van hall larenstein leeuwarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

van hall larenstein leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:08

wie studeert er allemaal aan deze vestiging en welke opleiding doe je :D
hoogstwaarschijnlijk ga ik hier studeren, ga dan de studie biotechnologie volgen

wat vinden jullie van deze school?
zijn er dingen die handig zijn om te weten?

thanx :')

kionasuppie

Re: van hall larenstein leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:10

ben naar de opendag geweest dit jaar vanwege een keuze, vooral het diermanagement gedeelte alles bijgewoont, mij persoonlijk sprak het absoluut niet aan dus dit word niet mijn keuze, heel veel plezier!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:12

kionasuppie schreef:
ben naar de opendag geweest dit jaar vanwege een keuze, vooral het diermanagement gedeelte alles bijgewoont, mij persoonlijk sprak het absoluut niet aan dus dit word niet mijn keuze, heel veel plezier!

oh oke dat is jammer, wel iets anders gevonden al?
sprak de school je niet aan of gewoon de opleiding niet?
en dankjewel :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:14

Ik heb biotechnologie gedaan daar. Beviel op zich prima, elk opleidingsinstituut heeft wel wat. Ik zie er betere studenten vandaan komen dan van de hanze (bml overigens, hanze heeft geen biotech).

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:16

F_Orumster schreef:
Ik heb biotechnologie gedaan daar. Beviel op zich prima, elk opleidingsinstituut heeft wel wat. Ik zie er betere studenten vandaan komen dan van de hanze (bml overigens, hanze heeft geen biotech).

oh leuk! :)
en natuurlijke de standaard vraag, heb je er daarna een gerichte baan in kunnen krijgen? :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:18

kionasuppie schreef:

Eindelijk iemand die het snapt, verstandige keus!
Ik heb dit dus wel gedaan.. Van hall is op zich een prima school, elke hogeschool heeft wel wat minpunten maar ook z'n pluspunten.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:22

misschien ben ik dom maar iemand die het snapt? :+ @willemyntjee?

Ja, ik zit in 3 havo en had dus de keuze volgend jaar mbo te beginnen en ging dus rondkijken of het van hall wat voor mij was, ik kon mijn havo afmaken en dan daar heen, alleen dit heb ik niet gedaan, ik begin volgendjaar in de opleiding paraveterinair (dierenartsassistente) Meppel

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:24

Ja, ik heb al met gemak 2 banen kunnen vinden. Momenteel staat het er even niet zo goed voor, de geldkranen voor vele universiteiten en ziekenhuizen zitten aardig dichtgeknepen. Maar dat verandert wel weer verwacht ik. Er zijn natuurlijk ook wel bedrijven, maar ik hang graag op de uni rond :)

En tja diermanagement... wat moet je ermee :o
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 12-05-14 20:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:24

kionasuppie schreef:
misschien ben ik dom maar iemand die het snapt? :+ @willemyntjee?

Ja, ik zit in 3 havo en had dus de keuze volgend jaar mbo te beginnen en ging dus rondkijken of het van hall wat voor mij was, ik kon mijn havo afmaken en dan daar heen, alleen dit heb ik niet gedaan, ik begin volgendjaar in de opleiding paraveterinair (dierenartsassistente) Meppel

gewijzigd; sorry niet goed gelezen :D
Laatst bijgewerkt door Gitana op 12-05-14 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:28

Kionasuppie, kort gezegd is diermanagement gewoon een flut opleiding :-)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:30

Ja het AOC, Die kan wel bij het van hall in zitten maar ik ga in meppel heen :D dichterbij :D

Willemyntjee, Zoiets dacht ik ook al, je doet een hbo opleiding maar de banen die je kan krijgen zijn niet echt in overvloed, Nee para verterinair ook niet, maar hier kan ik altijd nog iets achteraan doen :d

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:36

Ik heb er gestudeerd, agr. bedrijfskunde gedaan en m'n diploma ook gehaald ;) Heb het onwijs naar m'n zin gehad, was een erg leuke opleiding, leuke vakken en docenten. Hoogtepuntje was de buitenlandse stage, en de leuke scriptiebegeleiders :) Het leuke aan de school vond ik dat het vrij kleinschalig is, je kent zo een hoop mensen.. Banen zijn ook prima te vinden, ik had een vaste baan kunnen hebben maar ben weer verder gaan studeren :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:37

imd schreef:
Ik heb er gestudeerd, agr. bedrijfskunde gedaan en m'n diploma ook gehaald ;) Heb het onwijs naar m'n zin gehad, was een erg leuke opleiding, leuke vakken en docenten. Hoogtepuntje was de buitenlandse stage, en de leuke scriptiebegeleiders :) Het leuke aan de school vond ik dat het vrij kleinschalig is, je kent zo een hoop mensen.. Banen zijn ook prima te vinden, ik had een vaste baan kunnen hebben maar ben weer verder gaan studeren :)

leuk om te horen!
woonde jij ook in leeuwarden of dat niet?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:42

Zeer tevreden BM-er, vind het zeker een aanrader. Goed, ik loop ook wel eens te zuchten en te steunen door bepaalde besluiten of opzet van dingen, maar dat houdt je toch. Ben erg blij met hun verkortte traject en heb nu al meer goede vrienden dan ooit bij andere opleidingen. En de stof is ook nog eens mega interessant :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:33

sadekeshia schreef:
imd schreef:

leuk om te horen!
woonde jij ook in leeuwarden of dat niet?

Nee, ik hoefde toen maar 'n half uurtje met de trein dus ik ging telkens heen en weer :)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:57

Ik studeer momenteel aan het van Hall 1e jaar diermanagement.
En het valt me vies tegen. Moet in augustus 2 toetsen herkansen.
Als ik 1 of 2 van die herkansingen niet haal, moet ik van de opleiding.
Dus ben eigenlijk alweer opzoek naar een nieuwe opleiding aan het van hall.
Want er moet en zal een HBO diploma komen :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:26

Wat zijn je interesses?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:29

Hier een bijna afgestudeerde diermanager, nog twee weekjes als het goed is. :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:30

Ik studeer aan het Van Hall!

Dat het kleinschalig is hou ik echt van, je bent geen nummer. Verder is alles redelijk goed geregeld vergeleken met vorige opleidingen. Gaat zeker ook veel mis maar dat heb je denk ik overal.

Wel vind ik soms dat het een hoog hippie gehalte heeft. :D