Vrouwen van militairen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:29

Van de 6 jaar dat we bij elkaar zijn is Colin pas 2 keer thuis geweest op mijn verjaardag :') Op een of andere manier is er altijd wel een najaars gunnery of een of andere cursus waarvoor hij tussendoor niet naar huis kan.

Kleding en goeie spullen, niet alleen op uitzending, is ook wel een ding hoor. Laatst maar zelf een hoofdlampje gekocht omdat hij die toch echt nodig heeft voor het inspecteren van de kist en de oude kapot was, maar niet te bestellen is via de KPU. En dan hebben we het nog niet over alle andere dingen die je geacht wordt te hebben maar wel mooi zelf kan lappen. Of over de slechte kwaliteit van sommige kleding waardoor je vaker moet bestellen dan je vergoed krijgt.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:58

Blijf het zo grappig vinden dat wij ongeveer net zo lang samen zijn met onze mannen.
Ach weet je, ik vier het niet en ik moet die dag ook nog eens werken, dus ach... Dan is het zo. Hij is er ook al eens niet met de verjaardag van onze dochter geweest en zou er dit jaar eigenlijk ook niet zijn geweest. Tja, we kunnen het ook op een ander moment vieren... Ik vind dat gelukkig niet zo heel erg. Ga nu lekker bij m'n ouders eten 's avonds en m'n zusje komt dan ook. Net zo gezellig ;)

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:03

Ja precies! Ik krijg wel steevast een bosje bloemen thuis bezorgd als hij er op dat soort dagen niet is <3

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:26

Lief! Dat probeert de mijne ook te doen. En ondanks dat ik niet zo om bloemen geef vind ik het wel heel lief.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:09

Oooooh dames, hebben jullie gisteren Love is in the Air gezien? Een vader die op missie naar Mali moest, maar geregeld was dat ie ietsje later kon gaan zodat ie nog mee kon naar z'n dochter in Australië die hij al meer dan twee jaar niet had gezien. <3

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:22

Hoi Hoi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier meegepraat heb en het topic ligt ook alweer een tijdje stil maar ik hoop toch dat jullie mij kunnen helpen, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het tijdelijk emigreren voor Defensie en dan met name naar Aruba.

Wij vertrekken in januari voor een jaartje en zijn volop dingen aan het regelen.

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:28

Oh dat is wel een gave kans zeg! Ik ben alleen in zijn verlof 2 weken naar Curacao geweest dus ik kan je niet echt helpen denk ik...

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:36

Als het goed is heb je van defensie zelf een contactpersoon voor aruba gekregen en inloggevens voor een internationale site voor expats.

Wij gaan vanaf volgend jaar ook 3 jaar in het buitenland wonen voor defensie.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:56

Wat leuk NoLimit! Mijn zusje gaat in januari ook voor een jaar naar Aruba met haar vriend (marinier). :) Wij zijn al druk aan het nadenken over onze vakantie daar! Wat ik het meest suf vind is dat hij waarschijnlijk als hij daar zit nog 4 maanden weg moet. Ik vind het echt niet kunnen dat je mensen een jaar naar het buitenland stuurt met hun partner en die partner daar dan vervolgens 4 maanden alleen laat zitten. Hopen kunnen ze/jullie daar een leuk netwerk opbouwen en komen er veel mensen langs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:17

Ik kom me melden :D Mijn man zit in de USAF, volgende maand gaat ie voor 4 maanden op uitzending. De laatste keer dat ie op uitzending was woonde ik nog in Nederland, nu woon ik in de US dus ik ben benieuwd haha. Woon hier pas net een maandje. We zijn nu ongeveer zo'n 2 jaar samen :)

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 01:13

Ik zit voor 3 jaar op Sint Maarten met een marinier. Juni 2019 gaan we weer naar huis toe.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:00

Wat een hoop mensen die in dit schuitje zitten!

Hier wel de vraag een aantal keer gehad voor buitenland maar ik wil dat absoluut niet dus zitten nog lekker in nl

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:54

Wat ik mij af vraag, als je mee mag met een buitenlandplaatsing. Kan je daar dan zelf ook werken?

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:16

Urona447 schreef:
Als het goed is heb je van defensie zelf een contactpersoon voor aruba gekregen en inloggevens voor een internationale site voor expats.

Wij gaan vanaf volgend jaar ook 3 jaar in het buitenland wonen voor defensie.


Ja dat klopt, heb zaterdag een workshop gehad van global connection en kan ook zien wie er op Aruba zitten via hun website. Maar nu ben ik niet zo goed in contact leggen met onbekende mensen dus ik dacht misschien kan ik hier alvast wat contacten leggen.

Wij zijn momenteel aan het zoeken naar een woning maar nog geen gevonden

Jodie_ schreef:
Wat leuk NoLimit! Mijn zusje gaat in januari ook voor een jaar naar Aruba met haar vriend (marinier). :) Wij zijn al druk aan het nadenken over onze vakantie daar! Wat ik het meest suf vind is dat hij waarschijnlijk als hij daar zit nog 4 maanden weg moet. Ik vind het echt niet kunnen dat je mensen een jaar naar het buitenland stuurt met hun partner en die partner daar dan vervolgens 4 maanden alleen laat zitten. Hopen kunnen ze/jullie daar een leuk netwerk opbouwen en komen er veel mensen langs!


Oh wat leuk, waarschijnlijk worden het daar dan collega's van elkaar...

Zijn zij al ver qua voorbereidingen?
Tja dat we er daar ook af en toe alleen voor staan als ze op oefening moeten hoort er helaas bij maar ik denk dat als je er eenmaal een leuk groepje mede lotgenoten hebt dat je ook veel steun bij elkaar kan vinden.

Bismarck schreef:
Wat ik mij af vraag, als je mee mag met een buitenlandplaatsing. Kan je daar dan zelf ook werken?


Werken werd tijdens de voorlichting wel afgeraden, mocht je boven de 4.000€ bruto per jaar verdienen dan val je buiten het nederlands zorgstelsel en etc. Dit is niet handig als je er maar een jaar zit. Ik ben van plan om een thuisstudie oid te doen en wil op zoek gaan naar wat vrijwilligerswerk.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:12

Denk er ook aan dat je zorgverzekering van Unive die je moet afsluiten geen dekking biedt als je werkt en je krijgt iets werkgerelateerd.
Dit is pas net ontdekt en een hot item momenteel.
Je moet dan nog een expatverzekering afsluiter of nog een extra zorgverzekering in het land waar je verblijft.

Ik heb ervoor gekozen om niet te werken, in het begin heel erg wennen maar nu ben ik er best goed in geworden haha.

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:22

Ik heb een Nederlandse werkgever in het buitenland straks dus ik blijf gewoon werken.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:29

Een buitenland plaatsing leek mij heel leuk, maar wel als ik daar zelf ook kan werken. Als je geen kinderen hebt en je zit de hele dag op je gat dan word ik gek :P

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:04

Ook met kinderen zou ik helemaal gek worden haha. Je moet het wel echt kunnen.