Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sneeuwpop schreef:En welk type kind is waar geschikt voor?
liiza schreef:Ik ga even reageren als afstuderende PABO student, misschien heb je er wat aan.
Jenaplan kan in het voordeel van een kind werken, wanneer het kind zich 'goed' ontwikkeld. De kinderen hebben er dan voordeel van dat ze met meerdere leerjaren bij elkaar zitten en leren veel van elkaar. Kinderen die al verder zijn in de leerstof steken iets op van de leerstof van hogere groepen.
Maar, wat ik een groot nadeel vind en waar ik al vrij veel kinderen op onderuit heb zien gaan is dat wanneer een kind dyslexie heeft of op een andere manier niet goed genoeg mee kan komen met 'de rest' het kind steeds verder achter gaat lopen, de problemen groter worden.
Zelf zou ik er nooit voor kiezen. Nu moet ik hierbij zeggen dat alles valt en staat met een goede leerkracht! En daar moet je net geluk mee hebben
verder vond ik ook dat er goed met mij (ook andere natuurlijk) om werd gegaan, dit is waarschijnlijk ook op andere scholen hoor, maar ik ben nadat ik wel gepest ben overgeplaatst naar een andere klas hier be ik heel erg opgevangen. Verder vond ik het toneelspelen en dat soort dingen heel erg leuk zodat je ook lekker creatief bezig kon zijn! Ik heb het in ieder geval als een hele goede schooltijd ervaren! Ik heb als vervolgopleiding VWO gedaan en ik had vooral heel veel profijt van het plannen en het zelfstandig werken ik zie ook wel dat ik hierop verder voor loop dan andere kinderen! Als je nog vragen hebt: stuur gerust een PB StalNollie schreef:malima hoe gaat jou zoontje mee in de dingen die hij zelfstandig mag doen of gaat dit gewoon automatisch doordat hij de oudere kinderen bezig ziet?