Vrouwen van militairen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:10

Robijntjah schreef:
Ik zou ieder ander erom laten lopen maar ik vind ‘m zo leuk :+

Dus ja, wordt vast ingewikkeld maar van de andere kant, op deze leeftijd heeft iedereen zijn of haar bagage denk ik.



Dat komt idd vanzelf met leeftijd ja, ag als je hem zo leuk vind komt dat ook wel goed. Denk dat je dat best snel oppakt als je relatie ook goed gaat

Anoniem

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:12

Ja we hadden het gisteren over de zomer vakantie en geloof dat het tegen die tijd toch wel de bedoeling is dat we samen vrij hebben en ik de kids dus ken. En ex van te voren dus ook :+

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:13

Dat maakt het wel iets ingewikkelder maar als jullie er allebei voor gaan dan komt dat wel goed.

Ik heb weleens wat collega's vluchtig ontmoet op de familiedag van de kazerne en heel soms op het vliegveld

malouuu

Berichten: 1370
Geregistreerd: 24-01-06

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:10

Hi! Ik meld mij ook
Hier ruim 6 jaar een relatie met een kct'er, en daar doen ze niet aan familiedagen op de kazerne of afhalen bij het vliegveld helaas ;-)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 01:17

Welkom Malouuu

Ik moest even googlen wat kct was :')

Klinkt wel erg gaaf! Is hij vaak van huis ?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:12

Hé wat gezellig dat hier weer gekletst wordt en er nieuwe dames komen binnen vallen, welkom!

Ik ben binnenkort geen 'vrouw van' meer.
Mijn militair heeft ongeveer een jaar geleden een negatief doorstroom besluit gekregen. Hij is een zorg opleiding gaan doen. Ondertussen heeft hij toch zijn fase drie gekregen maar hij zit nu totaal niet meer op zijn plek, is zwaar gedemotiveerd en heeft totaal geen lol meer in zijn werk. Zoals hij zelf zegt: hoewel ik militair in hart en nieren ben past defensie zoals het nu is niet meer bij mij.
Via zijn stage hebben we de mogelijkheid gekregen een prachtig project te gaan leiden in de zorg. Helemaal ons ding. En dus heeft hij zijn ontslag ingediend.

Ik vind het heel kwalijk om te zien dat de mentaliteit van zijn eenheid hem zo gedemotiveerd heeft gekregen.
Als er iemand een loyale, kei hard werkende militair was, waar het werk echt een gedeelde eerste plaats met het gezin had, was hij het wel...
Dom dat ze zulke mensen laten gaan.

Maar voor ons is het nu goed zo. Wij gaan een geweldige uitdaging aan.

Als jullie het goed vinden blijf ik wel mee lezen en mocht ik wat toe te voegen hebben uit ervaring dan reageer ik.

Hier ken ik alleen wat partners van eerdere eenheden. Een van zijn collega's zijn vrouw en hun kind zijn echt één van onze beste vrienden geworden. Hoewel ik met haar misschien nooit een klik had gehad als we elkaar anders ontmoet hadden, merk ik dat we elkaar op sommige gebieden beter begrijpen dan anderen en dat schept een fijne band.
Van zijn huidige eenheid ken ik wel wat collega's. Geen partners maar hij is dan ook ruim een jaar geleden voor het laatst op een korte oefening geweest en verder niet. Dus die behoefte was er ook niet echt...

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:56

Wat leuk dat er hier weer wat leven is, gezellig!

