Help ik snap het met al die nieuwe regels niet meer! (Havo5)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Help ik snap het met al die nieuwe regels niet meer! (Havo5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 10:46

Hallo Bokkers,

Misschien kunnen jullie mij een beetje helpen, ik heb zitten kijken op het internet google wikkipedia etc maar ik word nu niet echt wijzer....

Ik doe nu het volwassenen onderwijs omdat ik vorig jaar wegens ziekte mijn havo 5 niet heb kunnen halen. Dus doe ik nu 3 vakken , natuurkunde scheikunde en tekenen (praktijk en theorie).

Maar nu ben ik niet zo goed in natuurkunde.... en ik ben bang dat ik daarvoor zal zakken ook al ga ik er natuurlijk voor!! maar nu zag ik op mijn rapport dat ik opeens 2 extra vakken heb!! mijn frans van vorig jaar nog, en tekenen van dit jaar!. Nu was ik voor frans helaas wel gezakt stond er een 5 voor. maar is het niet zo dat als ik voor natuurkunde ook een 5 sta ik mijn frans kan laten vallen want dat is een tweede extra vak zodat ik mijn compensatie punt voor mijn natuurkunde kan gebruiken?

Ik zal eventjes voor jullie in het kort mijn vakken en cijfers opschrijven.... ze zijn niet echt geweldig maar ach :P
Beter als mn best kan ik niet doen ;)

Vakken van het gemeenschappelijke deel
Nederlandse taal en literatuur 6
engelse taal en literatuur 6
Rekenen 3F 5 (maar telt niet mee omdat ik hem vorig jaar al gehaald had)
combinatie cijfer 7

Vakken van het profiel deel
Biologie 6
natuurkunde -
Wiskunde A 6
Scheikunde -

Vakken van het vrije deel
Tekenen -
Franse taal en literatuur 5

Onderdeel van het combinatie cijfer
Profiel werkstuk 7
maatschappijleer 7
levensbeschouwelijke vormingsonderwijs 8

Ik hoop dat jullie mij misschien een handje verder kunnen helpen!
Alvast hartelijk dank!

Oh ja ik was al naar leraren geweest maar die waren niet echt duidelijk , die zeiden zoek maar op het internet...

xdniesje

Re: Help ik snap t met al die nieuwe regels niet meer! (Havo 5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:49

Wikipedia is sowieso niet echt een betrouwbare bron. Ik zou gewoon blijven drammen bij docenten, of vragen om een examenbrochure, folder of waar je dan ook kloppende informatie vandaan kan halen. Als het goed is heeft een school zoiets wel liggen. Misschien van de website van je school uitpluizen?

JamieShanin

Re: Help ik snap het met al die nieuwe regels niet meer! (Havo5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 10:52

school heeft helaas geen duidelijke website... staat ook niets over een examen brochure in helaas, ik ben inderdaad al alle boeken en dingen van school aan het zoeken hier in mijn mappen, maar er staat eigenlijk alleen in waneer de examens beginnen wat je wel en niet mee mag nemen...

Ik ga dat zeker proberen maar ik dacht misschien zijn hier mensen die er wat meer van af weten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:05

Volgens mij moet je het vak laten vallen vóórdat je examen doet. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Olina op Bokt zit/zat op het volwassenen onderwijs. Misschien kan zij je helpen. :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:39

Je doet VAVO zo te lezen? Voor zover ik weet blijven al je (examen)cijfers van vorig jaar gewoon staan dan met uitzondering van de 3 vakken die je dit jaar opnieuw volgt en dus opnieuw examen in doet.

Je moet het vak laten vallen voordat je examen doet, 100% zeker. Ik heb namelijk toen ik zelf op het VAVO zat ook nog tussendoor een vak laten vallen maar dit moest wel voordat ik examen deed. Zodra je een nieuw CSE maakt van dat vak komt je oude cijfer van vorig jaar dus te vervallen en daarom moet je het laten vallen voor je examen doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:40

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... f-vwo.html

Eerste link die naar boven kwam via google, iig wel erg betrouwbaar.

In mijn tijd kon ik nog na het examen een extra vak laten vallen om zo alsnog te slagen, maar dan dat is meer dan 10 jaar geleden dus niet echt betrouwbaar meer :')

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:16

Dank jullie wel!!

Bij het intake gesprek van de vavo heb ik toen laten weten dat ik mijn frans wilde laten vallen en hier voor Tekenen wilde, dit kon zeiden ze maar nu heb ik dus maandag mijn rapport gehad waarop mijn frans nog staat... dat vond ik zo gek.

Vuurneon@ dat had ik idd al eerder gelezen maar ik wist niet zeker of dat bij de oude of de nieuwe regels hoorde om zo alsnog te kunnen slagen.

Ik ga de link even door lezen dank jullie!