Ergernissen in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Ergernissen in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 22:14

Vanavond in de auto gebeurde het voor de zoveelste keer: iemand die voor je rijdt met een slakkengangetje en dan ineens besluit om stil te gaan staan zonder dit vooraf aan te geven. Vervolgens moet je zelf flink op de rem trappen en wordt je ook nog eens glazig aangekeken als je enigszins geërgerd de auto voorbijrijdt en de chauffeur een boze blik toewerpt.
En toen bedacht ik me dat ik me bijna dagelijks minstens één keer erger aan een medeweggebruiker die de indruk wekt zijn/haar rijbewijs bij een pak cornflakes te hebben gekregen.
Maar ook voetgangers en fietsers kunnen het bloed onder mijn nagels vandaan halen. En dan vraag ik me af: ben ik nou zo'n mierenn**ker of is het momenteel echt een trieste boel in het verkeer?

SharonIndezz

Re: Ergernissen in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:15

Ik erger me bijna continue in de auto :')

Wat een morrons rijden er soms rond zeg... Levensgevaarlijk in een keer kei hard remmen op de snelweg voor niks. :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:16

Even de zoekfunctie gebruiken en dat vind je verschillende topics hierover. ;)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:18

Dan zal ik ook wel een mierenn**ker zijn. Ik rijd meerdere malen per dag over een 80 km weg en erger me kapot aan mensen (meerdere malen per week) die 50 of zelfs 30 rijden. En als het dan nog een korte weg was met inhaal mogelijkheden.....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:18

Mensen die geen richtingaanwijzer kennen wanneer ze voor je duiken waardoor jij op de rem moet.
Mensen die hun gaspendaal niet kunnen vinden en met 60 de snelweg op komen rijden.
Vrachtwagens die jou niet zien, of niet willen zien.
Mensen die denken dat links ook voorrang heeft.

Zo kan ik nog wel even verder gaan :=

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:19

Ik merk het zelfs op de fiets wel.. Kan er ook helemaal boos van worden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:25

Ik erger me ook heel vaak in het verkeer :')
Dat uit ik dan ook onmiddellijk door hardop te gaan kletsen in de auto tegen de bestuurder wiens rijstijl me niet aanstaat.

Horen ze niets van en ik ben meteen van mijn ergernis af :')

Echt boos worden doe ik daarom ook niet in het verkeer. Ik kijk hooguit eens iemand hoofdschuddend aan. Maar dan is het ook wel heeeel ernstig.

Mijn passagiers ergeren zich voornamelijk aan mij als ik achter het stuur zit :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:28

Janine1990 schreef:
Ik erger me ook heel vaak in het verkeer :')
Dat uit ik dan ook onmiddellijk door hardop te gaan kletsen in de auto tegen de bestuurder wiens rijstijl me niet aanstaat.

Horen ze niets van en ik ben meteen van mijn ergernis af :')

Echt boos worden doe ik daarom ook niet in het verkeer. Ik kijk hooguit eens iemand hoofdschuddend aan. Maar dan is het ook wel heeeel ernstig.

Mijn passagiers ergeren zich voornamelijk aan mij als ik achter het stuur zit :')

Hahahaha ja dat doe ik ook!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 22:33

Ik ben ook echt een kletser in de auto. Ik vind het heerlijk om in mezelf tegen zo'n gevaar op de weg te b*tchen.
Toen ik net mijn rijbewijs had, had ik regelmatig van een middelvinger met een eigen willetje. Gelukkig is die inmiddels getemd en beperk ik het tot gemopper en soms wat armgezwaai.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:38

Met stip op 1: wielrenners, 9 van de 10 keer vind ik ze behoorlijk asociaal. Denken dat ze de Giro rijden en de weg dus speciaal voor hen is afgezet. Geven blijkbaar geen bal ook om hun eigen veiligheid, daar mag een ander zich om bekommeren blijkbaar.

En eigenlijk gedeelt eerste: slome mensen. Van het soort dat met 60 km/u in wil voegen op de snelweg, na een halve minuut eens besluit op te trekken bij groen licht en 40 hobbelt waar je 80 mag. :(

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:39

Nou je bent zeker niet de enige, ik heb nog niet eens mijn rijbewijs maar mag gaan afrijden en zit regelmatig in mn hoofd te schelden of een grrr geluid te maken als er weer zon papzak op de snelweg voor me rijd die 60 rijd waar je 100 mag en je hierdoor de linkerbaan niet kan bereiken omdat alle personen van achter je daar rijden.... En dan heb ik het nieteens over de rotondes en knipperlichten of andere voetgangers die oversteken 10 meter naast een zebrapad, zonder te kijken. Of een gezin lekker met zn vieren naast elkaar fietsen.....

