Wie neemt de levering van royal mail over in NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Wie neemt de levering van royal mail over in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:43

Ik heb vorige week een pakketje besteld via een nederlandse site, welke deze vanuit de UK leveren met royal mail.

Nu zie ik vandaag het volgende op de status staan:
A delivery was attempted for your item with reference ...... in Netherlands before 15:02 on 06/05/14. If the addressee does not collect it or make an arrangement to have it redelivered, it will be returned to the sender in the UK.

Ik was inderdaad niet thuis en de buren waarbij het afgeleverd kon worden ook niet op dat moment. Maar wat nu te doen, ik heb geen briefje in de brievenbus of iets.

Iemand ervaring met royal mail?

Kiwipitje

Re: Wie neemt de levering van royal mail over in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:45

Even de webshop mailen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:49

Geen kaartje in de bus gehad?

Even een mail naar het bedrijf sturen waar je het hebt besteld, zodat zij contact kunnen opnemen met Royal Mail. Wellicht kan Royal mail het bedrijf doorgeven dat in Nederland bezorgt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:27

Helaas geen briefje in de bus, ook bij de buren niet.

Mail naar het bedrijf is al verstuurd. Maar worden pakketten van royal mail niet in NL overgenomen door postNL toevallig?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:28

mirriejj schreef:
Helaas geen briefje in de bus, ook bij de buren niet.

Mail naar het bedrijf is al verstuurd. Maar worden pakketten van royal mail niet in NL overgenomen door postNL toevallig?

Was nog vergeten een edit te plaatsen. Maar een topic op Fok volgens mij? Uit 2011 zegt dat inderdaad wel...

Ik hoop het alleen niet voor je!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:32

Ik ook niet, morgen maar even het postkantoor bellen. Was een grote bestelling en ook nog niet eens voor mij alleen. Best zuur dus als die kwijt raakt.
Kreeg wel al automatisch mail terug van het bedrijf dat ze zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:34

mirriejj schreef:
Ik ook niet, morgen maar even het postkantoor bellen. Was een grote bestelling en ook nog niet eens voor mij alleen. Best zuur dus als die kwijt raakt.
Kreeg wel al automatisch mail terug van het bedrijf dat ze zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen.

Die hebben waarschijnlijk ook al vaker met dit bijltje moeten hakken.
Ik werk zelf bij een webshop die voornamelijk internationaal verzend. PostNL... :r

Vaak komt het wel boven water, maar vraag me niet hoelang dat duurt!!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:41

Ja dat is fijn, pakketje had ik vandaag al nodig gehad. Als ik van te voren had geweten dat dit via de UK was verzonden, had ik ook wel een ander bedrijf gekozen.
Staat echter niets over op de website.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:53

mirriejj schreef:
Ja dat is fijn, pakketje had ik vandaag al nodig gehad. Als ik van te voren had geweten dat dit via de UK was verzonden, had ik ook wel een ander bedrijf gekozen.
Staat echter niets over op de website.

Zijn heel veel bedrijven die dit doen... Ik snap dat niet...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:54

Helaas heb ik vorig jaar het zelfde mee gemaakt...
Pak maar vast pen en papier voor je de klanten service van tnt/postnl belt.

Bij mij bleek het pakket in ontvangst te zijn genomen door een bedrijf in Amsterdam.
Een jonge dame (L) die werkt bij dat bedrijf heeft contact opgenomen met mij via facebook. Het bedrijf waar zij werkzaam is, handelt in kunst en heeft dus totaal niets te maken met de tnt post.

Ik heb herhaaldelijk contact gehad met de tnt post klantenservice. Alle namen die je hoort opschrijven.
Zou zo maar eens kunnen dat je pakket reeds is aangenomen door iemand. dit was bij mij ook het geval. ''Het pakket is op uw huisadres aangenomen door L....''
Ik ken helemaal geen L en het pakket is hier niet. '' ja mevrouw er is zelfs voor getekend''
Ben nog nooit zo over de zeik geweest. In onze straat woont ook geen L. Dus contact gehad met de verzender. Het adres 3 keer juist bevestigd!
Waar in hemelsnaam was dat pakketje dan.
Weer bellen met de TNT. ''volgens onze informatie ligt het pakket op dit moment bij de douane u zult geduld moeten hebben, waarschijnlijk moet u belasting betalen op de inhoud'' ''Dit kan zo maar een week in beslag nemen''
Na 2,5 week maar weer eens bellen. Ik wist nog altijd niet waar het pakket was.
Tot dus de track en trace naar deliverd ging... WTF... Oke pakket met inhoud van 175 euro foetsie.
Verzender kan het niet helpen is aangetekend, ja dames en dames aangetekend verzonden!

