Dit is de situatie, het is een beetje ingewikkeld dus ik probeer het zo duidelijk mogelijk neer te zetten:
Mijn vriend woont officieel nog bij zijn moeder. Zijn ouders verdienen beiden bovenmodaal maar mijn vriend is financieel onafhankelijk van ze, hij betaalt kostgeld aan zijn moeder maar is eigenlijk altijd hier. Mijn vriend gaat HBO doen.
Zijn broertje gaat MBO doen, woont niet meer thuis. De vader van zijn broertje is overleden, nog voordat hij geboren is. Zijn broertje is dus zijn halfbroertje, heeft dat ook nog gevolgen? (Zijn vraag, volgens mij doet het er niet toe) Krijgt zijn broertje een aanvullende beurs?
Hoeveel stufi krijgt mijn vriend? Want op het inkomen van zijn ouders is dat summier, maar zijn vader is op dat gebied buiten beeld. Kan mijn vriend iets laten tekenen dat hij financieel los staat van zijn vader?
Is het wellicht verstandiger om hem bij mij in te laten schrijven, hoewel ik dan weer geen huurtoeslag krijg, of in ieder geval minder en dan moet mijn vriend ook huur betalen. Gaaaaah. We zijn in de war! Help!
Nee, ik had gewoon wat vragen. En helaas zijn er dan ouders die hun verplichtingen niet na komen en daar kun je als kind geen fiets mee.
)
lijkt het wat minder roze.