Ik vond juist de laatste dagen van de uitzending het moeilijkst! Ik was echt labiel haha, ging van huilbuien naar hyper-hyper-hij-komt-bijna-thuis, en dat zo'n 10x per uur. Het leek alsof alle spanning en moeilijke momentjes die ik tijdens de uitzending niet heb gevoeld (onbewust niet heb toegelaten misschien?) er ineens alsnog uitkwamen. Voor ons was het ophalen niet op Eindhoven maar op Weeze in Duitsland. Ik heb daar ook echt alleen maar staan trillen en klappertanden van de spanning. Iedereen vroeg of ik het koud had, waarna ik met moeite "nee hoor" uit een probeer-niet-te-huilen-hoofd kon persen. Hadden die mannen nog een uur vertraging ook 8)7
Inmiddels is vriendlief al weer 2 maanden thuis en als ik er nu aan denk dat hij 5 maanden weg is geweest geloof ik dat gewoon bijna niet. Terugkijkend voelt het echt als 3 weken ofzo :+

Ik ken best veel collega's van mijn vriend. Eéntje heeft een half jaar bij mijn vriend in huis gewoond, dus daar ken ik ook de partner van. Dan nog een van de beste vrienden van mijn vriend, die toevallig ook directe collega is. Helaas is zijn relatie na de uitzending (of eigenlijk tijdens) overgegaan. Tijdens de TF-infodag heb ik nog van 2 collega's de partners en kinderen leren kennen, maar daar heb ik verder geen contact mee. Een andere goede vriend van mijn vriend is ook militair, maar dan luchtmacht ipv landmacht. Geen directe collega dus, maar hij en zijn vriendin snappen dus wel goed wat wij als stel doormaken tijdens een uitzending. Dat was heel fijn en ben met zijn vriendin ook heel goed bevriend. Misschien door die uitzending nog wel meer dan daarvoor :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:16

Dat labiele herken ik hier ook vind vooral de eerste paar nachten alleen in bed vreselijk en de laatste paar maar dan weet je iig naar welke dag je toeleeft en kan je aftellen.

Huis is zo goed als schoon, cake staat nog even in de oven en over een uurtje ga ik erheen. Heb er zin in maar ben ook wel nerveus, aankomsttijd was eerst 13.00 en kreeg net een appje dat het half 2 was geworden en op teletekst staat niks dus dat is nog een beetje onduidelijk.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:22

Ik ben ook iemand die het huis laat verslonsen en dan de laatste dagen zwaar in de stress omdat ik nog zoveel moet doen....

Veel plezier straks noLimit, geniet van het weer samen zijn!

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:55

Ohh wat is de logistiek van defensie toch een ramp af en toe, het wordt nu wss pas 6u op eindhoven.... -O-

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:58

NoLimit_93 schreef:
Ohh wat is de logistiek van defensie toch een ramp af en toe, het wordt nu wss pas 6u op eindhoven.... -O-

Nog langer wachten -O-

Wat jammer dat het zo is gelopen JustMe8484!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:35

Hee wat leuk dat hier een topic over is, dat had ik eerder moeten weten.

Mijn man zit bij de luchtmacht als reservist en is eind vorig jaar 3,5 maand op uitzending geweest.

Zo herkenbaar wat jullie ook allemaal voelen

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:47

NoLimit_93 schreef:
Ohh wat is de logistiek van defensie toch een ramp af en toe, het wordt nu wss pas 6u op eindhoven.... -O-


Ah nee! Nog een klein gelukje dat je nog niet onderweg naar Eindhoven was!

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:37

Oh vreselijk als je ineens langer moet wachten op het laatste moment! Aan de andere kant, je hebt al zo'n tijd gehad, daar is dit niks bij! Nog héél even volhouden!

Justme, dat gebeurd om ons heen idd ook veel. Zonder enig respect wordt mensen medegedeeld dat ze niet op een nieuw contract hoeven rekenen, dan bedenkt iemand dat dat toch niet zo'n strak plan is om je operationeel inzetbare kader eruit te mieteren en komen ze er weer op terug, maar de meesten zijn er dan al zo klaar mee dat ze toch vertrekken. En terecht overigens. Ik zou, mede om dit soort dingen, defensie nooit maar dan ook nooit als werkgever aanraden. Hopelijk komt er de komende jaren verandering in nu we uit die cultuur van bezuinigingen aan het stappen zijn.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:05

Ben van ellende maar gaan shoppen :')

Kreeg ook nog een hartverzakking want er was even sprake dat hij vandaag niet meer zou komen _-:(

Maar ik mag zo eindelijk richting Eindhoven <3 wel een beetje balen van de spits

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:15

Oh Allegra, ik heb mensen echt vervloekt die dat tegen me zeiden die dag :x Ja je hebt al heel lang gewacht, maar dat ene uur vertraging voelde langer en zwaarder dan die 5 maanden :x
Maar dat ben ik, misschien hebben anderen dat niet zo ervaren haha!

