Wie heeft er ervaring met NHA (VWO)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KiMmK

Wie heeft er ervaring met NHA (VWO)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:12

Hey hoi,

Volgend jaar zou ik graag een studie willen volgen aan het WO. Helaas heb ik enkel een havo diploma (ng) en moet ik dus mijn vwo diploma halen. Nu zit ik te denken om naast mijn baan te gaan studeren. Na lang zoeken kwam ik via Google op de NHA thuisstudie site. Naar mijn idee ideaal, maar is dat ook zo? Hoe zijn de lessen? Krijg je ook uitleg? Hoe krijg je se cijfers? Kun je het binnen een jaar halen? Wat zijn de kosten voor een gehele vwo diploma (ng)?

Wie o wie kan mij hierin informeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:41

Geen ervaring mee, loi heeft het ook. En anders zou ik beide even bellen voor extra info.
Je hebt ook de VAVO, daar doe je vaak jaar 5/6 VWO in 1 jaar.

Unravelation

Re: Wie heeft er ervaring met NHA (VWO)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:45

De kosten kun je berekenen, dat staat per vak op de site van de NHA. Maar in 1 jaar ga je dat naast je baan niet halen.. Minimaal 2 jaar rekenen. Ik heb 3 vakken gedaan vorig jaar, en dat was al vrij pittig. Natuur en scheikunde ging wel, bij wiskunde viel het niveau op het examen me zwaar tegen, want de lessen waren goed te doen. Ben daar dus ook op gezakt. Je krijgt geen uitleg, alleen de lessen en je huiswerk wordt nagekeken. Daar kan je een vraag in opschrijven, maar buiten het insturen van het huiswerk kan je geen contact op nemen met je 'docent'. VAVO lijkt me persoonlijk wat fijner, bij thuis studeren heb je veel discipline nodig, en je hebt dus niet zomaar iemand waar je wat aan kan vragen als je vast loopt..