Vrouwen van militairen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:02

Lastige situatie inderdaad. Ik stimuleer mijn vriend ook altijd te gaan praten met de gevo. Misschien is dat ook voor jou vriend een goede optie. Zoals Polivy ook aangeeft.
Ik weet niet hoelang jullie al samen zijn of samen wonen. Maar lijkt me wel lastig om in te schatten als hij zo is, of hij verder wil met de relatie. Iemand die afgestompt is heeft vaak ook slaapgebrek. Schop hem vroeg op bed.
Ach, ik heb makkelijk praten... Ik moet nog maar zien hoe het gaat als mijn vriend na 3 maanden thuis komt van missie. :')

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:05

Thanks voor de tips! Ik zei ook gelijk al gister misschien is het handig als je met iemand erover gaat praten, een psycholoog of iets dergelijks of inderdaad juist iemand vanuit defensie. Ik denk alleen niet dat hij dit gaat doen, hem kennende. Zou het erg prettig vinden als hij het wel gaat doen in ieder geval.

En tja hem de ruimte geven, liever niet ik heb nu alleen maar de neiging om hem te bellen en te smsen en naar zijn huis te rijden, maar ik weet wel dat dat sowieso averechts werkt. Ik heb het maar te respecteren hoe verschrikkelijk lastig het ook is!

We wonen overigens nog niet samen, dit stond wel in de planning maar we hebben toen besloten omdat ik nog in Amsterdam studeer (2,5 uur reizen) en hij in april een nieuwe functie krijgt aan de andere kant van het land, dat het nog even niet zo handig was. Dus wat dat betreft is het 'makkelijk' om elkaar de ruimte te geven.

Hij is juist wat slaap betreft echt totaal anders, eerst sliep hij 's avonds al om een uurtje of 8, 9 op de bank en sloeg hij zo vaak op de snooze-knop van zijn wekker dat het elke ochtend weer haasten was en vaak de eetzaal niet meer in kon. Nu staat hij bij het eerste geluidje van zijn wekker naast zijn bed. Zo apart!

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:10

Wat moeilijk Jodie, dat had je vast niet verwacht toen hij thuiskwam! Tijdens de oefening wel gewoon goed contact gehad?
Lijkt mij het beste inderdaad (geen ervaringen mee) hem even de ruimte te geven en hopen dat hij je weer erg gaat missen, en jullie er daarna over kunnen praten.

Hier vriendje nu paar dagen thuis en is echt heerlijk! Hij is weinig veranderd alleen wel weer stukje volwassener geworden. Vandaag laatste dagje samen vrij, dan begint bij mij het gewone werk weer, hij nog 2,5 week vrij.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:28

Nee dit had ik zeker niet verwacht! Tijdens de oefening op zich niet heel veel contact gehad maar wel vrij regelmatig toch geappt en kunnen facetimen. De eerste 3 weken ging het alleen maar over hoeveel hij me mistte, hij had zijn whatsapp-foto veranderd in een foto van mij, dat soort dingen terwijl hij echt allesbehalve klef is of iemand die zijn relatie zo tentoonstelt. En daarna eigenlijk op zich nog wel evenveel contact maar toen gaf hij ook over de telefoon al wel een paar keer aan van dat hij eigenlijk zijn draai wel had gevonden, en het thuis niet meer zo mistte, en dat hij dat zelf ook wel maf vond maar dat het vast wel goed kwam als hij weer terug was. Nou niet dus!

Wat heerlijk trouwens dat je vriend nog zo'n tijd vrij is! Mijne moest helaas nadat ik hem maandagavond had opgehaald dinsdagochtend gewoon weer aan de bak.

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:33

Jodie_ schreef:
Wat heerlijk trouwens dat je vriend nog zo'n tijd vrij is! Mijne moest helaas nadat ik hem maandagavond had opgehaald dinsdagochtend gewoon weer aan de bak.


