Iemand ervaring met site Ali express?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Iemand ervaring met site Ali express?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 17:34

Hoihoi!
Ik wil dolgraag een nieuwe tas en vind nergens behalve op ali express mooie tassen.
Het is gratis verzenden en er word dollar gerekend. Heeft iemand ervaring met deze site?

Alles is welkom :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:41

Ik heb geen ervaring met Ali express maar wel met Alibaba. Zover ik weet behoort Ali express tot Alibaba.
Aliexpress is een soort van eBay (particulier) als ik het goed heb begrepen en Alibaba is meer voor de zakelijke markt.

Let wel op bijkomende invoerkosten en pas op met imitatie merken/producten.
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 17:44

Maar hoe gaat dat dan in zijn werk? Betaal je gewoon het bedrag in euro's zonder invoerkosten etc.?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:53

Via Ali express durf ik het echt niet te zeggen, staat dat niet op de website?

Bij Alibaba neem je persoonlijk contact op met de verkopende partij en spreek je een prijs af (die staat namelijk niet op de website). Daar betaal je inderdaad het bedrag + verzendkosten maar excl. invoerkosten.
In jouw geval zal dit niet heel veel zijn denk ik. Ga er niet vanuit dat je hele dure spullen wil aanschaffen?

Hier staat wat meer informatie over het invoeren van producten en goederen.
Belastingdienst/douane

Sammie

Re: Iemand ervaring met site Ali express?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:07

Het is eensoort ebay/marktplaats, dus er kunnen ook oplichters tussen zitten. Afhankelijk van wat je besteld moet je al dan niet wel invoer/douane kosten betalen. Als er een product niet/wel naar wens is zul je bij de aanbieder zijn en niet bij ali express.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:11

Ik heb al een paar keer kleding via Aliexpress gekocht. Duurt even, maar het kwam tot nu altijd netjes aan.
Je betaald met je creditcard het bedrag en dan is het gelijk verzekerd.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:11

Ik heb er schoenen besteld! Ze zien er prima uit (niet van echt te onderscheiden), maar ik moet wel zeggen dat het bovenste gaatje bij mn veter uitscheurt.. ;( Ook heb ik een aantal dingen gezien die ook van ali afkomen, die er allemaal prima uitzagen! schoenen, motorjack, nog meer schoenen.. tot nu toe is alles goed gegaan. Je moet betalen met creditcard, dit kan gewoon in euro's. (Je kan ook aanklikken dat je alles in euro's ziet ;) )

Pas wel op met grote hoeveelheden, deze pakketten worden vaak gecheckt. Hier moet je dan invoerrechten over gaan betalen!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:14

Als,je iets groots of namaak merk besteld kan het idd onderschept worden door de douane, maar ik begreep dat je dan netjes een brief krijgt zodat je een keus hebt de eventuele extra kosten te betalen. Dat had mijn buurman.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:20

Mijn collega kan niet ophouden met jurkjes ye kopen voor zijn vriendin. Ze heeft echt een kast vol met de meest prachtige jurken voor een schijntje.

Als mijn salaris gestort is ga ik ook erns shoppen daar. Nooit boven de 20 euro bestellen ivm invoerrechten.