Voor mijn klinische les op school moet ik een praktijk ervaring nemen waar ik zelf tegenaan liep.
Nu heb ik gekozen voor het handelen in een psychiatrische kliniek op zelfmoordpogingen.
De manier waarop er toen is gehandeld was in mijn ogen als stagiaire bizar.
Nu heb ik een casus gemaakt over de afdeling, dus de regels en de manier hoe er is gehandeld. Casus van de patiënt en haar poging.
Nu moet ik er nog meer in verwerken, maar dit is mijn eerste klinische les dus ik zal wss genoeg missen en ben nog lang niet klaar.
Maar ik wil graag mijn klas hun mening erbij betrekken, hoe hun vinden dat er gehandeld moet worden op zo'n situatie.
Ik had zelf als idee om een discussie te houden, een stelling of meerdere en dan of mensen het ermee eens of niet eens zijn.
Al leek me meer interactie ook leuk, omdat er in mijn klas ook genoeg zijn die hun mond houden. Dus een soort stelling en dan voor/tegen en dat ik zelf de mensen kan kiezen om te laten vertellen wat hun vinden.
Maar ik weet dat bokt ook heel creatief is en mij misschien wel kan helpen aan een leuk interactie iets met de klas.
Dat ik de klas niet alleen informeer over hoe het gegaan is, op zo'n afdeling gaat. Maar ook hoe hun/wij als verpleegkundige zouden handelen in deze situatie, welke conclusies hun zouden trekken ect.
Dit is geen huiswerktopic toch? Want ik doe verder alles zelf. Omdat ik geen informatie kan vragen over mijn gebeurtenis.
Correct me if i'm wrong.
Dat zou het verhaal mooi compleet maken namelijk. Ik zou ook proberen de voor- en nadelen van de gehanteerde werkwijze bespreken. Hebben jullie een beroepscode? Anders kun je ook mooi kijken of er gewerkt is namens de beroepscode.