Ik ken het probleem haha, nu al ;p
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 10-05-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:39

Jolien87 schreef:
Ik ben ook echt een kletser in de auto. Ik vind het heerlijk om in mezelf tegen zo'n gevaar op de weg te b*tchen.
Toen ik net mijn rijbewijs had, had ik regelmatig van een middelvinger met een eigen willetje. Gelukkig is die inmiddels getemd en beperk ik het tot gemopper en soms wat armgezwaai.

Grappig dat het zo herkenbaar is! :D

Vorige week had ik een jong meisje mee in de auto, toen ik ook weer begon te mopperen. Heb mezelf maar ff wat restricties opgelegd op dat moment :')

Middelvinger doe ik niet aan. Ik heb wel eens luid getoeterd naar een fietser zonder licht in het donker in een onverlichte polder. Die zag ik dus ook op het laatste moment pas. Levensgevaarlijk! Heb ook besloten dat ik een volgende keer stop om te zeggen dat zo iemand z'n licht aan moet doen!

Onlangs werd ik op een 60 weg ingehaald door een flinke auto, op een plaats waar het eigenlijk niet kon. En ik ook gewoon 75 reed. Sloeg werkelijk nergens op! Ik toeteren en een vriendin stak haar middelvinger op.

Of die keer dat ik de snelweg op reed, beetje een rare oprit (kwam net van de rotonde de oprit op). Op de oprit werd ik naar rechts geduwd door een motorrijder zonder iets van een beschermende kleding aan... }:0
Die veel beter rechts kon inhalen, aangezien daar een vluchtstrook langs de oprit zat en links ongeveer nog 20cm naast de witte streep zat.. Wat een randdebiel!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 22:39

En dan gas geven op het moment dat je naast ze rijdt om ze in te halen.

Ohja, en ik weet de toeter ook altijd wel te vinden.
Mijn vriend gebruikt die helemaal nooit, waarop ik dan weer op mijn beurt op hem zit te mopperen dat hij eens een keer flink moet toeteren.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:41

Ik hoop nog week dat er een rijbewijs bij de cornflakes zit. Helaas, nog geen succes geboekt..

Nee zonder grappen. Het schijnt echt een trieste boel te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:41

Jolien87 schreef:
En dan gas geven op het moment dat je naast ze rijdt om ze in te halen.

Oooh echt ja... Vanmiddag nog twee voorbeelden _O-
Reed een dorp uit, in het dorp mag je gewoon 50, maar er reed een auto ongeveer 30. Die ging niet sneller toen we de bebouwde kom uit kwamen...
Dus ik inhalen, besloot die banketstaaf ineens wel gas te geven.

En toen ik vanmiddag de snelweg opreed, reed er een auto voor mij die niet heel veel haast had. Ik had allang ingevoegd toen deze auto nog op de invoegstrook reed en het knipperlicht uit deed terwijl er een auto naast hun reed die niet kon uitwijken naar de linkerbaan...
Ik dacht echt: Waaaaaaaaauw... jullie hebben het buskruit ook niet uitgevonden he?

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:59

Waar ik me aan erger...als ik met de trailer op stap ben en ruim voldoende afstand houd, dat mensen nog even snel invoegen. Ik zie het stoplicht op rood staan, laat mijn gas vast los en rem langzaam af, mafkees naast me haalt me met een rotvaart in om vervolgens voor me in te voegen en boven op zijn rem te gaan voor het stoplicht waardoor mijn paard door de trailer glijd _-:(

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:06

-mensen die op de rem trappen om de auto vd cc af te krijgen
-geen richting aangeven bij rotonde afrijden
-geen idee hebben hoe hard je ergens mag dus 60 rijden waar 80 mag etc.
-dubbelparkeren
-afslag nemen en dan na 5 meter stilstaan,alarmlichten aan en vervolgens bedenken waar je naartoe wilt
(meerdere keren gezien hier met ouderen..)
-keren op een 80km weg als je dat voor je ziet gebeuren

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 04:29

Mensen die 90 rijden op de snelweg, op de tweede of derde baan terwijl er alle ruimte is om rechts te gaan rijden. Moet ik er helemaal omheen, want rechts inhalen mag natuurlijk niet :\
(Zelfs s'nachts als er geen kip op de weg is rijden mensen zo.)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 05:35

Je weet als jij je er aan gaat ergere, alleen jij er last van hebt en die andere persoon niet hihi.
Soms heb ik wel van jonge jonge toch. Maar heb het echt grommen snel afgeleerd want kreeg er zelfs bijna hoofdpijn van.
Gelukkig maar zelden iemand tegen gekomen die echt beroert rijd

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:51

Ik had er van de week nog 1 op de snelweg. T was druk, 2 baans, dus ik bleef wat langer links om vrachtwagens in te halen. Ik reed 135. Achter mij een man, continu er vlak achter een op n bepaald moment zelfs het groot licht om te seinen dat ik aan de kant moest want meneer wilde er langs :+ nou toen kon hij een middelvinger krijgen hoor.