Mijn vriend heeft in Mali te horen gekregen dat hij zn fase 3 heeft gekregen :) Ook een mooi stukje logistiek trouwens... hij moest in september stukken aanleveren maar in augustus naar Mali. Dus kunnen regelen dat hij het voor vertrek al mocht afgeven bij de commissie. Vervolgens krijgt hij half oktober een persoonlijke e-mail dat hij een week later op die en die dag zus en zo laat verwacht wordt in schaarsbergen voor een persoonlijk gesprek. Terwijl die commissie dus wist dat hij in Mali zat :+

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:59

Nolimit93 wanneer was je vriend op Sint Maarten? Ik woon er nu bijna 2 jaar. Mijn vriend is ook marinier (sergeant) en geplaatst voor 3 jaar op Sint Maarten.

Veel plezier met ophalen!

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:03

BabiiVeeraa schreef:
Oh Allegra, ik heb mensen echt vervloekt die dat tegen me zeiden die dag :x Ja je hebt al heel lang gewacht, maar dat ene uur vertraging voelde langer en zwaarder dan die 5 maanden :x
Maar dat ben ik, misschien hebben anderen dat niet zo ervaren haha!

Mijn vriend heeft in Mali te horen gekregen dat hij zn fase 3 heeft gekregen :) Ook een mooi stukje logistiek trouwens... hij moest in september stukken aanleveren maar in augustus naar Mali. Dus kunnen regelen dat hij het voor vertrek al mocht afgeven bij de commissie. Vervolgens krijgt hij half oktober een persoonlijke e-mail dat hij een week later op die en die dag zus en zo laat verwacht wordt in schaarsbergen voor een persoonlijk gesprek. Terwijl die commissie dus wist dat hij in Mali zat :+



Haha oh dat herkenbaar!! Heel handig geregeld van hun. Wat dat betreft is het wel een werkgever van niks ja.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:04

NoLimit_93 schreef:
Ben van ellende maar gaan shoppen :')

Kreeg ook nog een hartverzakking want er was even sprake dat hij vandaag niet meer zou komen _-:(

Maar ik mag zo eindelijk richting Eindhoven <3 wel een beetje balen van de spits



Nog eventjes!!!! Vervelend he die vertraging had ik ook en baalde echt erg, ik had gelukkig wel een welkomsthuisclub verzameld en collega van mijn vriend die niet mee was kwam ook gezellig om hem op te halen:)

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:13

Bijna NoLimit!! Lekker genieten samen <3

Op sommige zaken schiet Defensie inderdaad te kort, maar op andere punten zijn ze wel bovengemiddeld goed voor het personeel. Stel mijn vriend had zijn fase 3 niet gekregen, had hij wel tot 2021 binnen kunnen blijven incl. loopbaanondersteuning en mogelijkheden voor studie etc. Daar hoef ik bij mijn baas niet mee aan te komen :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:18

BabiiVeeraa schreef:
Oh Allegra, ik heb mensen echt vervloekt die dat tegen me zeiden die dag :x Ja je hebt al heel lang gewacht, maar dat ene uur vertraging voelde langer en zwaarder dan die 5 maanden :x
Maar dat ben ik, misschien hebben anderen dat niet zo ervaren haha!

