Hart luchte en nieuwe wending?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

Hart luchte en nieuwe wending?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:15

Hey,

Ik zou graag wat raad willen :S ook al weet ik dat de eindbeslissing van mij moet komen.

Ik heb nu ruim al 1.5jaar een relatie met mijn vriend, maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat we in 2 verschillende werelden leven.
Hij is 21 en werkt ( in de bouwsector) woont ook nog thuis en heeft al vele toekomstplannen.
Ik ben 20 ( 2jaar geleden mijn secundair onderwijs afgemaakt) en zit aan mijn 2e opleiding aan de hogeschool en heb nu geen idee wat ik wil doen :( ik zie mijn toekomst ook totaal nog niet ( en woon ook nog thuis ).
Ik wil ook meer avontuur. Reizen, cultuur en natuur zien, we hebben andere uitgangsstijl ( hij gaat liever rustig op café en af en toe een klein " boerenfuifje", terwijl ik wel ook graag op café ga maar meer een discotheek type ben).
Hij wilt ook wel reizen, maar niet te ver en niet te lang om zo snel mogelijk weer te kunnen werken.

Ookal is hij een schat van een jongen toch heb ik een dubbel gevoel.

Toen ik hem heb leren kennen was hij opslag verliefd op mij, maar ik niet. Het is pas 6maand derna dat we iets begonnen zijn. Ik wist wel dat hij een " stijve " jongen was, maar dat vond ik niet erg, maar naar mate ik mezelf meer zoek en probeer te vinden heb ik het gevoel dat dat niet bij mij past. Dat ik dat saai vind :(
Met " stijve " jongen bedoel ik dus liever rustig zijn, mooie toekomstplanningen maken, meer vast hangen aan oudere tradities, ...

Nu ben ik iemand die liever mezelf kwets dan aan iemand anders.
Ik had de mogelijkheid om in een stal te gaan werken gedurende een jaar in Spanje, maar ben niet geweest omdat hij wou dat ik bleef en hed daar nu al duidelijk heel veel spijt van.

Ik begin helemaal verloren te lopen en in niets meer zin te hebben ( zit aan het begin van een depressie).

Kan iemand me een zetje geven? :S

Winged

Re: Hart luchte en nieuwe wending?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:18

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven... :(:)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:21

TS, wat een rotsituatie, dus even een digitale knuff van mij :(:)

Ben je echt nog gek op deze jongen, als in verliefd/houden van?
Of voelt het voor jou meer alsof hij een broer van je is?
Wat zou hij ervan vinden als je bv 3 maanden naar verwegistan gaat zonder hem?

Deze vragen moet je denk ik even voor jezelf beantwoorden!
Sterkte.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 13-05-14 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Ik herken me in wat je zegt, dat je liever jezelf kwetst dan een ander. Zeker iemand waar je van houdt.
Maar als ik iets geleerd heb van mijn eigen relatie (1,5 jaar, meteen gaan samenwonen (antikraak) toen ik 19 was) die nu net een paar maanden uit is, is het wel dat je vooral moet doen waar je zelf gelukkig van wordt.
Je bent (en ik ook) veel te jong om ongelukkig te zijn in een relatie. Je bent niet getrouwd, hebt geen kinderen, ongelukkig kun je altijd nog worden dus waarom daar nu voor kiezen? Kies voor jezelf! Als ik zo lees heb je al genoeg dingen voor hem gelaten waar je nu spijt van hebt en als jij zo slecht in je vel zit dat je tegen een depressie aan zit, is het tijd om iets drastisch te veranderen.
Op de lange termijn is een ongelukkige vriendin ook voor hem niet goed.

Zet 'm op meid :-)

loez

Ga mee met Winged... Hoe lastig ook!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:43

Ik denk dat je met hem moet praten over wat jij van het leven verwacht. Weet hij wel wat jij wilt?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:27

mohica schreef:
Ik had de mogelijkheid om in een stal te gaan werken gedurende een jaar in Spanje, maar ben niet geweest omdat hij wou dat ik bleef en hed daar nu al duidelijk heel veel spijt van.

Hier ben jij al de fout in gegaan, maar je vriend ook. Natuurlijk is het niet leuk om je vriendin een jaar te moeten missen. Maar dat slik je in omdat ze een prachtige kans tegemoet gaat.
Andersom had jij aan moeten geven hoe geweldig je het vond, en voor jezelf moeten kiezen.

Als er een probleem is in de relatie, is dat denk ik niet zozeer door de verschillen. Maar het gebrek aan vrijheid om jezelf te mogen zijn. Dat je een relatie hebt betekent niet dat je alles samen moet doen. Als jij straks 8 maanden wilt reizen, terwijl hij maar 2 maanden wilt, moet je dat lekker doen. En moet hij lekker terug gaan om te werken.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:37

Mijn liefde is ook niet meer zo groot als vroeger :S voor mij is het nu meer een gewoonte geworden om bij hem te zijn.
Ik heb enkele uren geleden de stap gezet om met hem te spreken. Dat ik me slecht in me vel voelde en dat ik volgens mijn gevoel nu niet in zijn wereld hoor. Dat ik dingen wil doen en zien waar hij geen nood aan heeft.
Ik kreeg dn direct te horen dat IK het bewijs dat hij niemand gelukkig kan maken ( hij heeft maar 1 relatie gehad voor mij en dat meisje is bij hem weggegaan omdat ze hem ook te stijf vond ).
Ook heeft hij erge ruzie gehad met zijn vader waar ik bij stond ( waar hij in fout was en het niet wou toegeven ) en dat wass toen de druppel te veel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:24

Laat je nooit tegenhouden in je persoonlijke groei meid! Echt niet :n

Je kan ook voor een tijdelijke time-out kiezen; even pauze, even op adem komen en bedenken wat jij wil, wat jij nodig hebt en of hij daar écht in past.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 08:45

Ik denk dat wel dat ik een beetje afstand ga nemen, om dingen te doen en dan met hem geen rekening te houden ( omdat hik er dan nog is )

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:08

Laat je svp nooit emotioneel chanteren, door wie dan ook. Door als hij dan zegt, dat hij niemand gelukkig kan maken. Want dan zou je bij hem blijven maar zelf niet gelukkig zijn. En geloof me, dat wil je echt niet.