Ik ben normaal nooit zo, maar dit was zo aso :n uiteindelijk Heeft ie de rest vd route misschien 100 m voor me uit gereden, dus die haast snap ik dan ook niet :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:55

Herken het ergeren en schelden in de auto. :')
hier laatst een flapdrol. Ik reed op de snelweg, voor mij een auto en vrachtwagen. Ik had plek om in te halen dus ik doe knipperlicht aan en begin in te halen. Ik ben naast de auto die voor me reed als die opeens ook naar links komt. Ik zat nog steeds naast hem en hij bleef me wegduwen. Ik kon vol op de rem, het scheelde niet veel of hij zat op me. Flink getoeterd en toen hij weer naar rechts ging en ik hem inhaalde keek ik boos de auto in en schudde met mijn hoofd. De man haalde zijn schouders op. Heb hem duidelijk gemaakt dat hij gek was. Idioten. Met mijn auto weet ik niet of er nog veel van me over was geweest als ik tussen die dikke bak en de vangrail had gezeten. Gelukkig zat dochter niet in de auto.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:58

ooohhh ja ik heb er best veel....ergernissen op de weg :')

Laatst nog fietste hier een vrouw .... midden op de rijweg van een best wel drukke straat.
Precies toen ik de bocht om reed had ik haar pal voor mijn wielen.
Het fietspad lag aan de andere kant van de weg, iets wat toch echt duidelijk met 500 borden aangegeven staat.

Ik ga naast haar rijden en druk mijn raam open.
en vraag.......moet dit een zelfmoord poging zijn????
Zegt ze........Maar ik ben hier helemaal onbekend en fiets hier voor het eerst
En ik weer......En waarvoor precies heb je twee van die oogbollen in je hoofd?????

Ik was echt heel erg boos.......het had geen moeite gekost om haar onder mijn auto te hebben en daarvoor de bak in te draaien.........alleen maar omdat ze te knap is om borden te lezen pppffff domme doos

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:04

Me ergeren probeer ik maar niet meer te doen. Heb al veel kilometers gemaakt en wil om mijn eigen gezondheid denken. Ik heb mijn auto wel eens bewust de parkeerplaats opgereden om maar achter een, voor mij zeer vervelende automobiliste weg te zijn. Die had niets in de gaten waarom ze een hele file achter zich had en kletste zeer gezellig handsfree door. Ze zat alleen in de auto en had hele verhalen, met armen en benen dus want het gas ging er op en werd dan ook direct volledig los gelaten dus de file ging hortend en stotend verder.
En dat heeft mij besloten vanaf die tijd geen telefoon meer aan te nemen maar ook niet meer te bellen tijdens het rijden. Ik zie te vaak dat het mensen zodanig afleidt dat hun rijgedrag verslechterd (en zich daar dus geheel niet bewust van zijn). Maar misschien is dat bij mij ook wel zo en om ook geen stoorzender te zijn neem ik dus geen telefoon meer aan. En als ik wel dringend moet bellen of weet dat ik direct terug moet bellen zoek ik een plekje waar ik veilig stil kan staan. Ik neem het verkeer heel serieus want het verschil tussen leven en overleven is flinterdun.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:05

maaikiemike schreef:
Dan zal ik ook wel een mierenn**ker zijn. Ik rijd meerdere malen per dag over een 80 km weg en erger me kapot aan mensen (meerdere malen per week) die 50 of zelfs 30 rijden. En als het dan nog een korte weg was met inhaal mogelijkheden.....

_/-\o_ Ik rij dan op een weg waar inhalen nog prima kan, maar denk je dat ze even rechts gaan rijden? Neeeeee. Gewoon lekker midden op de weg blijven. Sowieso, mensen die onder de toegestane snelheid rijden terwijl daar geen reden (denk aan druk, tractor ed) voor is.. Het liefst zou ik ze vooruit duwen.

Mensen die voorrang geven waar het niet hoort vind ik ook mateloos irritant. Paar weken terug een die boven op de rem ging midden op de rotonde. Gevolg was dat er iemand op mij knalde, tja wie verwacht dat?

Vrachtwagens die op de snelweg met 90 inhalen heb ik geen moeite mee, maar mensen met een "normale" auto die met 100 inhalen, pffff.

Mensen die er eeuwen over doen om over te steken of een rotonde oprijden. Dan kan ik me niet altijd inhouden en toeter ik, wetende dat ze daar alleen nog maar zenuwachtiger van worden en ik er waarschijnlijk niets mee op schiet.

Maar het aller, aller ergste vind ik die kloterige poedersuiker lui die net voor een stoplicht jou net aan inhalen met je trailer. Dan moet je ook ineens bovenop je rem en vaak is er ook nog gewoon een lege linkerbaan aanwezig. Dan zou ik het liefst uit willen stappen en ze achter het stuur vandaan willen trekken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:08

Mensen die bellen of smsen of iets anders op hun mobiel doen.
En zeker als ze daardoor erg gevaarlijk rijden.