Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:08

Hi Joyce! Wat lekker zeg. Ik heb er ook wel overnagedacht om meteen te gaan samenwonen, maar zolang zijn we nog niet samen dus dit is beter denk ik. Hij zal wel (hoop ik, haha) gezellig veel bij me zijn!

Ik heb wel een word documentje gemaakt waar ik een beetje bij kan houden wat ik uitgeef aan wat en hoop zo binnen een paar maandjes toch wel een duidelijk overzicht te hebben.

Adres doorgeven, gemeente etc. heb ik geen last van omdat ik op hetzelfde adres blijf wonen.

Ik moet vandaag de gang nog een keer schilderen en 3 paarden doen, waarom zijn dagen zo kort? :=

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:11


Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:11

Haha, over nog niet lang samen zijn :P Mijn vriend en ik waren 6 maanden samen toen dit huisje op ons pad kwam.

Succes met je drukke planning vandaag!

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:13

Laurahh schreef:
Haha, over nog niet lang samen zijn :P Mijn vriend en ik waren 6 maanden samen toen dit huisje op ons pad kwam.

Succes met je drukke planning vandaag!


Ja wij ook zoiets, maar durf het toch nog niet aan := Wil niet dat het misloopt en we zijn allebei nogal druk met werk, en ik met paarden etc. dus al genoeg stress opzich. Wie weet als ik er zit en het gaat allemaal lekker dat het nog steeds wel snel gebeurt maar dan loopt het maar zo :j

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:15

Ik ga niet op mezelf wonen maar gelijk samenwonen. Wij wonen nu allebei nog thuis.
Kennen elkaar ook nog niet zo lang (een ruim jaar). Hoewel ik het niet romantiseer, het zal nl vast moeilijke momenten opleveren, ben ik er wel van overtuigd dat dit de goede keuze is.

Ben nu al wat spulletjes aan het verzamelen. Veel is al aanwezig en mogen we gebruiken. We gaan in een appartementje van familie wonen. Ben superblij met het huisje, en na de zomer gaan we er in als alles goed gaat :D

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:17

Safiera schreef:
Ik ga niet op mezelf wonen maar gelijk samenwonen. Wij wonen nu allebei nog thuis.
Kennen elkaar ook nog niet zo lang (een ruim jaar). Hoewel ik het niet romantiseer, het zal nl vast moeilijke momenten opleveren, ben ik er wel van overtuigd dat dit de goede keuze is.

Ben nu al wat spulletjes aan het verzamelen. Veel is al aanwezig en mogen we gebruiken. We gaan in een appartementje van familie wonen. Ben superblij met het huisje, en na de zomer gaan we er in als alles goed gaat :D


Wat leuk! Moeten jullie veel opknappen of is het allemaal wel netjes?
Als je er zelf een goed gevoel bij hebt, waarom niet ;) Ups en downs heb je altijd en het wordt ook voor julie allebei wennen dus als je een beetje begrip hebt voor elkaar zal het vast helemaal goed komen!

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:55

Capriootje schreef:
Hi Joyce! Wat lekker zeg. Ik heb er ook wel overnagedacht om meteen te gaan samenwonen, maar zolang zijn we nog niet samen dus dit is beter denk ik. Hij zal wel (hoop ik, haha) gezellig veel bij me zijn!

Ik heb wel een word documentje gemaakt waar ik een beetje bij kan houden wat ik uitgeef aan wat en hoop zo binnen een paar maandjes toch wel een duidelijk overzicht te hebben.

Adres doorgeven, gemeente etc. heb ik geen last van omdat ik op hetzelfde adres blijf wonen.

Ik moet vandaag de gang nog een keer schilderen en 3 paarden doen, waarom zijn dagen zo kort? :=


Binnen de gemeente verhuizen moet je je nieuwe adres ook opgeven, ik ben ook binnen de gemeente verhuisd en moest dat ook doen :)

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:12

Mag ik me ook melden? Woon sinds een week op mezelf met mijn 2 katten :) een huurwoning, eengezins, lekker veel ruimte :D er is veel gebeurd qua klussen, zag er niet uit. Meubels etc heb ik allemaal van marktplaats en kringloop, maar gepimpt! Ziet er mooi uit al zeg ik t zelf. Zal kijken of ik vanmiddag wat foto's kan plaatsen :)

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:16

Tuurlijk, welkom :D

Lekker hoor zoveel ruimte! Zijn je katten al gewend? :) Ben benieuwd naar wat foto's!

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:22

Ten eerste iedereen gefeliciteerd!
Ik wil me ook graag melden..

Mijn vriend en ik zijn van plan om samen te gaan wonen, we zijn momenteel op huur huizen aan het reageren.. Hebben hier en daar al kans gemaakt op een huis maar later hebben we toch niks meer ervan gehoord.
We blijven gewoon lekker reageren op huizen en hopelijk worden we snel uitgekozen voor een huur huis, tot die tijd sparen we door en gaan we lekker een uitzet inzamelen..

