Vrouwen van militairen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7224
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:07

nutteloze k*t burger

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 00:07

Hahahahahahaha wat een afkortingen!
@moonie bedankt! Heb ik zeker iets aan :)

Ben nu iniedergeval weer ffies uit mn dipje :D,was echt even zwaar aan het twijfelen of ik wel zo'n relatie wil

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:08

ohhh ja dat was het

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:09

welshje68 schreef:
nukubu?? ben het even kwijt


Geloof me maar deze wil je hier niet opzetten :')

Edit ik zie het al haha

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:10

haha staat er al...ga nu afsluiten had allang in mn bed moeten liggen moet morgen weer werken...

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:11

Dito hier! Trusten allemaal! :)

DebjeDopje

Berichten: 1272
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:25

Oeh interessant topic, ik meld me!

Ik heb ook een vriend die bij de landmacht zit.

De afkortingen heb ik nog niet helemaal door, of beter gezegd: helemaal niet haha! Ik kijk hem dan alleen met grote ogen aan van 'wut did you say?' :+

Ik maak me soms wel een beetje zorgen over de toekomst, met name omdat hij bij de infanterie zit, maargoed dit wist ik bij voorbaat. Over kinderen dan weer helemaal niet, daar zijn we sowieso nog te jong voor en als ik mijn opleiding afgerond heb wil ik me eerst gaan concentreren op mijn eigen doel.

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:35

Goede morgen

Welkom DebjeDopje

DebjeDopje

Berichten: 1272
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Schijndel

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:04

Goeiemorgen,

Dankjewel!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:17

Ik heb een paar jaar iets met een marinier gehad, we zagen elkaar niet veel. Hij was veel op oefening en ook een paar keer uitgezonden. In het begin moest ik wel wennen , ik wist heel goed dat dit bij zijn werk hoort en daar moest ik mee leren omgaan. Sinds een jaar heb ik niks meer met die marinier, mocht ik nu weer een vriendje krijgen uit het leger dan weet ik dat het er bij hoort dat ik hem niet zoveel zal zien.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:02

Mijn vriend zit dan wel niet in het leger, maar hij is wel veel van huis. Mijn vriend is zeevarend. Dat houdt in dat hij voor 1 week weg, 1 dag thuis is. De meeste reizen zijn een week of 4 ( maar van 7 hebben we ze ook) en dan is hij daarna dus een dag of 3-4 thuis.

Afstand en elkaar meer niet dan wel zien blijf ik vreselijk moeilijk vinden.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:25

Hier iets anders, mijn ex vaart. Heb 'het' eigenlijk meegemaakt vanaf zijn laatste stage (3 maand) totdat hij ging werken (4 week op, 4 week af). Zwaar, klote tot en met en eigenlijk besef ik pas achteraf hoeveel invloed zijn werk op mijn leven had. Inderdaad het 'hoe later met kinderen' etc etc etc. Het heeft even geduurd, maar ik ben nu eigenlijk wel blij dat ik niet meer in 'dat' wereldje zit :o. Hebben mooie tijden samen gehad hoor, en je kiest niet op wie je verliefd wordt, maar ja....

Pas geleden een leuke jongen laten lopen omdat hij piloot is.. nja, schijnbaar niet leuk genoeg :=Ik heb mijn lesje wel geleerd en ga nu bij voorkeur voor iemand met een 'normale' baan.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:33

Ook mijn vriend is militair, maar ik heb het geluk dat hij los van oefeningen en uitzendingen wel elke avond thuis komt. Vooral in het begin moest ik er erg aanwennen als hij op oefening was en ik hoorde bijna niks van hem. Nu we al een aantal jaren samen zijn en samenwonen ben ik het gewend dus ben ik verbaasder als hij opeens wel regelmatig belt oid.

Herkennen jullie het trouwens dat als je partner bijvoorbeeld wordt gebeld door collega's dat hij stugger en kortaf reageert maar zodra hij ophangt weer open en spraakzaam is? Die van mij neemt meteen een andere houding aan. En soms moet ik hem er even op wijzen dat als hij thuis is best met meer als 2 woorden mag praten haha ipv zoals hij doet als hij aan het werk is. :+

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:34

Mijn ex was een ex-militair en oh, wat heb ik vaak gewenst dat hij daar nog zat. Hij zat op de vrachtwagen en het was elke avond maar weer afwachten of-ie die avond wel of niet thuis zou slapen. Denk dat ik hem meer had gezien als hij gewoon de hele week weg was geweest op de basis.

Denk dat het vooral een kwestie van wennen is en je eigen leven invullen als hij er niet is.
Het zijn vaste dagen, dus goed mee te leven. Haalt natuurlijk nit weg dat het niet leuk is :(:) .
Denk dat vooral de uitzendingen zwaar zijn.

