Wat moet ik hier nu weer mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 07:54

Ik opende gisteren Facebook, en ik zag een advertentie van kittens van 6 weken oud, voor een heel klein bedrag. Ze waren dus niet ontvlooit, ontwormt of geënt. Ik reageerde dus daarop of de eigenaar ervan op de hoogte was dat het niet toegestaan was om kittens van 6 weken te verkopen, dat dat grote emotionele schade als gevolg kon hebben, en dat de wettelijke grens, 7 weken, eigenlijk nog veel te vroeg is. Maar alsnog beter dan 6 weken natuurlijk.

Wat deze persoon vervolgens zei... Ongelooflijk:
"weet je wat illegaal is als ik ze ergens stiekem dump!! en trouwens ze zijn zeven weken"

Nou, over dat eerste kan ik nog niet eens verzinnen wat ik terug zou kúnnen zeggen, en van dat tweede geloof ik natuurlijk helemaal niks. De advertentie stond er toen pas 2 uur op, en je vergist je niet zomaar in een week.

Toen ging ik verder over het punt dat het heel schadelijk was, en dat dit niet het probleem van de kittens hoefde te zijn.

Toen kreeg ik dit terug:
"je kunt nu wel liggen poedersuiker mongooltje maar ze gaan toch weg oke daaggggggggggg"

Ik begon toen over het doorsturen van de link, want dat ging gewoon te ver. Ik hield het gewoon netjes en ik kreeg zo'n antwoorden terug. Had er nog een link bij gestuurd waar in stond hoe schadelijk het wel niet was.

Toen begonnen allemaal mensen zich ermee te bemoeien, ik kreeg allemaal verwijten en scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd, iedereen was tegen me. Een fractie van de reacties die ik kreeg:
"Wateengek"

"het gaat mij ook om het welzijn van de kitten maar als iemand zo een advertentie plaats moet je eest eens netjes vragen naar de omstandigheden, en niet meteen beginnen te dreigen." (Ik heb natuurlijk nergens gedreigd...)

"ach [Naam] die heeft zelf te lang aan de tet gehangen"

"Claudia je weet niet tegen welke dierenvrienden je praat . Niemand vraagt je mening en eerlijkgezegd is ie overbodig. Ik weet zeker dat de kittens super baasjes zullen krijgen. En 7 weken is een veligheidsmaatregel zodat mensen die voor het eerst een diertje nemen niks meer 'fout' kunnen doen. Zoals [Naam] zegt: met veel tender loving care kom je een heel eind "

"je blijft ook bezig he met je grote bek ik zou je moeder kunnen zijn"

Toen zei ik, want ik was het echt zat:
"Qua leeftijd, klaarblijkelijk niet qua verantwoordelijk en volwassenheid..."

"Hey claudia ik zou aub oppassen nu wordt het persoonlijk en dit is toevallig wel MIJN moeder. Watch your step honey, just saying "

"ja als het persoonlijk wordt moet ik dat misschien ook maar worden"

"Hahaha sjj verlaag je niet naar zo'n niveau. Lekker wegdoen die poesjes [Naam] zoek maar lieve baasjes hoor anders word claudia boos hahaha"

"lekker dood valt mongooltje"

"Pfff wat een maf wijf! Als ik een nest heb gaan ze ook mooi met 6 a 7 weken de deur uit!"

"staat niks van in de wet dat ze perse 7 weken moeten zijn dat is een aanbeveling is heel wat anders dan wettelijk vastgelegd he claudia simpel figuur ben je"

Daar heb ik allemaal niet meer op gereageerd, maar ik heb alleen de artikelen gecopy paste waarin stond wat precies de regels waren(en waar dus ook letterlijk 7 weken in staat).

"k kan me niet herrineren dat er iemand stront heeft geroepen Claudia"

"kind ga bij je moeder aan de tiet hangen hebt melk tekort gehad ji je gelloft ook zeker nog in de paashaas he zou zeggen begin dierenbescherming te bellen"

"meisje weet tegen wie je het hebt, het zou je nog wel eens kunnen gaan opstoten, dit is geen dreigement maar een waaschuwing!!!!"

Toen kwam er allemaal dialect wat ik moeilijk letterlijk kan vertalen, maar het kwam er op neer dat ik gek was(maar niet op de letterlijke manier) en dat me moest aanmelden bij het gekkenhuis.

Toen kwam iemand die het met me eens was;
"claudia heeft gelijk..alsje de poesjes te vroeg weghaalt bij moeders, dan krijg4n ze later problemen.mar klaarblijkelijk zijn de meesten zo infantiel als de pest....ga t navragen bij elk asiel etc..."

