T-mobile of KPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

T-mobile of KPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:06

Al ruim 6 jaar heb ik een abonnement bij T-mobile, nu ben ik weer toe aan verleninging en ik ben erg aan het twijfelen of ik bij T-mobile blijf of dat ik naar een andere provider ga. De reden dat ik aan het twijfelen ben is omdat ik de laatste 1,5 jaar veel bereikbaarheids problemen heb gehad. Ik heb een sony xperia s en ben heel vaak niet bereikbaar, mensen krijgen direct mijn voicemail en ik krijg niet eens te zien dat ik een gemist gesprek heb, erg vervelend dus. Ik ben hiervoor meerdere keren met mijn telefoon langs de winkel geweest, er zijn meerdere dingen geprobeerd maar het is blijkbaar niet te achterhalen waar het probleem zit. Aan mijn simkaart ligt het niet, want met een andere telefoon ben ik gewoon bereikbaar maar ook aan mijn telefoon kunnen ze niets vinden wat het probleem zou kunnen opleveren. Het lijkt wel de combinatie te zijn die gewoon niet werkt zonder dat er een duidelijke dader aan te wijzen is. Ik ben bang dat ik straks met mijn nieuwe telefoon (waarschijnlijk Sony xperia z2) hetzelfde probleem krijg en dat wil ik niet, want dan zijn twee jaar heel erg lang. Inmiddels ben ik er achter dat er meerdere mensen met dezelfde telefoon en ook een abonnement bij T-mobile hetzelfde probleem hebben, over andere providers kan ik niks vinden, wat mij steeds meer doet vermoeden dat ook T-mobile een vinger in de pap heeft omtrent het probleem.

Nouja dat is dus eigenlijk de reden dat ik er over na denk om naar een andere provider te gaan. Tot nu toe heb ik veel positieve verhalen gehoord over KPN maar heb er zelf geen ervaring mee, en een extra voordeel is dat KPN in Friesland al 4g aanbiedt, T-mobile nog niet en ze kunnen ook niet aangeven wanneer wel. Volgens een aantal mensen is de 4g verbinding van KPN echter niet zo snel omdat de masten overbelast raken?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KPN en dan met name betreft de netwerkverbinding van zowel telefoonnetwerk als internet en de service van KPN? Of die misschien een idee hebben waar mijn probleem met mijn huidige telefoon vandaag kan komen?

Alvast bedankt!

Murthul

Re: T-mobile of KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:17

Ik heb nu ook tmobile maar ga overstappen naar Hi (kpn netwerk). Mijn vriend heeft hi, en zo ongeveer overal waar ik geen bereik heb heeft hij wél bereik.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:21

KPN 4G werkt in Friesland best, ook prima in de randstad als je daar moet zijn toevallig. Overigs zit ik bij Hi, dus niet bij KPN zelf maar wel via KPN dekking.

Ik zat bij Hi, ben wegens de toestellease toentertijd overgegaan naar Vodafone en ben nu weer terug bij Hi. Dus eigenlijk 3 jaar lang een trouwe gebruiker, geen problemen met netwerkverbinding gehad en de klantenservice werkt ook altijd goed.

Qua toestel zou je eens bij Bokker "Quad" kunnen vragen, zij weet veel van toestellen af.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:41

Quad is een hij ;)

Maar als het kostentechnisch uit kan, zou ik nu ook voor KPN gaan ja :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:42

Excuses. :+

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:54

Ik heb precies dezelfde telefoon en ook T-Mobile. Ik ben van KPN naar T-Mobile gegaan. Dat was meer om de hoge kosten van KPN. Bij mij werkt verder alles gewoon goed.

Ik was over KPN ook heel tevreden en de service was ook prima! Dus ik zou het je niet afraden!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:55

Ik zou gewoon overstappen ik zit nu ook bij t-mobile en heb ook soms last van niet bereikbaar en internet problemen ik moet nog een jaar en stap dan over naar vodafone

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:55

Ligt het bereik ook niet heel erg aan de aanwezigheid van zendmasten in de buurt ? Alleen hoe kom je er achter van welke provider er een zendmast in de buurt zit ???

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:58

Ik kan dat controleren als je per PM je postcode geeft. Ik werk in de zakelijke telecom en controleer dat dus. Wij hebben van onze 500 klanten slechts 2 klanten op t-mobile, als je daar weg kan, doen :)

Dat de 4G verbinding (nog) niet zo sterk is heeft niets met overbelast te maken maar met indoor.
4G is nog niet zó uitgewerkt dat het indoor ook zeer sterke verbinding geeft. Een goed alternatief van KPN is Vodafone mits er een zendmast bij je in de buurt zit.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:59

Bekend probleem... Hier een sony xperia p exact het zelfde, alleen zit ik bij Vodafone. Via via een een tweedehands samsung gekocht... En nu prima bereikbaar. Maar door de slechte service van Vodafone stap ik over naar kpn als mijn abonnement is afgelopen.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:37

Telfort is onderdeel van KPN. Met je telfort abbo kan je ook gebruik maken van het 4G netwerk van KPN. Misschien een optie?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 08:50

@ Maris: Volgens mij ligt het niet aan de zendmasten. Heb er op verschillende plekken last van, waaronder ook regelmatig thuis en wij hebben zo'n beetje pal achter ons huis een mast staan waar T-mobile gebruik van maakt. Mijn telefoon geeft ook eigenlijk nooit aan dat hij geen bereik heeft, soms ben ik een spelletje aan het spelen op mijn telefoon en dan krijg ik ineens een berichtje via whats app dat ik niet bereikbaar ben.

