Om even iets duidelijk te maken,
Het gaat hier om de broer van mijn vriend, zelf ben ik enigst kind.
Hij heeft 2 broers, die tweeling zijn.
Om ze maar even niet bij naam en toenaam te noemen, broer R is de sociale en broer T niet.
Aller eerst zal ik het hele verhaal vertellen.
Ongeveer 2 a 3 jaar geleden gingen wij met het hele gezin BBQen,
Broers, Vriend, Ouders en ik.
Zoals gewoonlijk is iedereen op tijd, behalve T.
Moeder had vantevoren gezegd tegen diegene die er al waren om een eigen stoel te pakken.
Mijn vriend had dus 2 stoelen gehaald en er stonden er uiteindelijk 5.
Broer T kwam aan, keek naar mij, en schreeuwde waarom ik in zijn stoel zat.. huh?
Moeder vertelde hem duidelijk dat ieder zijn eigen stoel had gepakt en hij dat dus ook moest.
T wou dit niet aanhoren en is boos weg gegaan omdat het bezoek tegenwoordig zijn stoel inpikte.
Sindsdien gaat er dus iets mis, ik heb nog 2 maanden lang iedere keer als ik er kwam hallo tegen hem gezegd,
maar nooit een reactie terug gehad.
Sindsdien is hij, als ik er ben, altijd te laat voor het eten ( ik eet zondags mee, en dan eten we friet )
Als hij er eenmaal is, eet hij het eerste deel mee en als hij zijn kroket krijgt duwt hij een boterham erop en gaat snel weg.
Gourmetten met kerst, pasen enzovoorts? Dit gaat dus niet meer echt.
Wij zitten met z'n allen op tijd aan tafel, behalve hij, de voorlaatste keer zag hij mij, en draaide hij zich direct om met een boze blik en is niet meer terug gekomen.
De laatste keer was raar, zijn moeder wilde plek ruilen met mij zodat hij niet tegenover mij hoefde te zitten
Oke, ik ben de slechtste niet, mij best!
Als hij niet kwam kreeg hij problemen, hij was er dus!
Maar dan begint zijn moeder.. sinds er problemen zijn doet zijn moeder alles voor hem. ze bemoederd hem tot ergernis aan toe. Wil je nog wat te drinken T? kom maar T, ik pak het wel even. T, hier heb je wat extra eten, ik kan het toch niet op. grotere stukken vlees, extra avond eten, avond eten speciaal apart voor hem omdat hij dat ene niet lust.
Even voor de duidelijkheid, R en mijn vriend krijgen dergelijke behandeling dus niet, ze krijgen het minste, en als het vies is eten ze maar niets. drinken pakken ze maar zelf.
Dat ze zo werken, maakt mij niets uit, maar dat ze 1 persoon anders gaan behandelen vind ik raar.
Zijn moeder zou iedereen uit het huis schoppen als zijn studie klaar was,
Broer R is klaar, maar woont nog thuis. Broer T is gezakt, moet een her doen die 3 maanden duurt en mag daarna nog steeds thuis wonen volgens moeder.
Vaker ook gehoord dat ze niet meer bij T zitten, omdat hij dus nogal apart ruikt en broer R dus vaak het raam maar open doet om te luchten.
Vriend? als die klaar is wil hij zelf vertrekken

Ik vind het zo naar dat het zo moet, ik zou graag gewoon een hallo terug willen,
Zijn familie ( behalve moeder ) ergert zich steeds meer aan hem maar doet er weinig tegen,
en dat kunnen ze eigenlijk ook niet. broer en vriend leven zowat op hun kamer omdat ze hem niet tegen willen komen.
het huis uit is dus geen optie,
Maar zijn er mensen met tips voor mijn vriend en zijn broer R, om te helpen en wat wel te doen?