijnen. De stof van 3 cm dik op de radiotoren en het vet op de muren van de keuken die er niet af ging met schuren :')

@ Lovechamp: JA!! Dat is echt zoveel makkelijker dan je slaapkamer. Echt raar maar dan is het echt van jou en niemand anders doet het. Soort aangeboren automatisme. tenminsten bij mij :Y)

Leuke keuken! Ik heb de mijne niet op de foto helaas. Een baby blauwe :D
en het leuke: dingen zelf maken!
Dit mijn (nog kale) woonkamer van een tijdje terug met de zelf gemaakte boekenkast rechts in beeld.
[ Afbeelding ]
Eigen kapstok gemaakt:
[ Afbeelding ]
Gangkastje gemaakt
[ Afbeelding ]



Op stal blijft de oudste altijd thuis en die zei dat en ik was nieuwsgierig of meer mensen dat hebben. Ik kan me kamer opzich wel goed schoonhouden maar soms niet. Maar na een paar dagen ruim ik het uit me eigen ookwel weer op :)

san4nie
Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:04

Gefeliciteerd allemaal met jullie huisjes.
Ziet er erg leuk uit. Die zelf-maak dingen zijn inderdaad vaak het leukste.
Ik wil ook zo graag uit huis, maar zit er voorlopig nog even niet in.
Nu ik dit zie wil ik al helemaal.

Oh, man, Zwieke, wat een zooi zeg.. succes met opruimen, schoonmaken en alles wat er verder nog voorbij komt.. :D

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:07

_Marinke_: Ja :D en altijd al een doe-het-zelfer geweest. Thuis bij mijn ouders ook mijn eigen bed en bureau gebouwd :P Ik wil altijd weer iets wat niet te koop is :')

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:09

Wat leuk Capriootje! Ik ga aan het eind van het jaar op kamers in Den Haag!!

En ik zie leuke huisjes voorbij komen zeg :D

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:12

_Jessie schreef:
_Marinke_: Ja :D en altijd al een doe-het-zelfer geweest. Thuis bij mijn ouders ook mijn eigen bed en bureau gebouwd :P Ik wil altijd weer iets wat niet te koop is :')


Heey dat is herkenbaar :')

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:26

Zwieke: Jeetje!

Hier in dubio of die rode muur in het appartement nu wel of niet een andere kleur moet... Aan de ene kant ook 'alles verven of alleen die ene muur'. Maar als alles geverfd is ziet het er wel weer helemaal mooi uit.

*zucht*

Eerst de blauwe deuren maar :=

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:26

Ik kom me ook melden :D

Woon sinds een paar weken samen met mijn vriend. We waren niet eens echt op zoek naar een huisje, maar toen we iets op marktplaats zagen staan ging het snel en hadden we binnen een week de sleutel.

2 weken flink klussen en met het paasweekend zijn we erin gegaan :D
Veel meubels via marktplaats, kringloop en ikea. Gelukkig had vriend spaargeld dus hebben we het echt direct mooi kunnen maken. Grote tuin bij waar ondertussen al een moestuintje in staat. Dingen als gordijnen moeten nog geregeld worden, helaas een laag huis waardoor kant&klare gordijnen niet passen.

Het is heel erg wennen, maar bevalt wel goed!

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:31

Haha, ja had je kunnen weten Tes! Leek me wel leuk om ervaringen te delen en zo te zien is het topic al een succes! Leuk :D

Wow hoe die huurders het achtergelaten hebben, niet normaal!! Succes met opknappen!

Wat gaaf dat je zoveel zelf maakt Jessie, echt leuk joh!

Leuk laura hierboven! Helemaal als het ongepland en spontaan was :j

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:34

Als mensen het leuk vinden heb ik eventueel wel foto's van voor- en na de verbouwing :D

Vanmorgen trouwens een tegenslag; brief van de toeslagen dat we geen huurtoeslag krijgen, terwijl de proefberekening op internet iets heel anders zei. Deze week dus maar eens achteraan bellen :P

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:46

Laurahh schreef:
Als mensen het leuk vinden heb ik eventueel wel foto's van voor- en na de verbouwing :D

Zeker, altijd leuk! :j

Shet_Jack

Berichten: 263
Geregistreerd: 29-07-13

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:48

ik! nou ja niet helemaal het zelfde.... ik ga WEER op mezelf wonen... me relatie is over.... maar geen probleem ik begin gewoon opnieuw... alleen weet ik nu nog ff niet waar ;) maar dacht meld me toch gewoon vast haha

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:53

Ik zoek alleen nog wat leuke decoratie voor aan de muur, mijn muren zijn nog zo leeg ;(

Vorig weekend wel al een plant (aka kleine boom :+ ) gekocht! :)) :')

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:02

Ik heb ook lege muren. Ik ga daarvoor zelf murals maken.

Daarnaast is er op internet heel veel leuks te vinden. Fotobehang of muurstickers. Erg leuke spulletjes om je muren op te fleuren.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:06

Iedereen mag zich melden hoor Anter! Gezellig juist!

Mijn muren vallen wel mee, ik heb veel ramen dus ook veel gordijnen en boven de kachel een schouw waar foto's van mijn paarden <3 komen te hangen. In de slaapkamer heb ik heel gaaf behang dus is ook al lekker aangekleed. Alleen voor het kantoortje moet ik nog even wat leuks verzinnen :)