Toen kwam de laatste reactie:
"ji moet eens goed leren lezen Ed Leviud te vroeg weghalen ja maar vanaf 6 weken mogen ze weg dan heeft moeder ze niks meer te leren en zei zegt is wettelijk zo nou dat is het dus niet is een aanbeveling en als je goed leest zijn de kittens al 6 weken voordat ze weg zijn ze zeker al 7 weken dus wie is hier infantiel denk ji zelf onnozele wous"

Ik weet gewoon dat ik in mij gelijk sta, maar waarschijnlijk doet de dierenbescherming hier toch niets mee. Toch vind ik ook de gegeven reacties veel te ver gaan, het komt na mij heel bedreigend over. Zeker omdat ik van iemand die bang was te reageren een privé bericht kreeg dat die mensen uit het zware circuit komen en mensen hebben omgelegd. Dus alles wat zij zeggen menen ze waarschijnlijk ook. Toch vind ik niet dat ik om die reden geen actie zou moeten ondernemen of over me heen zou mogen laten lopen. Wat vinden jullie, en wat zouden jullie ondernomen hebben?

De advertentie stond trouwens in een koop en verkoop FB groep waar ik lid van ben, de desbetreffende mensen ken ik niet. De admin van die groep zei gewoon dat ik me er niet mee moest bemoeien(Waarschijnlijk omdat hij vriendjes van hun is, of omdat hij ook bang is).

Muronia

Re: Wat moet ik hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:00

tja sorry, ik snap dat je het goed bedoelt, maar toen je het eerste had gezegd was het wel genoeg vind ik. Je had je punt gemaakt en klaar. Hun reacties zijn niet netjes, maar je bemoeit je met een ander zn handel en dat is ook niet goed.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:03

tjsa uhm...de eerste reactie van de verkoper vond ik ook niet heel raar, kan me voorstellen dat het een beetje betweterig en bemoeizuchtig overkomt. Zou er verder ook niet op doorgegaan zijn.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:06

Dreigen via internet is tegenwoordig even strafbaar als dreigen recht in het gezicht. Maar ik zie niet echt iets waar ik van schrik. Nouja, qua niveau van antwoorden natuurlijk wel, dat is echt belachelijk. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen zo naar iemand uit te vallen via internet, ook al vind ik deze betweterig overkomen. Je zou een andere groep kunnen vinden op facebook, zijn genoeg ruil/verkoop pagina's waar wel strikt naar de antwoorden worden gekeken. Misschien kan de dierenbescherming er wat mee, dat weet ik verder niet maar proberen kan geen kwaad toch, al gaan ze er weinig aan kunnen doen vrees ik? Ik heb verder ook geen verstand van kittens..
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 09-05-14 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:09

Ik vind dat je zelf dit een beetje aangehaald hebt hoor.
Een tip geven is iets anders dan je mening opdringen.
En dat laatste daar kweek je boze mensen mee

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:13

quartel schreef:

Precies dit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:17

Als iemand ze weg wil doen dan doen ze dat toch. Ook al zeg je er iets van, je kan doen maar vetdet geen discussie van maken-

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:17

Jezelf niet druk om maken en lekker links laten liggen...

Het heeft geen nut om mensen iets proberen bij te brengen, als je na je eerste bericht een dergelijke reactie krijgt moet je eigenlijk stoppen. :) Als ze ze op die leeftijd weg willen doen, doen ze dat toch wel.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:21

De manier waarop je het hebt aangepakt is wellicht niet zo handig, maar je hebt wel HELEMAAL gelijk betreft de leeftijd!!!!! Dat MAG niet en is verboden!!!! Je ziet al in de reacties terug dat je met lantaarnpalen te maken hebt...er brandt licht , maar er woont niemand. Ongelooflijk wat een stupide mensen heb je toch. Begin dan niet aan kittens en verzorg je dieren, steriliseer of castreer de ze en voorkom i.p.v. genees! En dan ook nog niet de moeite nemen om de diertjes te verzorgen en er maar zo snel mogelijk vanaf zijn. Waar is die ad? Dan wil ik MP wel inlichten!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:25

:') MP doet nog niks al ben je opgelicht.....en dan denk je dat ze hier wel wat mee doen? :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:28

KimD schreef:
quartel schreef:

Precies dit.