Ook wel een verschil mijn vriend niet op oefening is geweest maar op uitzending ;)

En vervelend nu zo gaat, hoop hij je snel toch weer gaat missen en merkt dat het hebben van een vriendin niet zorgt dat hij zijn eigen ding niet mag doen, en het juist te combineren is!

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:43

Ik heb ook mee gemaakt dat vriendlief (ook militair) even tijd rust was. Na uitzending hem 2 weken niet meer gezien af en toe ge-appt. Dat heeft hem erg geholpen, hij kon dus zien dat ik hem vrij liet. Nu enkele uitzendingen later hoeft hij geen ruimte meer voor zich zelf na terugkomt.

Gewoon hem de tijd geven

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:37

Wat de rest ook zegt rust en ruimte.

Zoals ik lees ligt het echt niet aan jou maar aan hem omdat hij zichzelf moet herpakken.

Probeer ook even te genieten ook al zal dat erg moeilijk zijn maar spreek af met vrienden etc.

*knip*
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 14-10-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek te specifieke informatie verwijderd

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:06

@haike: Oh ik had even gemist dat je vriend op uitzending was geweest, dan is het inderdaad logisch! Maar alsnog lekker natuurlijk!

Bedankt voor de fijne reacties, geeft me alweer wat goede moed al ben ik nog steeds erg bang dat het verkeerd gaat uitpakken. Maargoed je kan toch niks anders doen dan wachten.

Ik twijfel enigszins om hem een berichtje te sturen waarin ik zeg dat ik zijn situatie nu wat beter begrijp en dat het ook logisch is dat hij, als hij daar een paar weken zo'n lekker leventje zonder verantwoordelijkheden heeft gehad (los van werk dan) en als er dan bij thuiskomst zoveel (familie)drama op hem af komt, dat het even heel vies omschakelen is en dat je je daar best afgestompt van kan voelen. Ik wil hem eigenlijk zeggen dat ik hem alle tijd wil geven die hij nodig heeft en dat ik het fijn zou vinden om af en toe te horen hoe het met hem gaat maar dat ik liever een paar weken wacht dan dat hij nu over een paar dagen de druk voelt om een knoop door te hakken.

Twijfel alleen heel erg of ik het beter wel of niet kan doen.
Pfff dit maakt mijn hele 'ik zou het niet erg vinden als hij de burgermaatschappij in zou gaan' toch nog weer een stuk sterker haha!

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:15

Gewoon doen! even jou hart luchten en zal die wel waarderen denk ik.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:50

Idd. Even temmen en verder heel beperkt zijn over wat je op internet vertelt over je vriend en zijn werk en die combi. Ik vertel er niet echt veel over, omdat ik hem wil beschermen, mijzelf en ook onze families. Snap je gevoel van willen delen en mensen leren kennen die in hetzelfde schuitje zitten, maar geloof me, dat kan ook prima met wat vagere omschrijvingen.

Geen zorgen, een modje kan het wel voor je veranderen. Maar wel een lesje bewustwording :) En idd wat Charica zegt, misschien eens met je vriend praten over hoe dat dan allemaal zit. Geloof me, ik heb mijn vriend daar in het begin wel duizend vragen over gesteld. Mag dit dan wel? En hoe zit het met dat? En nu heb ik daar een eigen weg in getrokken binnen de grenzen die gesteld worden :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:59

Moderatoropmerking:
De te specifieke tekst heb ik verwijderd, net als een aantal berichten die daarover gingen. Het is verstandig een en ander voor je te houden, maar dat weten jullie al...

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:02

Polivy schreef:
Idd. Even temmen en verder heel beperkt zijn over wat je op internet vertelt over je vriend en zijn werk en die combi. Ik vertel er niet echt veel over, omdat ik hem wil beschermen, mijzelf en ook onze families. Snap je gevoel van willen delen en mensen leren kennen die in hetzelfde schuitje zitten, maar geloof me, dat kan ook prima met wat vagere omschrijvingen.