Mijn vriend heeft in Mali te horen gekregen dat hij zn fase 3 heeft gekregen :) Ook een mooi stukje logistiek trouwens... hij moest in september stukken aanleveren maar in augustus naar Mali. Dus kunnen regelen dat hij het voor vertrek al mocht afgeven bij de commissie. Vervolgens krijgt hij half oktober een persoonlijke e-mail dat hij een week later op die en die dag zus en zo laat verwacht wordt in schaarsbergen voor een persoonlijk gesprek. Terwijl die commissie dus wist dat hij in Mali zat :+

Bijzonder :')


Allegra schreef:
Oh vreselijk als je ineens langer moet wachten op het laatste moment! Aan de andere kant, je hebt al zo'n tijd gehad, daar is dit niks bij! Nog héél even volhouden!

Justme, dat gebeurd om ons heen idd ook veel. Zonder enig respect wordt mensen medegedeeld dat ze niet op een nieuw contract hoeven rekenen, dan bedenkt iemand dat dat toch niet zo'n strak plan is om je operationeel inzetbare kader eruit te mieteren en komen ze er weer op terug, maar de meesten zijn er dan al zo klaar mee dat ze toch vertrekken. En terecht overigens. Ik zou, mede om dit soort dingen, defensie nooit maar dan ook nooit als werkgever aanraden. Hopelijk komt er de komende jaren verandering in nu we uit die cultuur van bezuinigingen aan het stappen zijn.

Dit komt me totaal niet bekend voor van het Duitse leger of ik krijg er gewoon niks van mee :+ Hoe lang lopen de contracten van militairen hier eigenlijk?

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:35

Ja vreselijk, vooral omdat het voor mij best ver rijden is, had net getankt toen ik hoorde dat het wss 6u werd.

Ben er nu net *\o/* vroeg weg gegaan ivm de spits en was natuurlijk weer verdwaald bij flight forum. :')

Sint maarten was 3 jaar geleden.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:25

BabiiVeeraa schreef:
Oh Allegra, ik heb mensen echt vervloekt die dat tegen me zeiden die dag :x Ja je hebt al heel lang gewacht, maar dat ene uur vertraging voelde langer en zwaarder dan die 5 maanden :x
Maar dat ben ik, misschien hebben anderen dat niet zo ervaren haha


Hahaha :D Ja iedereen gaat er anders mee om. Ik sterk me juist heel erg door op die manier te proberen te denken, door de tegenslagen en enge/moeilijke momenten te relativeren. Als ik me erin zou laten slepen weet ik niet of ik het zou trekken. En ik vind het ook altijd wel wat anders als iemand in hetzelfde schuitje het tegen je zegt om weer even met beide benen op de grond te komen, of wanneer iemand het zegt die geen idee heeft van wat je doorgemaakt hebt. Dezelfde mensen die een uitzending vergelijken met hun vriendje die in het buitenland studeert, of denken dat je best langs mag komen in Mali. Daar kan ik dat idd ook niet van hebben.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:33

Och hoeveel vragen ik daarover wel niet heb gehad haha.
- wanneer ga je hem opzoeken?
- maar hij komt in het weekend toch thuis?
- komt hij niet naar huis voor kerst/oud&nieuw/jullie jubileum/de verjaardag van de oma van je buurmeisjes achternicht/vul maar in
- ga je niet met hem mee dan?

En inderdaad de “oh ik weet nog dat mijn vriend 5 dagen naar Barcelona ging met vrienden, dus ik snap echt wel hoe je je voelt!”

Mensen bedoelen het goed, maar soms denk je echt }:0

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:10

Vergeet niet dat voor mensen die hun partner eens een keer 5 dgn moeten missen het soms net zo erg kan zijn als voor ons een partner 5 mnd weg is. Iedereen staat daar anders is.
Mijn partner en ik zijn nu 7 jaar bij elkaar maar hebben elkaar alles bij elkaar misschien maar de helft van de tijd gezien.

Ik heb een jaar in het buitenland gewoond, vond dat wel prima te doen. Een vriendin kwam langs en had er soms best moeite mee, terwijl zij na twee mnd weer naar haar man terug kom.

Verder zit mijn partner ook intern, dus alleen in het weekend thuis. Vind het wel lekker rustig :P zeg altijd maar dat ik het beste van beide werelden heb, doordeweeks single en in het weekend alle liefde van de wereld ;)