Onderwerp betoog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loveu_p

Onderwerp betoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:44

Hallo allemaal!

Voor Nederlands moet ik een betoog gaan houden van ong. 15 minuten.
Het onderwerp moet ik morgen inleveren, heeft iemand misschien nog goede ideeën?

Alvast bedankt voor reactie :)

Zertab

Re: Onderwerp betoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:47

Wat vind je zelf interessant? :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:47

Natuurbeheer Oostvaardersplassen, kweekvlees, therapeutisch kloneren, abortus (laatste is wel erg afgezaagd).. Of meer richting de maatschappelijke kant, bijvoorbeeld het schrappen van de studiefinanciering? (Weet niet in welk jaar je zit, in de brugklas is dit nog wat ver van je bed denk ik :D)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:48

Morgen? Dan ben je ook op tijd begonnen :+

Inderdaad waar ligt zelf je interesse? Waar sta je zelf volledig achter? etc

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:49

Pak de krant erbij (van de afgelopen dagen) en kies een actueel onderwerp. Even bladeren en dan zijn er vast genoeg dingen. Zelf weet ik ook zo gauw niet

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:51

En vooral kies iets actueels.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:52

Maximale adoptieleeftijd? (voor de ouders dan weliswaar)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:52

Over de doodsstraf? Wel cliche, maar je kunt er een goed betoog over houden! Ikzelf had het destijds over euthanasie gedaan.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:53

uhh

vuurwerk afschaffen met nieuwjaar
downers met kinderen

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:55

Mijn betoog ging over zwarte pieten, of ze racistisch waren of niet (was heel actueel op dat moment). Was niet mondeling, maar op papier.

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:55

Bedankt al voor jullie reacties!
Ik zie onderwerpen voorbijkomen waarvan er al meerdere zijn gekozen.
De tip van de krant erbij pakken is goed, ik zal eens kijken! :)
@maaikman: lijkt me interessant en origineel!

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:00

DNA-databank, dierenmishandeling (moet harder worden aangepakt), bio-industrie, vuurwerkverbod, doodstraf (wel wat afgezaagd), openbaar vervoer (moet gratis worden) o.i.d.?

Een klasgenootje heeft haar betoog een keer gehouden over de stelling: de aarde is hol. Had ze allemaal argumenten voor opgezocht zodat je het bijna moest geloven. Was een enorm succes. Zoiets kan je ook doen, dat is niet alledaags maar toch leuk.

Succes ermee! :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:41

Je onderwerp moet je nog altijd zelf verzinnen, tem.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:50

Destination schreef:
Je onderwerp moet je nog altijd zelf verzinnen, tem.

Zelf verzinnen? Als ik een onderwerp nodig heb, vraag ik ook vaak aan bekenden of zij misschien nog een geschikt onderwerp weten. Al is het maar een inspiratiebron.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

Misschien dat van Project P ? dat heel veel mensen er tegen zijn terwijl het alleen maar kinderen zou moeten helpen van het pesten af te komen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:56

Mijn betoog gaat over dat docenten meer les moeten geven en minder sociale training moeten geven. Maar dat is hbo :') maar dan zou je je docent wel verbazen als je dat goed zou doen haha

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:58

regels schreef:
Huiswerktopics zijn niet toegestaan. Je medebokkers zijn er natuurlijk niet om jouw huiswerk voor je te maken. Maak gebruik van je studieboeken, vraag meer uitleg aan je leraar, vraag advies aan klasgenoten, ouders, of vrienden. Via zoekmachines als http://www.google.com kan je ook veel informatie vinden over verschillende schoolonderwerpen. Wanneer je het na extra uitleg, eigen onderzoek, enzovoorts nog niet begrijpt, kan je hier om advies vragen. Open dan een goed onderbouwd topic op dit forum waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waar je precies op vastloopt, zodat anderen je een zet in de goede richting kunnen geven.

Zoals in de regels staat, moet het goed onderbouwd zijn wat je hebt gedaan en waarin je vastloopt. Dit zie ik niet terug in de openingspost en bovendien vraagt TS meer in de richting van een kant en klaar onderwerp ipv dat ze om sturende hulp vraagt. @maaikman.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:03

-Gehandicapten mogen geen kinderen krijgen
-Alcoholleeftijd moet weer omlaag
-Dierentuinen moeten verboden worden
-De dienstplicht moet weer worden ingevoerd

Destination schreef:
regels schreef:
Huiswerktopics zijn niet toegestaan. Je medebokkers zijn er natuurlijk niet om jouw huiswerk voor je te maken. Maak gebruik van je studieboeken, vraag meer uitleg aan je leraar, vraag advies aan klasgenoten, ouders, of vrienden. Via zoekmachines als http://www.google.com kan je ook veel informatie vinden over verschillende schoolonderwerpen. Wanneer je het na extra uitleg, eigen onderzoek, enzovoorts nog niet begrijpt, kan je hier om advies vragen. Open dan een goed onderbouwd topic op dit forum waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waar je precies op vastloopt, zodat anderen je een zet in de goede richting kunnen geven.

Zoals in de regels staat, moet het goed onderbouwd zijn wat je hebt gedaan en waarin je vastloopt. Dit zie ik niet terug in de openingspost en bovendien vraagt TS meer in de richting van een kant en klaar onderwerp ipv dat ze om sturende hulp vraagt. @maaikman.

Stel je eens niet zo aan, ze mag toch best om hulp vragen.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:09

Destination schreef:
regels schreef:

Een betoog houden is en blijft meer dan het hebben van alleen een onderwerp.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:21

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:17

Aangezien dit huiswerktopic niet aan de regels voldoet, hier dan ook een slotje