Rijbewijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:14

Ik ben momenteel bezig met mn rijbewijs halen! heeft iemand tips of verhalen over rijscholen omgeving nieuwkoop, alphen, leiden en gouda.

xx

ilaan

Re: Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:20

Gewoon je best doen en goed kijken. Kijken, kijken en nog een kijken. Daar letten ze echt veel op dus niet alleen met je ogen kijken.

heb m vandaag precies een jaar haha. Maar heb het ook niet in een keer gehaad vanwege heel veel stress en het kijken vanuit mijn ooghoeken.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:25

Ik ben nog even aan t kijken wil gewoon snel mn rijbewijs halen ! Dus even kijken voor zo een spoedcursus ! Iemand een aanrader?

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:30

Ik heb hem vorige week dinsdag gehaald, persoonlijk zou ik niet voor een spoedcursus gaan.. ik weet van mezelf dat ik echt de tijd nodig had om alles te leren en toe te passen. En inderdaad: heeeel veel kijken! Dat hebben ze erbij mij flink ingehamerd :+ Draai je nek maar bijna 360 graden rond, laat ze zien dat je kijkt dus niet alleen met je ogen maar wees vrij om te bewegen. Daar let de examinator ook heel erg op.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:01

Ja, het is bij mij gewoon nodig ook ivm mn werk dat k m nu gewoon snel haal!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:31

Rijschool Rijnland? Volgens mij zijn die wel oké en ze doen spoedcursussen. Anders moet je ze even bellen: 0172 473 815

http://www.rijschoolrijnland.nl

Edit: overigens heb ik geen ervaring met ze, ik heb m'n rijbewijs nog niet maar wil er misschien wel gaan lessen. Nog even uitzoeken allemaal.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:27

Spoedcursus zou ik absoluut niet aanraden!
Want buiten dat je een auto moet leren bedienen moet je leren rijden in het verkeer. Bij 30 lessen heb je dat nog niet eens helemaal goed voor elkaar en is het allemaal lastig. Laat staan bij een spoedcursus.

Rijden in het verkeer is niet iets wat je 'eventjes' doet. Fietsers en scooters die van alle kanten komen en geen richting aangeven. Auto's die misschien onverwachte dingen doen. Je moet leren anticiperen op het verkeer. En dat leer je imo niet in een spoedcursus.

Nee, neem liever de tijd en leer het goed. Want als ik mensen om mij heen zie rijden na een spoedcursus.... ik stap er liever niet bij in. Totaal geen inzicht en heel erg lang nog erg onwennig en best gestresst. Daardoor maken ze gewoon fouten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:40