Er is trouwens een blogger die een hele mooie blog heeft over het leven met een man in vlekkenpak: zijvanhem.nl

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:22

PPPeet schreef:
Ook mijn vriend is militair, maar ik heb het geluk dat hij los van oefeningen en uitzendingen wel elke avond thuis komt. Vooral in het begin moest ik er erg aanwennen als hij op oefening was en ik hoorde bijna niks van hem. Nu we al een aantal jaren samen zijn en samenwonen ben ik het gewend dus ben ik verbaasder als hij opeens wel regelmatig belt oid.

Herkennen jullie het trouwens dat als je partner bijvoorbeeld wordt gebeld door collega's dat hij stugger en kortaf reageert maar zodra hij ophangt weer open en spraakzaam is? Die van mij neemt meteen een andere houding aan. En soms moet ik hem er even op wijzen dat als hij thuis is best met meer als 2 woorden mag praten haha ipv zoals hij doet als hij aan het werk is. :+



Ja dat van de houding is heel herkenbaar maar ach inmiddels toch aan gewend.

Lieniefarm

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-14
Woonplaats: Uden

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:23

Ik ben op dit moment zelf een militair, (in opleiding)
heb me vriend oom binnen de landmacht gevonden ( niet zo moeilijk, voor dames is het net echt een snoepwinkel :+ )

Maar ook ik ondervind lastige dingen, vaak van huis, alleen in het weekend..en natuurlijk hel welbekende haantjes gedrag!

je moet er maar mee leren leven zullen we maar zeggen :')

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:45

:') haantjesgedrag....m vriend heeft regelmatig te maken met jonge vrouwen kadetten....de zogenaamde probleemkippen.... :') berust toch beetje op wederkerigheid bij de twee geslachten onderelkaar. _/-\o_

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:23

Wat leuk om een heel aantal van jullie in ons 'thuisfronters'-topic te vinden, waarvan Willeke al de link plaatste. *\o/* Binnen Defensie heerst een familiegevoel en bij thuisfronters toch ook. Je weet van de ander hoe het is. Dat is soms zo fijn. Dus voel je welkom.

Ik zal even reageren op wat berichten hier:

Yv_ schreef:
Er is trouwens een blogger die een hele mooie blog heeft over het leven met een man in vlekkenpak: zijvanhem.nl

Dat ben ik! *\o/* Wat lief en bedankt :) En voor diegenen die mij nog niet kennen: je kunt mijn blog vinden via de link die Yv noemde en gemakkelijk volgen via Facebook en Twitter (zie onderschrift).

JCDJK schreef:
Moet wel zeggen dat ik gister erg last had van een dip, tranen spoelden over m'n wangen.. M'n eenzaamheid nam de boel even over. Dus ja, weer zo'n nadeel hihi!

O ja, die horen er ook bij. Is ook prima. Daarna gewoon weer door. :)

PPPeet schreef:
Herkennen jullie het trouwens dat als je partner bijvoorbeeld wordt gebeld door collega's dat hij stugger en kortaf reageert maar zodra hij ophangt weer open en spraakzaam is? Die van mij neemt meteen een andere houding aan. En soms moet ik hem er even op wijzen dat als hij thuis is best met meer als 2 woorden mag praten haha ipv zoals hij doet als hij aan het werk is. :+

Mijn lief is sowieso zo. Hahaha. Ook met familie en anderen. Gewoon een mannen-eigenschap zeg ik altijd. Hij zei bijvoorbeeld gisteren tegen zijn moeder toen ze hem telefonisch bedankte voor de bezorgde moederdagbloemen: "Ja, doe er wat leuks mee....". Mijn ouders gingen stuk :') _O-

@TS en in het algemeen:
Net zoals een militair een bepaalde mentaliteit moet hebben heeft het thuisfront dit ook. Iedereen vindt daar zijn eigen weg in en geeft daar een eigen vorm aan. En dat is prima. Maar je moet het wel kunnen. Je moet wel in de basis eenzelfde instelling hebben. Het is een feit dat hij elk moment door de organisatie 'opgepakt' kan worden en of ergens moet uithelpen, op oefening moet of zelfs op uitzending. Het is een feit dat er mogelijk periodes zijn dat je elkaar moet missen. Dat hij er niet is of dat je zelfs helemaal geen contact hebt. En idd ook als je een gezin hebt. In mijn ogen is het dus ook een kwestie van 'take it or leave it'. Je lief is militair, vaak in hart en nieren (uitzonderingen daargelaten). Daar hoort deze levensstijl bij.
Gelukkig past dit ook echt bij mij. Eerlijk is eerlijk: hoe rot het soms is om elkaar te missen, ik hou van dit leven. Ik voel mij op en top vrouw(elijk), thuisfront, sterk en stoer. En ik vind het mooi dat ik zo mijn eigen steentje kan bijdragen aan vrede, veiligheid en welvaart. Niet alleen voor Nederland en in Nederland, maar ook voor anderen over heel de wereld. Want dat is wat mijn man doet.

