Laptop reanimeren / harde schijf uitlezen / nieuwe laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Laptop reanimeren / harde schijf uitlezen / nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 10:02

3 verschillende vragen, voor 1 probleem :D

Afgelopen zaterdag heb ik nog van alles gedaan op mijn laptop, toen heb ik hem afgesloten (slaapstand) en toen ik hem een paar uur later weer wilde gebruiken deed hij het niet meer. -O- Het lijkt erop dat de laptop wel opstart (ventilator gaat aan, de harde schijf zoekt, maar.. het beeld blijft zwart). Ik heb van alles geprobeerd om hem tot leven te wekken, maar tot op heden zonder resultaat.
Is er iemand met een tip wat ik nog kan proberen?

Aangezien ik de hoop een klein beetje heb opgegeven ben ik gisteren bij de Saturn geweest om een adapter te kopen om mijn (interne) laptop harde schijf uit te lezen. Werkt op zich prima maar... de map van mijn user en de administrator kan ik niet in. (Toegang geweigerd) Ook al van alles geprobeerd (verschillende laptops, proberen de machtigingen/eigenaren aan te passen)
Iemand nog tips hoe ik deze mappen in ga komen?

Mocht stap 1 niet lukken, wordt het dus tijd voor een nieuwe laptop. Maar... ik heb er eigenlijk onvoldoende verstand van. Mijn voornaamste bezigheden; fotobewerking (m.n. lightroom), muziek luisteren en verder standaard zaken (internet, word, etc).
Waar moet ik op letten, wat is een goede laptop, is het nu wel/niet verstandig om over te stappen op Appe??

Hopelijk kunnen jullie me helpen. (Het liefste wek ik alles weer tot leven natuurlijk, maar als dat niet lukt is een nieuwe laptop ook leuk (behalve voor mijn portemonnee :+ )).

karlli

Re: Laptop reanimeren / harde schijf uitlezen / nieuwe laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:59

Het lijkt alsof je beeldscherm het niet meer doet, of alsof de connectie ergens niet meer klopt. Heb je er al een extern scherm aan gehangen?

verder zou ik zo niet weten hoe je de permissies op windows buiten de laptop om kan aanpassen waardoor je in de mappen zou kunnen, ik kan wel even kijken wat ik hierover vindt.

Verder heb je voor de dingen die je met de latop doet echt niet perse een apple nodig, al is het wel zo dat bepaalde dingen gewoon makkelijker gaan, en het allemaal wat steviger in elkaar zit, ook bij de Airs. Zeker omdat het op mij overkomt alsof de connectie van het scherm naar de latop kapot is gegaan (windows laptops hebben meestal maar twee kleine aansluitingspunten hebben de bij de macbooks dit bijna de hele breedte is ;)
Met dingen als fotobewerking zal ik vooral letten op je werkgeheugen en geheugen in de laptop, gezien foto's nogal grote bestanden kunnen worden, verder natuurlijk de kwaliteit van de display.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:04

Als je die harde schijf als extern aan een XP-machine hangt, kun je waarschijnlijk de beveiligingen omzeilen.

Ik heb ook de indruk dat het scherm overleden is; een extern scherm zou het probleem voor nu simpel oplossen en het mogelijk maken om je data over te zetten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 11:06

Extern scherm heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat -O-
Gevoelsmatig zit het in het scherm, maar dan had een extern scherm volgens mij gewoon moeten werken en dat is dus niet het geval.

(Overigens ben ik gewoon verliefd op Apple en de werkmethodes (Iphone/Ipod), maar heb ik nog nooit op een dergelijke computer gewerkt en is het mogelijk helemaal niet zo verstandig om over te stappen, vooral kostentechnisch).

Vanavond zal ik de harde schijf even testen op de XP-computer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:10

SplashIsLief schreef:
Extern scherm heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat -O-
Gevoelsmatig zit het in het scherm, maar dan had een extern scherm volgens mij gewoon moeten werken en dat is dus niet het geval.

(Overigens ben ik gewoon verliefd op Apple en de werkmethodes (Iphone/Ipod), maar heb ik nog nooit op een dergelijke computer gewerkt en is het mogelijk helemaal niet zo verstandig om over te stappen, vooral kostentechnisch).

Vanavond zal ik de harde schijf even testen op de XP-computer.

Soms moet je de laptop vertellen dat er een extern scherm aan hangt. (Fn F8 op een Dell :D )

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:11

Heb je bij het koppelen naar een extra scherm de laptop wel gezet naar het tweede scherm? Dit wordt namelijk niet altijd automatisch gedaan wanneer je een extern scherm koppelt. Vaak zit er een knopje op je laptop ergens waarmee je je beeldscherm kan dupliceren of uitbreiden. Anders werkt de 'windows-knop' in combinatie met de letter 'P' ook.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:21

Wat voor laptop is het (merk/type) en zit er een NVIDIA of ATI sticker op? :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:45

Ik heb mijn laptop inmiddels verteld dat er een tweede scherm aan hangt maar dat maakt hem niet uit -O-

Het is een HP G62 zonder stickers maar er staat me iets van bij dat ik die op dag 1 eraf heb gehaald :o volgens mij zat daar een Ati sticker tussen.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:47

Misschien een domme opmerking maar is het stekkertje die de verbinding tussen toetsenbord en beeldscherm aangeeft kapot?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 10:13

Hoe kan ik daar achter komen?

Het probleem met mijn harde schijf is opgelost door mijn nieuwe Macbook. Alleen zit er dus nog steeds geen leven in mijn oude laptop.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:12

Iemand die verstand heeft van de technische kant van computers kan er misschien naar kijken?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:14

Ik had dat ook en ik werd er op z'n zachtst gezegd een beetje bang van.
Ik heb alles gedaan, ook de accu eruit getrokken.
Alles uitzetten, stekker eruit, accu's eruit, accu erin, laptop aan, snoer erin en daar was ie weer!
En zo doen we het nu ieder rondje.
Succes!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:27

Djonah schreef:
Misschien een domme opmerking maar is het stekkertje die de verbinding tussen toetsenbord en beeldscherm aangeeft kapot?

Lijkt me stug, als je extern geen beeld krijgt dan zou de grafische kaart defect kunnen zijn, en houdt meestal in dat het hele moederbord vervangen moet worden, oftewel je laptop is enkeltje schroot.

Wat je kan proberen is het werkgeheugen testen, door deze een voor een te proberen en kijken wat de laptop doet met geheugen A in slot 0 en geheugen A in slot 1 en geheugen B in slot 0 en geheugen B in slot 1 enzo.

Maar als het op het moederbord ligt dan is de kans groot dat het niet gefixt kan worden.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:00

Nee, de G62 heeft een probleem gehad met oververhitting van de GPU. Die chip kan bijna niemand vervangen, aangezien je daar specifieke apparatuur voor nodig hebt (laat ik die nou net hebben ;) ). Kort samengevat betekent het laptop uit elkaar, met infraroodapparatuur de videochip lossolderen, moederbord schoonmaken en nieuwe chip vastsolderen.

Mocht je interesse hebben PB je maar voor meer info.