Vrouwen van militairen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:45

Waarom ging het uit omdat je bij Defensie ging werken Romyv?
Nu dus een partner buiten Defensie?

Iloveiswan, ja ik vond het ook heerlijk hoor, die dagen. Fijn dat je er zulke goede herinneringen aan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:45

Ik meld me even, mijn man is vandaag met pensioen. Zijn eerste dag! En al die tijd dus militair en getrouwd toen hij nog de opleiding deed.....

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:46

Sylvia_B schreef:
Ik meld me even, mijn man is vandaag met pensioen. Zijn eerste dag! En al die tijd dus militair en getrouwd toen hij nog de opleiding deed.....

Dat is een hele poos. Zal wel wennen worden voor je man. Maar ook voor jou.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:47

Polivy schreef:
Waarom ging het uit omdat je bij Defensie ging werken Romyv?
Nu dus een partner buiten Defensie?


ja!!

Ik stuur je even een PB :)

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:52

Sylvia_B schreef:
Ik meld me even, mijn man is vandaag met pensioen. Zijn eerste dag! En al die tijd dus militair en getrouwd toen hij nog de opleiding deed.....


Zo zeg! Dat is nogal wat!

DebjeDopje

Berichten: 1272
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Schijndel

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:40

Wauw Polivy, mooie woorden!

De broer van mijn vriend zit eveneens bij de Landmacht. Hij had echter een vriendin met een íets andere instelling. Iedere keer als hij op oefening moest, gaf ze aan of ze niet wist of ze het wel vol zou houden om hem zo lang niet te zien. Heeft ook niet lang stand gehouden daarna..

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:44

Altijd leuk om verhalen van de andere kant te lezen :) Ik ben zelf helaas ex militair (bezuinigingen :( )

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:47

Hier gaan wij een relaxde avond tegemoet! He Mondy wat sneu zeg...

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:53

Wat zuur! Ik dacht dat er vooral burgers uit gegaan waren en juist het uitvoerend personeel bespaard is, tenminste bij de reorg s die ik gedanan heb... Wat doe je nu?

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:55

DebjeDopje schreef:
Wauw Polivy, mooie woorden!

De broer van mijn vriend zit eveneens bij de Landmacht. Hij had echter een vriendin met een íets andere instelling. Iedere keer als hij op oefening moest, gaf ze aan of ze niet wist of ze het wel vol zou houden om hem zo lang niet te zien. Heeft ook niet lang stand gehouden daarna..

Dank je.

Snap dat dat niet stand hield. Is ook niet vol te houden op die manier. Voor beiden niet.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:58

Romyv schreef:
Wat zuur! Ik dacht dat er vooral burgers uit gegaan waren en juist het uitvoerend personeel bespaard is, tenminste bij de reorg s die ik gedanan heb... Wat doe je nu?


Nee zijn toch al een hoop militairen eruit :j Wellicht dat het per onderdeel scheelt ?
Nu tijdelijk in een hotel tot ik wat kan vinden... helaas gaat dat nog niet geweldig. Solliciteer veel maar helaas nog geen gesprekken.

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:21

Mondy ff off topic maar gaaf profiel! +:)+

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:28

Uhm nee, dat was de nummers fixus; overschot aan overste en burgers in de staf eruit, core business beschermen... Met tijdelijke overeenkomsten lag hier iets anders, et niet hoe dat zat bij militairen. Anyway, heel zuur! Was echt je droom job of niet?

BabiiVeeraa
Berichten: 1004
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:53

Ja ik meld me ook! In een relatie en nog hevig verliefd met/op een zwarte barret!

Ik heb het geluk dat het voor mijn vriend redelijk te rijden is naar de kazerne en daardoor eigenlijk iedere avond gewoon thuis is. Behalve met oefeningen en cursussen natuurlijk. Ben ook heel blij dat ik er langzaam aan heb kunnen wennen, toen we net iets kregen was het bij hem heel rustig, daarna een hele tijd 1 week oefening en 3weken 'gewoon', inmiddels is het steeds 1 of 2 weken weg en dan 1 week thuis. Uitzendingen heb ik nog niet mee hoeven maken, maar dat is een kwestie van tijd. Gelukkig ken ik inmiddels veel van zijn collega's en ben ik bevriend geraakt met hun vriendinnen. Heel fijn om iemand te hebben waar je op terug kunt vallen die in hetzelfde schuitje zit!

Afgelopen kerst hadden we ook met de hele bups een kerstdiner, was erg leuk, alle mannen in hun chique pak, de dames opgedoft en in een mooie jurk! Daar heb ik veel collega's leren kennen en vond het sws leuk om een keer mee te maken. Het is toch een apart wereldje waar je normaal gesproken niet zo bij nadenkt.

Polivy, ik ga je blog lezen!