Toevallig staat er vandaag een interview met mij online: Klik hier om het te lezen.

En om direct antwoord te geven op jouw vraag TS:
Citaat:
Zwanger worden, alleen voor kinderen zorgen, altijd alleen zijn, de gevaren van uitzendingen... Hoe moet ik dit voor mij gaan zien?

Zwanger worden doe je gelukkig samen *\o/* En de rest... Daar vind je wel je weg in als je wil. En daar ligt volgens mij de essentie. Je moet het willen. Je moet dit leven met een bepaalde mate van onzekerheid willen. Is het makkelijk? Nee, absoluut niet altijd. Is het leuk? Ook niet altijd. Is het het waard? Hell yeah!
Laatst bijgewerkt door Polivy op 12-05-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:30

Polivy zo eens met dat stuk over thuisfront en de mentaliteit ook van ons vrouwen. Top verwoordt. De mijne is ook echt nog old school militaer jaaaren in dienst. Ik ben er trots op dat met hem te delen. Je aanvaardt het gewoon zoals het is, dat leven als thuisfront. Mooi interview ook! Ik blijf volgen! Misschien eens leuk om een meeting te organiseren, de thuisfront dus. Is maar een idee. Manlief had nu gezegt doe er wat mee haha. Als je niks doet gebeurt niks.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:34

Niet mijn vriend maar mijn vader. Hij is voor een jaar in kosovo geweest waardoor ik en mijn moeder de hele verhuizing enzovoort alleen hebben moeten doen. Pff was een moeilijk jaar.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:35

Iloveiswan schreef:
Niet mijn vriend maar mijn vader. Hij is voor een jaar in kosovo geweest waardoor ik en mijn moeder de hele verhuizing enzovoort alleen hebben moeten doen. Pff was een moeilijk jaar.

Net zo goed thuisfront! Snap dat dat pittig moet zijn geweest. Is je vader nog steeds in dienst?

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:38

Polivy schreef:
Iloveiswan schreef:
Niet mijn vriend maar mijn vader. Hij is voor een jaar in kosovo geweest waardoor ik en mijn moeder de hele verhuizing enzovoort alleen hebben moeten doen. Pff was een moeilijk jaar.

Net zo goed thuisfront! Snap dat dat pittig moet zijn geweest. Is je vader nog steeds in dienst?


Hij is Koninklijke Marechaussee en werkt nu op schiphol. Paar jaar terug denk 4? jaar werd er ineens gemeld dat hij een jaar op uitzending moest heeft hij dus nooit voor gekozen toen hij 17 was en daar ging werken toen hoefde dat nog niet. Maar ze kwamen mensen te kort. Nu werkt hij dus weer gewoon op schiphol.

Heb wel heel veel gehad aan die terugkom dagen voor het thuisfront naar walibi en dat soort dingen. Is dat er nog steeds? En dat met kerst?

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:41

Ja, nog steeds thuisfrontdagen, alleen hoe dat ingericht wordt is per onderdeel weer verschillend merk ik zelf. En ook nog steeds met kerst Missie Max, als je dat bedoelt :)

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:42

Ik meld me ook even. Zelf geen partner in het leger, ik zit in het leger. Tenminste. Werk voor fulltime als burger bij verschillende krijgsmachten en ben reserve militair bij de bereden brigade van de Kmar. Ik herken alles wel van toen ik nog een relatie had met een militair; is uiteindelijk uit gegaan omdat ik bij defensie ging werken.

Een aantal zaken die jullie noemen zijn ook wel bij mij thuis van pas, ben door de weeks vaak weg en ook met regelmaat in de weekenden. Ik gebruik ook veel defensie taal en ga anders met mn collega's om dan dat je doet in een civiel bedrijf. Mn partner begrijpt dit wel omdat ik hem mee neem in de cultuur en er veel over vertel. Het grappige is dat veel militairen met verhalen over hun relaties bij mij komen, omdat ik allebei de kanten een beetje begrijp.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:43

Ja dat was het kwam even niet meer op de naam :P Dat was wel speciaal vond ik. Heb ook veel thuisfrontdagen bijgewoond veel met die generaal uhm? gepraat toen en met anderen die je begonnen te herkennen na een paar keer.