Gister is er iets vervelends gebeurd, ik werd namelijk achtervolgd door een vreemde man.
Ik was mijn tas ergens vergeten en moest hem even ophalen, het was rond een uur of 8 en door de regen waren er geen mensen op straat...
Ik reed met mijn auto het parkeerterrein op, hij reed er net vanaf en we keken elkaar even aan. Ik ging verderop met mijn auto staan en tot mijn verbazing ging hij achter mij staan. Vond ik al aardig vreemd.
De winkel waar ik moest zijn was 10m verderop, die heeft een voor en achter ingang. Ik ging mijn auto uit (de man bleef zitten in zijn auto, keek naar mij) en liep naar de achter ingang. Ik zie dat de man ook uit zijn auto stapt en naar me blijft kijken. Ik probeer de deur open te doen, maar die was al dicht. Op dit moment komt de man op me aflopen.
Ik vond hem maar eng dus ben gaan lopen. Normaal kan je zo tussen de huizen door lopen, dat is het kortste, maar ik vermoedde al dat hij mij volgde dus ben om gaan lopen. Hoe ik ook liep, de man bleef me achtervolgen.
Als ik harder ging lopen ging hij ook harder lopen. Uiteindelijk bij de winkel gekomen en bijna naar binnen gerend in paniek. De man keek naar binnen, zag meerdere mensen, keek vervolgens een paar seconde naar mij en liep weer door.
Ik was inmiddels aardig in paniek, wilde zo snel mogelijk weer naar huis. Heb mn tas gepakt en ben naar mijn auto gerend, zijn auto stond er ook nog. Snel naar huis gereden en alles aan mijn vriend verteld. Die belde gelijk de politie om een melding te maken.
Ik weet dat ik zelf ook wat fouten heb gemaakt, ik had die mensen in de winkel moeten aanspreken of mn vriend moeten bellen of de politie. Ik had ook een foto moeten maken van de auto. Ik was zo bang en in paniek dat dat allemaal niet bij mij opkwam, ik dacht alleen maar "ik moet naar huis".
Allemaal erg vervelend natuurlijk en ik ben ook erg geschrokken, vooral omdat ik weet dat als hij iets van plan was en me iets aan wilde doen, ik niet veel kon doen als meisje.
Ik kan niet tegen dit machteloze gevoel en wil graag iets kunnen om mezelf in dit soort situaties te kunnen verdedigen, maar ik heb geen flauw idee wat... Dingen zoals vechtsporten kan ik moeilijk aan vanwege slechte knieën
Hebben jullie iets kwa zelfverdediging? Weten jullie wat ik zou kunnen doen? Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
lijkt me vreemd. Volgende keer nummerbord van auto goed proberen te onthouden en dan dat doorgeven aan de politie. Als er dan wel iets gebeurd nog op een later tijdstip is t vrij snel duidelijk voor ze denk ik!
Toevallig heb ik gisteren het bovenstaande moeten doen, moest rond half 8 nog wat boodschapjes doen en ja
dan moet je wat.