Hier sluit ik mij ook bij aan. Melden: A la. Maar daarna is het klaar. Als mensen niet willen luisteren is het hún probleem. Zelfde met de mensen die een kitten nemen van 6 weken oud.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:31

"De advertentie stond trouwens in een koop en verkoop FB groep waar ik lid van ben"

Stond dus niet op mp als ik goed heb gelezen.
Tja 1 x reageren en dan verder laten wezen. Niet meer op reageren, snap wel wat je bedoelt, maar lopen drammen is niemand van gediend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:32

Ze vraagt hier zelf om?
TS ik geef je groot gelijk, helaas doen veel mensen net of het koelkasten zijn en als ze lastig worden moeten ze weg.
Deze mensen zijn strafbaar want de kittens moeten gechipt en geregistreerd zijn voordat ze gaan verhuizen en 6 weken is idd te vroeg.
Ik zou de link doormailen naar de dierenbescherming (even printscreens maken voordat ze het verwijderen) zodat zij kunnen kijken of ze er wat mee kunnen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:41

Bedankt voor jullie reacties, wat jullie zeggen over dat ik het bij een reactie had moeten laten klopt 100%! Dat had ik ook niet moeten doen, maar vind vooral wat zij gezegd hebben veel te ver gaan. Heb het gewoon op een normale manier gebracht en heb niet (Op 1x na, omdat het te persoonlijk was) niet gereageerd op hun kinderachtig gedoe. Denk dat ik het gewoon inderdaad doorstuur naar de dierenbescherming. Klinkt misschien stom, ik heb mezelf beloofd altijd voor dieren op te komen omdat ze geen stem hebben. Veel mensen die ik ken irriteren zich eraan, maar als ik een hond zie lopen moet ik er altijd een melding van maken, indien deze niet vlucht probeer ik hem ook bij me te lokken. Zo heb ik 2x een hond terug bij zijn baasje gekregen, en ik kan je zeggen, er is niks mooiers dan dat! In het vervolg zal ik dan ook maar een reactie sturen en vervolgens meteen actie ondernemen. Bedankt voor jullie reacties (:

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:44

Ik geef TS groot gelijk, kittens moeten niet zo vroeg bij hun moeder weg.
Lekker die mensen verwijderen van je fb.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:47

Echt ongelofelijk dit! Dat er hier nog bokkers zijn die vinden dat TS dit "verdiend" heeft doordat ze opkomt voor het leven van een kitten. Maar o wee als hier een bokker een kitten te vroeg weg doet, eerder dan 13 weken of zonder enting of ontvlooiing. Dan ben je een broodfokker en weet ik veel wat. Wat een hypocriete mensen zitten hier toch!

Wat de TS ook zegt; zij heeft NIET gescholden, geen dreigementen geuit. Alleen advies gegeven. Niet over een auto, fiets of caravan. Maar over een dier! Bah!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:48

Ik zeg ook niet dat TS geen gelijk heeft, alleen de manier waarop daar kan je gewoon weerstand op verwachten.
Ik heb er ook een hekel aan als iemand zijn mening mij door de strot aan het duwen is.
Alleen om die reden al bereikt die persoon bij mij dan precies het tegenover gestelde.
Dus...TS...als je echt wat wilt doen zou ik beginnen met die mensen anders benaderen.
Nou zal dat voor dit verhaal gewoon geen optie meer zijn maar wellicht kan je daar voor een volgende keer iets mee.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:50

Citaat:
"het gaat mij ook om het welzijn van de kitten maar als iemand zo een advertentie plaats moet je eest eens netjes vragen naar de omstandigheden, en niet meteen beginnen te dreigen." (Ik heb natuurlijk nergens gedreigd...)

Heb je gevraagd naar de omstandigheden? Misschien is er wel een reden voor dat ze zo jong aangeboden worden.
Niet dat ik het goedkeur. Je hebt gewoon gelijk TS. Maar 1 keer zeggen had inderdaad genoeg geweest.

Citaat:
Ze waren dus niet ontvlooit, ontwormt of geënt.

En dit is erg jammer, maar komt zo veel voor. Het enten is echt wel noodzakelijk, maar er zijn er zoveel die het gewoon niet doen. Er zijn er ook genoeg die nooit ontvlooien. (Doe ik bij mijn honden ook niet)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:53

Caesar schreef:
Echt ongelofelijk dit! Dat er hier nog bokkers zijn die vinden dat TS dit "verdiend" heeft doordat ze opkomt voor het leven van een kitten. Maar o wee als hier een bokker een kitten te vroeg weg doet, eerder dan 13 weken of zonder enting of ontvlooiing. Dan ben je een broodfokker en weet ik veel wat. Wat een hypocriete mensen zitten hier toch!

Wat de TS ook zegt; zij heeft NIET gescholden, geen dreigementen geuit. Alleen advies gegeven. Niet over een auto, fiets of caravan. Maar over een dier! Bah!

