verschillende kleuren beits over elkaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mag

verschillende kleuren beits over elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 13:39

Wjj hebben een blankhouten (grenen) tuinhuisje gekocht wat nog helemaal in elkaar gezet moet worden. Nu zijn de eerste planken gedaan met een grenen transparante beits. Helaas was ik hier niet bij. Ik vind de kleur niet mooi, ook is het er niet mooi opgezet (je ziet kwastaanzet, ene plank is donkerder als de andere |( )
Nu zullen we helaas toch alles zo moeten doen. Nu wil ik als alles met de grenen beits gedaan is het huisje in elkaar zetten en er dan een whitewash of melkwitte beits overheen zetten. Wordt dit mooi? Of blijf je de kwastaanzet en donkere / lichte planken zien?
Wilde het eigenlijk niet dekkend verven....

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:17

Indien je het over gaat beitsen, moet je er wel op letten of de beitsen allen de zelfde samenstelling hebben. Ooit heb ik zelf alkdyd verf (terpetine basis) en acrylaat verf (watergedragen)over elkaar gedaan en dan droogt het niet |(
Aangezien op water gedragen beits niet stinkt en beter voor het milieu is wordt dit steeds meer verkocht. Zelf heb ik ooit een donker plantentafel met melkwit beits 658 van de Hema geverfd, maar dat moest ik 7! lagen geven eer ik de kleur had, die de deksel aangaf. Natuurlijk scheelt het per ondergrond kleur. Maar een stukje uitproberen op een plek die je waarschijnlijk toch niet ziet, zou ik zeker aanraden. De kleur die je krijgt te zien, wordt ook niet de uiteindelijke kleur. Door het zonlicht veranderd het hout naar een geliger, donkerder kleur. Bovendien zie je je tuinhuisje van een behoorlijke afstand. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat je de kwastaanzet blijft zien. Dat planken donkerder en lichter ogen is een kwestie van smaak. Zelf vind ik dit horen bij een natuurlijk product. Als ik het 1 kleur wil neem ik iets van kunststof! Tenzij je het dekkend verft, lijkt het me onmogelijk de planken allemaal gelijk van kleur te krijgen met beits, als nu al een kleurverschil is te zien.

mag

Re: verschillende kleuren beits over elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 14:29

We hebben wel goede dure beits. We hebben er ook eerst een primer op gezet.