Van niet vrienden krijg je dus op facebook geen melding bij een bericht....
Had de moed reeds opgegeven tot ik dus aan het pielen was met facebook berichtjes en ik een berichtje had van L een niet vriend op Facebook.
"Hoi Jorika, er ligt hier een pakketje wat voor jouw bestemd is, er zit dit en dit in, bel even met 020-..... dan laat ik je weten waar je het pakket kunt komen ophalen''

Het bleek bij dat bedrijf schering en inslag te wezen met spook pakktjes met diverse inhoud en bestemmingen. Pakketten bestemd voor nieuw zeeland bezorgd in Amsterdam. Ondertussen probeerden ze contact te zoeken met de rechtmatige ontvangers. Lukte het niet namen ze de producten zelf maar mee. Ze hadden van alles liggen. Koffiemokken, Punnik setjes, batterij opladers met engelse stekkers enz enz.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:58

Ooooh Jorika1986, ik word er nog plaatsvervangend boos van als ik dit soort dingen lees...

Super dat zo'n bedrijf de moeite neemt om contact met je op te nemen, zullen genoeg zijn die daar geen tijd voor hebben/nemen.

Ik heb op mijn werk ook gehad dat verzending binnen Nederland gewoon mis ging... -:(- Werd op hetzelfde nummer in een andere straat bezorgd. Hoe durven ze!! Het was gewoon in een andere wijk!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:28

Oh ik word helemaal mal van TNT post :n Het is de laatste tijd wel heel erg. Meestal als we een pakketje verwachten hangen we een briefje op de deur dat ze het pakket niet mogen afleveren bij één van de buren. Heel duidelijk toch :j
En toch vis je dan een briefje uit de bus met de mededeling dat het pakket is bezorgt bij één van de buren :n Nu weet ik dat mijn buren het niet erg vinden om eens een keer wat aan te nemen, maar ik dan haal ik het nog liever zelf op als ze bij twee pogingen ons niet thuis getroffen hebben. Dat briefje hangt er niet voor niks.
Om over kapotte verpakkingen e.d. nog maar te zwijgen. En het lijkt eigenlijk alleen maar erger te worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:06

SAKKIA schreef:
En toch vis je dan een briefje uit de bus met de mededeling dat het pakket is bezorgt bij één van de buren :n Nu weet ik dat mijn buren het niet erg vinden om eens een keer wat aan te nemen, maar ik dan haal ik het nog liever zelf op als ze bij twee pogingen ons niet thuis getroffen hebben. Dat briefje hangt er niet voor niks.

Maar volgens mij krijgen pakket bezorgers per pakket betaald en als het naar zo'n ophaalpunt moet krijgen ze niet betaald, als ze het bij de buren afgeven wel.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:49

Ik heb toevallig vorige week een bestelling geplaatst bij een bedrijf in Engeland, pakket werd verzonden met Royal Mail en is afgelopen dinsdag hier aangeboden door PostNL. Bij mij dus alles zonder problemen verlopen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:12

ista schreef:
Ik heb toevallig vorige week een bestelling geplaatst bij een bedrijf in Engeland, pakket werd verzonden met Royal Mail en is afgelopen dinsdag hier aangeboden door PostNL. Bij mij dus alles zonder problemen verlopen!

Zeggen ook niet dat het altijd mis gaat. ik heb in de laatste jaren ongeveer bij elkaar 170 dingen besteld.
Daarvan is het 1 keer niet goed gegaan.
Het formaat van de bestelde dingen was uiteen lopend. Van motorbanden tot een armbandje!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:53

jorika1986 schreef:
ista schreef:

Zeggen ook niet dat het altijd mis gaat. ik heb in de laatste jaren ongeveer bij elkaar 170 dingen besteld.
Daarvan is het 1 keer niet goed gegaan.
Het formaat van de bestelde dingen was uiteen lopend. Van motorbanden tot een armbandje!

Dat is een hoog 'slagingspercentage'!

Ik werk bij een webshop en wij hebben vorig jaar voornamelijk met PostNL verzonden (voornamelijk internationaal). We zaten op ongeveer 22 pakketten per week en voor minimaal vijf pakketten per week moest ik bellen. Per vermist pakket was ik gemiddeld twintig minuten kwijt. }:0

Sinds november verzenden wij met UPS, in die tijd is er één pakket kwijtgeraakt. Inmiddels zitten we ver boven de 25 pakketten per week.