De tip van vuurneon is een goede, gewoon ook even ervoor kiezen om voor jezelf te kiezen in dingen. Dat kan je dan eerst met hem erover hebben. Maar gewoon wel doorzetten, en niet door zielig doen laten ompraten om het niet te doen.

Hij klinkt me heus wel als een lieve jongen maar misschien niet de juiste keuze voor jou. En dan is er heus wel iemand die wel bij hem past als het zo zou lopen dat jullie niet samen verder gaan. Je kan hem misschien daarin helpen, als hij het moeilijk vindt om iemand te vinden, door gewoon vrienden te zijn met hem en te introduceren bij iemand of zo.

sterkte!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:56

Ik had al gepost in je andere topic maar ik wens je alsnog veel sterkte!

En kies voor jezelf en waar jij gelukkig van wordt en doe niet iets omdat een ander daar verdrietig van wordt.

Jouw trein moet misschien nog wat meer reizen en langs andere stations, hij is al nu al uitgestapt ;)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 11:09

Ik zie hem wel graag, maar ik kan niet verder voor mijn gevoel :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:12

mohica schreef:
Mijn liefde is ook niet meer zo groot als vroeger :S voor mij is het nu meer een gewoonte geworden om bij hem te zijn.
Ik heb enkele uren geleden de stap gezet om met hem te spreken. Dat ik me slecht in me vel voelde en dat ik volgens mijn gevoel nu niet in zijn wereld hoor. Dat ik dingen wil doen en zien waar hij geen nood aan heeft.
Ik kreeg dn direct te horen dat IK het bewijs dat hij niemand gelukkig kan maken ( hij heeft maar 1 relatie gehad voor mij en dat meisje is bij hem weggegaan omdat ze hem ook te stijf vond ).
Ook heeft hij erge ruzie gehad met zijn vader waar ik bij stond ( waar hij in fout was en het niet wou toegeven ) en dat wass toen de druppel te veel.

Tja dan zal hij moeten veranderen als het hem zo dwars zit en niet jij.. Sterkte met je beslissing...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:03

Praat met hem in plaats van over hem als je nog een kans wil geven en zo niet dan moet je ook met hem praten.

Ik snap wel dat je een topic opent omdat het voor jou belangrijk is maar ik vind het aan de andere kant ook lastig omdat het niet alleen over jou gaat maar ook over iemand anders. Ik denk dat je dingen in een relatie altijd eerst (en alleen) met elkaar moet bespreken.

Maar dat is geloof ik niet zo'n heel gangbaar uitgangspunt.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:26

Ik heb met hem al gesproken :S en en mijn gevoel zegt dat ik verder moet gaan zonder hem en dat heb ik hem ook al gezegd en het dringd niet goed door :/ natuurlijk geef ik hem daar ook de tijd voor ;-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:33

Sterkte meid.
Als jij je er neit goed bij voelt werkt het niet. Een relatie moet van 2 kanten komen.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:04

Ik herken me zo erg in dit verhaal, alleen ben ik dan zeg maar jou vriend en mijn ex vriend is dan jouw haha.

maar in ieder geval heel veel sterkte, zulke dingen zijn nooit leuk :(

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:10

Normaal reageer ik nooit en ben ik van het beetje rond lezen maar nu wil ik toch wel graag reageren omdat ik mij zelf hier heel erg goed in herken !
Ik werd "verliefd" op mijn ex (we noemen hem even D) toen ik 15 was.
Al snel was het wederzijds en het klikte (toen) goed.
De relatie duurde bijna 4 jaar, maar na 2 à 3 jaar kreeg ik precies het zelfde als jou.
Ik wilde stappen, met vriendinnen weg of met D weg. Maar hij wilde dit alles niet en zat liever op de bank thuis. Ik veranderde (wat logisch is je word volwassen en je interesses worden anders) hij niet hij bleef thuis willen zitten en niks doen. Ik zag hem elke dag en begon er tegen op te zien als hij weer kwam. Maar uit maken wilde ik niet want ik hield wel van hem. Tot dat ik op mijn 18e ging werken en we totaal verschillend werden. Ik hield nog wel van hem maar als ik echt ging na denken was dit meer als broer zus zijnde en ik ben van mening dat als je dat al heb je beter zonder elkaar af bent. Ik heb toen veel na gedacht en toch voor mezelf gekozen. In het begin ben ik er kapot van geweest maar daarna ging er een wereld voor me open !! Alles wat ik niet heb kunnen doen die tijd heb ik allemaal ingehaald en ben nu ziels gelukkig met mijn vriend.

Ik hoop dat je een beetje wat aan mijn verhaal heb! Ik weet hoe moeilijk het is meid ! En iedereen kan wel zeggen ga bij hem weg. Maar luister naar je eigen gevoel en wees eerlijk naar hem toe !