Weten jullie nog leuke goedkope meubel zaken, accessoires voor in het huis?
Zelf vind ik dat de spullen niet duur hoeven te zijn, action heeft ook hele leuke accessoires spullen... En de inrichting wil ik lekker strak hebben en voor een leuk jong stel..

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:24

Ik vind Ikea en Leen bakker geweldig voor meubels als je nieuw wilt hebben, marktplaats etc. voor tweedehands :) Soms wel even zoeken, maar staan echt leuke dingen op!
Action en Xenos vind ik zelf erg leuk voor accessoires, kwantum ook wel als er eentje bij je in de buurt zit!

Hoop dat jullie snel een huisje hebben!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:41

Bij de Casa en Blokker hebben ze ook vaak leuke spulletjes!

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:20

Ik meld me ook maar even!
Ga begin juli waarschijnlijk ook (eindelijk) 'echt' op mezelf wonen. Wel tijdje op kamers geweest, maar ga nu in een huurhuisje. Wel op hetzelfde erf als mijn ouders (wil toch graag bij de paarden blijven en we wonen heerlijk), maar eindelijk echt mijn eigen plekje! Heb er ontzettend veel zin in!
Ben al langere tijd wat inkopen aan het doen, voornamelijk via Marktplaats, bij Kringloopwinkels, bij de Action en andere winkels met aanbiedingen. Moet nog een wasmachine, een eetkamertafel (plus 3-4 stoelen), evt. een ander bed (maar dat kan later), en kasten voor in de slaapkamer. De rest is (nog) niet zo belangrijk.
Ik vind het leuk om een beetje zelf te doen, dus ga veel spullen waarschijnlijk 'pimpen' met bijvoorbeeld krijtverf. Verder ga ik de keuken waarschijnlijk verven, de muren sauzen, ga ik nieuwe deurklinken aanschaffen, etc.
Ik ben gek op ouderwetse spullen, zo heb ik al verschillende koffers verzameld, een platenspeler, een retro radio, een heerlijke ouderwetse stoel, ouderwetse staande lamp, ouderwets servies, etc. Ben heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal zien!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:24

_Pansy_ schreef:
de muren sauzen

Mag ik nu iets doms vragen en vragen wat dit juist inhoud? :o?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:25

Verven :))

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:26

Winged schreef:
Verven :))

Aaaaaaaaaaaaaaah! :)* Ik zag al iemand met mayonaise of ketchup zijn muur insmeren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:26

Curry op de muren :j

Lees wat mee :P , ik woon nu paar maanden op mezelf he tis echt wennen :=

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:28

Ik ben halverwege februari dit jaar op mezelf gaan wonen samen met mijn kat :D
Vooral de eerste 2 weken was het pittig in mijn eentje en had ik heimwee naar mijn ouderlijk huis, maar nu heb ik heimwee naar mijn eigen huis als ik eens een nachtje bij mijn moeder logeer :=

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:30

Is puur het huishouden , ik doe mijn best maar het is vaak erg gesteld bij mij := . Koken geen moeite mee , en de ramen lapt mijn moeder maandelijks :P

Flowery

Berichten: 2445
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:31

Ik kom ook volgen! Ben hard op zoek naar mijn eerste eigen plekje en alle tips zijn mooi meegenomen :))

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:34

Ik ga ook op mezelf wonen. Ik ben erg benieuwd wat de kosten gaan zijn per maand ongeveer. Zelf kwam ik uit op ong €1500/€1700 per maand. Heb dan rekening gehouden met huur, gas, elektrisch, water, tv, internet, tel en eten. Eten vind ik het moeilijkst in te schatten, denk €150 per maand of is dit heel veel? :P

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:35

ik heb ook rond de 140 a 150 per maand aan boodschappen , in het begin heb je alles niet en moet je rekenen op meer :)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:49

Takkie_muis had jij niet ook foto's van je huisje in het "Show je leefruimte" topic geplaatst? :D

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:12

Wij hebben met 2 personen €30,- per week aan boodschappen. Soms ietsje meer, maar een gemiddelde van €150,- per maand zou voor ons twee ruim zijn :)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:43

Interessant om te lezen van iedereen!

Wij hoeven gelukkig niets echt op te knappen, op meubels die ik van MP vis na :D
Ik lees ook al mee in het meubels pimpen topic, erg leuk voor inspiratie en motivatie!

En iemand had het over meubels... Op MP staat heel veel, soms even door de kleur heen kijken. Net zoals de kringloopwinkels, en vragen bij familie + vrienden! Bij ons zijn er bijv. huizen van opa's en oma's die stilaan leeg mogen/moeten. Op het moment heb ik al van 3 kanten stoelen aangeboden gekregen die ik zo mag hebben! Nu nog kijken welke het mooist zijn, welke het fijnst zitten en wat er nog aan gedaan moet worden.