Dat viel me ook al op, want toen ik mijn kitten ophaalde wegens omstandigheden met 10 weken, in plaats van met de 12 weken die we met de fokker hadden afgesproken zeiden ze dat er niks van klopte. De fokker had namelijk een aanbod gekregen om naar Australië te gaan voor een jaar, en daar zou niks van kloppen volgens allemaal bokkers. Nu zie ik dagelijks foto's langskomen van Australië en is ze daar een appartement aan het zoeken :')

Toen was niks wat ik zei goed, nee, dát was pas opdringerig. Maar goed, ik snap het punt.

Caesar schreef:
Ik zeg ook niet dat TS geen gelijk heeft, alleen de manier waarop daar kan je gewoon weerstand op verwachten.
Ik heb er ook een hekel aan als iemand zijn mening mij door de strot aan het duwen is.
Alleen om die reden al bereikt die persoon bij mij dan precies het tegenover gestelde.
Dus...TS...als je echt wat wilt doen zou ik beginnen met die mensen anders benaderen.
Nou zal dat voor dit verhaal gewoon geen optie meer zijn maar wellicht kan je daar voor een volgende keer iets mee.

Zie mijn vorige post. Ik snap wat je bedoeld, ik had het sowieso bij een reactie moeten laten ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:54

Caesar schreef:

Dat viel me ook al op, want toen ik mijn kitten ophaalde wegens omstandigheden met 10 weken, in plaats van met de 12 weken die we met de fokker hadden afgesproken zeiden ze dat er niks van klopte. De fokker had namelijk een aanbod gekregen om naar Australië te gaan voor een jaar, en daar zou niks van kloppen volgens allemaal bokkers. Nu zie ik dagelijks foto's langskomen van Australië en is ze daar een appartement aan het zoeken :')

Toen was niks wat ik zei goed, nee, dát was pas opdringerig. Maar goed, ik snap het punt.

Caesar schreef:

Zie mijn vorige post. Ik snap wat je bedoeld, ik had het sowieso bij een reactie moeten laten ;)[/quote]

@Horsetopshop, er werd vermeld dat ze klaar waren het nest te verlaten. Dus niet vanwege omstandigheden. Van het enten en ontvlooien heb je ook gelijk. Maar dat was meer als bijzaak bedoeld (:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:04

als de poesjes er gratis of voor weinig opstaan,vind ik het niet meer dan normaal dat de nieuwe baasjes enten en ontvlooien zelf doen. Niks hypocriets aan. Daarbij ben ik het wel met ts eens dat ze met 6 weken te jong zijn (hoewel ik 13 weken flauwekul vind), maar dan nog, na 1x vertellen is het punt gemaakt en klaar. Wat de ander daarmee doet moet ie zelf weten, je kunt ze toch niks opdwingen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:05

Ik snap ook waarom je je er druk over maakt, echter aan de reacties die erop volgden kun je al zien wat voor types het zijn, gewoon aso's dus en die zal het aan hun reet roesten wat je ervan vindt en wat de wettelijke regels zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:38

Sja, ik zie die nutteloze discussies ook op die handel fb's voorbij komen en als ik jou was, had ik gewoon mn mond gehouden na die eerste opmerking. Het IS nou eenmaal een handelspagina en jij verstoort hun verkoop in dit geval. Je had beter een PB kunnen sturen.

Verder? Lekker laten gaan en je desnoods uit die groep verwijderen.
Op die handelspagina's zittne sowieso altijd eeeeerg heetgeblakerde mensen..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:13

Misschien had je er verder niet op in moeten gaan. Maar je hebt zeker wel gelijk.
Ik vind dat er teveel word gefokt door mensen die totaal geen verstand hebben of totaal niet aan het dier denken.

Wij hebben zelf ooit een kat gehad die is aangekomen lopen, die bleek toen zwanger te zijn(leuk hadden we ineens 4 aangelopen katten :') ) maar die hebben we ook pas weggedaan toen ze 12 weken waren (en toen was het ook flink nodig, voor hun moeder werden ze erg lastig haha).
We hebben ze toen ook alle zorg geven kwa medische zorg (ontwormen, ontvlooien, enten etc. ).We hebben ze toen gratis weggegeven en zijn ook bij die mensen nog langs geweest (een goed tehuis is beter dan geld... en zo denken ook veel mensen niet).

Als je aan dieren begint weet je dat je geld eraan uit moet geven en ervoor moet zorgen. Zo ook met kittens/puppy's etc (en als het nou natuurlijk echte ras katten/honden/dieren etc zijn met papieren etc. dan is het natuurlijk normaal dat er wel aardig wat voor gevraagd wordt).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:09

Caesar schreef:

_/-\o_