Een vriend had een lading uit amerika gehad in een houten bak en wilde die opstoken.
Ik zag er wel wat in en mocht hem hebben:

Dus tegen de muur gezet en gaan klooien.
Dit klooien mag je echt letterlijk nemen want ik had geen idee hoe ik het ging aanpakken.
Uiteindelijk bedacht ik dat ik nog houders had om een kleine plank of zo op te hangen. Als ik er nou 4 zou gebruiken. Twee tegen de achterwand en 2 aan de voorkant op de hoek. Dan kon ik daar wel een plank opleggen.

Dus ik ging aan de gang. De eerste plank op maat gezaagd, of niet
ik had er maar 1 x 4 cm bij gerekend voor de uitsparingen in de hoeken. Ik kwam tot de conclussie dat ik 2 hoeken had en dus was mijn plank 4 cm te kort
Goed de volgende plank ging wel goed en met wat moeite kreeg ik de uitsparingen er ook uit zodat het paste.

De eerste plank heeft me ruim 1,5 uur gekost, maar nu wist ik hoe het moest. De 2de plank zat er met een half uurtje ook in.

Goed nu dat voor elkaar was aan beide kanten 2 hangers.

En toen twijfelde ik. Nog een plank of gewoon een boel hangers. Ik koos toch maar voor de hangers want daar heb je nooit genoeg van. (fotoloos)
En toen hoefde ik hem alleen nog maar in te richten.

Misschien dat ik hem nog een keer ga schilderen, maar ik vind het niet persee nodig. Het ging mij vooral op het functionele omdat het echt overal lag. Zo ligt alles mooi bij elkaar en hoef ik nooit meer te zoeken.
En mijn dekens? Daar heb ik ook een creatieve oplossing voor gevonden: (ze hangen recht, de foto is scheef
)
Al met al heeft de kast mij een uurtje of 3/4 gekost. En ik ben er helemaal blij mee want alles past er in!
De zadelsteun heb ik er naast gemonteerd want ik was bang dat deze kast er niet stevig genoeg voor was, en anders paste het allemaal ook weer niet. Ik heb nu alleen het zadel dat ik altijd gebruik nog op een schraag staan. Daar wil ik nog een extra steun voor in de muur boren. Dan is het helemaal af wat mij betreft.
Dus heb je ook zo een plan maar doe het het al weken of maanden niet?
Gewoon beginnen en gaan klooien en met een middagje werk, kan iedereen het!