Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

friendly schreef:Ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor! Zo zou ik het ook zeker gedaan hebben. In mijn ogen laat je een overstuur iemand nooooit alleen. Wat heeft dat ook voor zin? En waarom..? Ik heb geen flauw idee, ik snap dit soort dingen niet hoor..
.

Percy schreef:Je weet heel goed of het normaal is of niet. Anders had je dit topic niet geopend.
Helaas zullen we dit in België en Nederland veel vaker gaan meemaken. Hoe het in andere landen zit weet ik niet maar mensen worden in deze verzorgingsstaten waar alles vanzelfsprekend was (min of meer) veel meer op zichzelf terug geworpen. Veel te veel wat tot schrijnende gevallen leidt.
Ik hoop dat ik nooit in een verzorgingstehuis terecht hoef te komen.
Praat eens met een van de collega's daar, hoe zij jou reactie vinden, hoe ze zelf zouden reageren, wat ze precies van je verwachten of wat je het beste kan doen dan
cooper schreef:Mijn moeder werkt ook als verpleegster in een rusthuis en ik ga wel eens helpen eten geven als ik vrij ben. Ik help mijn moeder dan ook altijd met de verzorging, dus omkleden, wassen, toilet en bed.
puppy1128 schreef:Ik heb niet veel met mensen...
Maar ik denk niet dat ik iemand in paniek achter zou kunnen laten. Zelf vind ik dus dat je goed gehandeld heb. Denk ook dat ze je dankbaar is, ook al weet ze het zelf misschien niet meer
Maar als je het niet snapt waarom ze weg gingen, kon je het dan niet vragen waarom ze weg gingen?

Vjestagirl schreef:cooper schreef:Mijn moeder werkt ook als verpleegster in een rusthuis en ik ga wel eens helpen eten geven als ik vrij ben. Ik help mijn moeder dan ook altijd met de verzorging, dus omkleden, wassen, toilet en bed.
Realiseer je je dat als er iets gebeurd met zo iemand tijdens dat jij met die persoon bezig bent, je wel verantwoordelijk en niet verzekerd bent?
fohadie schreef:Vjestagirl: Daar twijfel ik dus aan. Zou heel goed kunnen hoor, dit was voor mij de eerste keer dat ik dit meemaakte maar ik had niet het idee dat ik het voedde. Ik weet ook wel het verschil tussen iemand die in de war is of in paniek.
Mevrouw bedankte me uitbundig toen ze weer rustig was. (Zodra ze herkenning zag toen ze op haar eigen kamer was.)
fohadie schreef:Ik vind het dan ook vreemd dat iedereen tegelijk pauze houd. Op mijn werk (Iets heel anders) houden we omstebeurt pauzes omdat anders het werk stil komt te liggen.

fohadie schreef:Percy schreef:Je weet heel goed of het normaal is of niet. Anders had je dit topic niet geopend.
Helaas zullen we dit in België en Nederland veel vaker gaan meemaken. Hoe het in andere landen zit weet ik niet maar mensen worden in deze verzorgingsstaten waar alles vanzelfsprekend was (min of meer) veel meer op zichzelf terug geworpen. Veel te veel wat tot schrijnende gevallen leidt.
Ik hoop dat ik nooit in een verzorgingstehuis terecht hoef te komen.
Ik VIND het niet normaal, maar of het tegenwoordig normaal is, is dus mijn vraag. Heb jij persoonlijk ervaring met verzorgingshuizen? of is jou mening op de media gebasseert?
Corelli schreef:Vjestagirl schreef:
Realiseer je je dat als er iets gebeurd met zo iemand tijdens dat jij met die persoon bezig bent, je wel verantwoordelijk en niet verzekerd bent?
Ik wilde het net zeggen, gevaarlijk!
Ik ben opvoedster van opleiding, en ik werk daar als vrijwilligster soms, wat is daar gevaarlijk aan? cooper schreef:Corelli schreef:Ik wilde het net zeggen, gevaarlijk!
Nee dat realiseer ik me niet...Ik ben opvoedster van opleiding, en ik werk daar als vrijwilligster soms, wat is daar gevaarlijk aan?

cooper schreef:Nee dat realiseer ik me niet...Ik ben opvoedster van opleiding, en ik werk daar als vrijwilligster soms, wat is daar gevaarlijk aan?
Vjestagirl schreef:Jij hebt niet de opleiding om die taken te verrichten, plus dat je niet in dienst bent bij dat huis. Als er iets gebeurd ben jij persoonlijk aansprakelijk (bij medewerkers is dat huis het) en omdat je geen opleiding of niets in die richting hebt ben je ook niet verzekerd... Houdt in dat als iemand valt en een heup breekt (bijvoorbeeld) dat jij dan alle medische kosten etc. moet betalen.
Kan me moeilijk voorstellen dat als ik help een vrouwtje haar broek aandoen, en zij op dat moment valt en iets breekt, ik degene ben die daarvoor betaald. cooper schreef:Vjestagirl schreef:Jij hebt niet de opleiding om die taken te verrichten, plus dat je niet in dienst bent bij dat huis. Als er iets gebeurd ben jij persoonlijk aansprakelijk (bij medewerkers is dat huis het) en omdat je geen opleiding of niets in die richting hebt ben je ook niet verzekerd... Houdt in dat als iemand valt en een heup breekt (bijvoorbeeld) dat jij dan alle medische kosten etc. moet betalen.
Serieus? Ik ben toch op dat moment nooit alleen met de cliënt, waardoor de persoon die ik help verantwoordelijk is voor wat er gebeurt?
Thans, dat dacht ik toch altijdKan me moeilijk voorstellen dat als ik help een vrouwtje haar broek aandoen, en zij op dat moment valt en iets breekt, ik degene ben die daarvoor betaald.