Geen zorgen, een modje kan het wel voor je veranderen. Maar wel een lesje bewustwording :) En idd wat Charica zegt, misschien eens met je vriend praten over hoe dat dan allemaal zit. Geloof me, ik heb mijn vriend daar in het begin wel duizend vragen over gesteld. Mag dit dan wel? En hoe zit het met dat? En nu heb ik daar een eigen weg in getrokken binnen de grenzen die gesteld worden :)



Thanks voor de tip volgende keer even wat vaker nadenken voordat ik iets doe..

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:09

En anders kun je altijd iemand pb'en of je iets wel of niet kunt plaatsen. Al zeg ik altijd: bij twijfel niet doen :)

SweetVanille
Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:48

Hier een nieuwtje van mij :)

Ik ben van het weekend naar de kazerne geweest!

Er was een Halloween avond van Echoes home (Voor veteranen en thuisfront), en we sliepen in een onderofficierenkamer op de kazerne, dat scheen nogal een eer te zijn.

Ik heb helaas verder geen rondeiding gekregen, de veiligheid is aangescherpt en op bepaalde plekken mogen burgers niet komen.

Was erg gezellig, en leuk om te zien hoe zijn werkplek eruit ziet. Het is veel groter dan dat ik me voorgesteld had..! (Wegens privacy zeg ik de plaatsnaam niet)

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:08

Toch niet toevallig havelte he?
Daar stonden wij als spook in de spooktocht

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:32

Avelienvd schreef:
Toch niet toevallig havelte he?
Daar stonden wij als spook in de spooktocht

Volgens mij zei SweetVanille dat ze de plaatsnaam niet noemt vanwege privacy :+

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:35

Had per pb wellicht gekund

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:46

Onderofficier kamer?? Daar slaap je toch met meerdere op 1 kamer...??
Lijkt me vreselijk :=
Of ben ik te verwend met een eigen kamer op de kazerne met douche en toilet :o :+

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:39

wat leuk om dat mee te maken! ik heb nog hele gesprekken gehad over wat hier was voor gevallen echt een fijne tip ben er heel wat mee opgeschoten :) hoe gaat het verder hier met het thuis front?

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:03

Hier is het rustig bij het thuisfront :)
Vriendlief zit nu in een instructeursfunctie, een stuk verder weg dan waar hij eerst zat, dus niet meer de luxe van iedere avond thuis helaas. Was wel vervelend toen ik ineens in het ziekenhuis lag, want toen kon hij ook bijna niet op bezoek komen, al mocht hij wel vrijdag eerder naar huis en op woensdag een x 's avonds weg zodat hij op bezoek kon, dus dat was wel heel fijn!

Ik heb nu al zin in het kerstdiner van zijn oude eenheid! Vond dat vorig jaar zo leuk, dan krijg je echt een beeld bij de mensen waar hij mee werkt en waar je al zoveel verhalen over hebt gehoord, en hij mag dan natuurlijk ook zijn "mooie-mannen-pak" aan <3
Misschien gaan er wel meer bokkers? Ik weet niet of alle eenheden dit doen, in zijn nieuwe functie heeft hij er nog niks van gehoord.
Maar mocht je een idee hebben waar het kerstdiner is of dat jij misschien ook gaat, even via PB ivm de privacy :j

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:31

Ik zou naar de officiersgala gaan alleen vriendlief is dan op uitzending, en ga niet alleen dat is me toch net te veel van het goede. Erg jammer vond het vorig jaar erg leuk!

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:44

ik heb er niks van gehoord van mij vriend zal het hem eens vragen :) zijn er toevallig bokkers die in friesland of zuid holland wonen? misschien een keer om met wat meiden af te spreken. heb laatst met de vriendin van een jongen gepraat die ik ook wel ken (militair) en het is echt fijn om te praten met mensen die weten hoe het is.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:51

hier wel omgeving friesland

RenskeLap
Berichten: 163
Geregistreerd: 25-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:30

Ik woon in Friesland *D

BabiiVeeraa
Berichten: 1005
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:57

Hier Noord-Brabant, wel het westen dus opzich niet ver van Rotterdam etc, maar het noorden van Zuid-Holland bijvoorbeeld is toch wel een eindje weg :P