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:49

o ja ik zou me nog voorstellen...ik hem mijn man in 1997 leren kennen en we zijn binnen 1 jaar getrouwd....inmiddels hebben we een hele leuke dochter van 12 wat een lekkere puber is en die haar vader heeeeeeel goed om haar pink kan wikkelen...(hoezo militairen zijn nooit soft hahahaha)....mij man hoeft nog maar 2 jaar werken en dan mag hij met FLO (functioneel leeftijds ontslag)....hij komt uit een echte militaire familie opa werkte in de mess..pa was ook militair en zijn broer is net met FLO....op het moment genieten we van een weekend huwelijk omdat de kazerne waar hij werkt te ver van onze woonplaats ligt Weert ligt....dat hij militair in hart en nieren is bewijst wel dat hij pas zn gouden medaille gekregen heeft...voor wie niet weet waar die voor staat is dat iemand die krijgt bij 36 jaar eerlijke en trouwe dienst...

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:52

BootsScoot schreef:
Mondy ff off topic maar gaaf profiel! +:)+


Dankjewel :D !!

Romyv schreef:
Uhm nee, dat was de nummers fixus; overschot aan overste en burgers in de staf eruit, core business beschermen... Met tijdelijke overeenkomsten lag hier iets anders, et niet hoe dat zat bij militairen. Anyway, heel zuur! Was echt je droom job of niet?


Was inderdaad mn droomjob :( Mis het ook heel erg :j Maar ben al blij dat ik er toch zoveel jaren heb kunnen genieten !

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:02

Mijn vriend zit bij de luchtmacht, behalve uitzendingen en oefeningen wel gewoon 's avonds thuis. Wel herkenbaar wat ik hier voorbij zie komen. Vriendlief gebruikt overigens thuis zelden afkortingen maar toen ik ze net opnoemde wist hij feiloos waar het voor staat :+

Zoals het er nu uitziet zit er voor hem dit jaar nog een oefening in naar Portugal voor een aantal weken en in december een uitzending naar Mali.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:10

Hihi ik vergis me ook nog regelmatig met de afkortingen ed.. altijd leuk om de gezichten dan te zien van anderen :)
Maar ook bepaalde dingen als een blikje drinken indeuken als het leeg is, viltje op je glas als je niks meer wilt enz
Lijken me wel mooie uitzendingen ! Maar kan goed geloven dat het moeilijk voor je zal zijn.

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:17

Goede morgen dames. Ff alles bijgelezen leuk!
Hier nog steeds kwality time samen. Heerlijk.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 10:35

@BootsScoot Goedemorgen! Heerlijk hoor,geniet er nog maar even goed van!

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:56

Dank je sincere!

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:57

Meld me ook even :D
Mijn vriend is weliswaar ex militair maar het blijft een militair.
Het is indd een ander type mens en je moet er maar mee om kunnen gaan (wat mij heel goed lukt :D ) en ik zou het niet anders willen.

ik merk dagelijks dat hij een militair is, in heel zijn doen en laten, manier van denken.
Hij is dan niet meer actief maar eens een militair, altijd een militair!
Hij heeft trouwens zijn rode baret ( luchtmobiel)

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:00

Mondy, haha komt me erg bekend voor! Coin! ;)

RenskeLap
Berichten: 163
Geregistreerd: 25-01-13

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:14

Hooi ik meld me ook even aan :)
Ik heb een relatie gekregen met mijn beste vriend. Ik was al 4 jaar super goed bevriend met hem, en vond hem ook heel leuk en aardig, maarja ik zat zelf in een relatie dus verder niet aan gedacht. Nu inmiddels hebben we 3 jaar een relatie met ups en downs. Soms redelijk kwaad geweest op defensie :Y) dat mijn lief zomaar een weekend moest werken terwijl we een feest hadden waar we maanden naar uitgekeken :o
Nu ondertussen er wel gewend aan geraakt dat je niet veel kan plannen, en dat die vakantie waar je zo naar uitkeek misschien wel eens niet door zou kunnen gaan :P
Gelukkig is vriendje heel begripvol en wanneer ik alles een beetje *** vind stuurt hij een lief berichtje en dan schijnt al snel weer de zon :D

Nu staat bij ons Curaçao op de planning (voor hem dan ;) ) en daar zal hij 4 maanden zitten. Zijn er mensen die vriendlief/manlief daar hebben zitten? Of die daar heen zijn geweest?
Want duurt nog maar even en dan zal hij daar heen gaan, terwijl ik best nog vol vragen zit :o

Oja ik ben 20 jaartjes jong en mijn vriend is 24 jaartjes jong :)

Wendy89

Berichten: 348
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:46

Ik meld mij ook :) In december zijn we alweer 6 jaar samen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder veel minder moeite had met zijn oefeningen. Dat ik soms kwaad was op defensie herken ik overigens wel (alle 'belangrijke' feestjes zoals trouwerij van een vriendin e.d. heeft hij gemist door oefeningen oid >;) ) Maargoed, ook dat went ;)

We hebben in juli een huis gekocht en in de periode van juli tot nu is er ontzettend veel gebeurd. Hij heeft plotseling meerdere oefeningen moeten draaien en is uitgezonden geweest naar Oekraïne.. Hierdoor hebben we welgeteld 1 week kunnen klussen. Het huis is ook nog eens een opknaphuisje, dus dat heeft de nodige stress bij mij gegeven.. Ik merk wel dat ik er nu 'angstiger' voor ben geworden dat hij plotseling weer weg moet door de ontwikkelingen in de wereld op dit moment.. Wellicht dat het gewoon even weer moet slijten. Ik kan er trouwens erg goed met hem over praten :j