@ Friemel, Lien2: van Vodafone en Telfort ben ik niet zo'n fan. Hoor van meerdere mensen dat de service daar niet zo geweldig is.

Ik ben verder altijd tevreden geweest over T-mobile, ben over het algemeen altijd goed geholpen en heb behalve met deze telefoon dan nooit, veel netwerkproblemen gehad. Vind de keuze vooral heel lastig omdat ik niet echt een schuldige aan kan wijzen. Het beste zou eigenlijk zijn geen sony en geen T-mobile meer haha ;) maarja overstappen van provider én telefoon is best wel een groot risico.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:58

Ik stap toevallig vandaag over naar Telfort. (netwerk van KPN)
Ik had T-Mobile, maar telkens problemen met het bereik. Internet van T-Mobile werkt al helemaal waardeloos. Misschien dat het in het westen van het land beter is, maar hier in Gelderland zou ik het niet aanraden.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:04

Ik ben zelf van Hi (KPN) overgestapt naar T-mobile. Ik had een abonnement met een onbeperkt internet bundel die ze er doodleuk uitgezet hadden. Hierdoor kreeg ik natuurlijk torenhoge rekeningen en ze beweerde ook nog eens dat ik dat zelf had gedaan :n Opzich is het wel opgelost met een creditnota en hebben ze de bundel weer aangezet.

Ik ben erg tevreden over T-mobile en ben goed bereikbaar. Kan het niet zo zijn dat het toch aan je telefoon ligt? Ik had voor mijn Xperia Z een oudere Xperia welke het laatste jaar enorme kuren ging vertonen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:07

Kpn is gewoon echt t beste, maar zeker niet goedkoop...

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:12

Ik heb T-mobile en mijn vriend KPN. Ik heb een samsung young en ik heb geregeld dat mensen mij bellen en direct de voicemail krijgen. Ik krijg geen sms of bericht dat ik een gemiste oproep heb. Vond dit al vaag, maar lees nu dat ik niet de enige ben.

Mijn vriend krijgt wel sms'jes van gemiste oproepen, maar zijn bereik is net zo belabberd als die van mij. We wonen gewoon in een grijs gebied, geen enkele provider geeft hier goede dekking. (en dan word je nog geregeld gebeld voor acties zoals 4g, als we dan aangeven dat we liever bereik op onze mobiel willen hebben of al blij zijn met 3g weten ze niet wat ze moeten zeggen en kappen het verhaaltje dan maar af :') )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:16

Hier ook slechte ervaringen met het bereik van T-mobile :P
Wij zitten bij KPN/Hi en dit bevalt super! Overal bereik en de service zijn we heel goed over te spreken!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:34

Simyo maakt toch ook gebruik van het KPN netwerk ?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:20

Xperia S heeft geen beste antenne ingebouwd waardoor je verminderd bereik kan hebben.
Heb nu een Z1 en dat bereik is ook al minder als met mn Samsung.
Ik woon in grensgebied tegen België aan. Heb met T mobile beste dekking op Nl netwerk.
Had ooit een nokia die geen Roaming aangaf. Met een Vodafone abonnement. Eer ik daarachter was had ik dikke gsm rekening binnen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:27

Maris schreef:
Simyo maakt toch ook gebruik van het KPN netwerk ?

Ja, Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk. Ben daar zeer tevreden over.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:43

Ik heb T-Mobile en ben er niet erg van te spreken. Helaas heb ik zonder nadenken pas geleden mijn abonnement verlengd maar anders was ik overgestapt op KPN. Ook ik krijg geen bericht van een gemiste oproep, slecht bereik en ik ben nu een aantal keer naar de winkel geweest maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:28

Ik zit bij Hi en ik ben eigenlijk gewoon heel tevreden! Als er wel eens mensen hier langskomen met T-Mobile of Vodafone hebben ze vaak heel slecht bereik terwijl dat bij Hi gewoon supergoed is.
Mijn telefoon is ook een keer kaduuk gegaan buiten de garantie om maar ze hebben 'm toen toch gratis gemaakt. Ja ik ben heel tevreden over Hi (KPN dus eigenlijk) :) En Hi is ook een stuk goedkoper dan KPN...

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:32

Ik heb telfort, tevreden over, gaat ook over kpn netwerk. (tenminste is mij uitgelegd bij de winkel) Hier in de buurt heel slecht bereik met T-mobile en Vodafone. KPN is gewoon goed, alleen vrij prijzig.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:35

Ik had T-mobile maar internet was echt enorm slecht. Thuis ook amper bereik. Nu heb ik Telfort, wat onder het KPN netwerk valt. Erg tevreden over, heb altijd en overal internet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:39

hittepit_12 schreef:
Bekend probleem... Hier een sony xperia p exact het zelfde, alleen zit ik bij Vodafone. Via via een een tweedehands samsung gekocht... En nu prima bereikbaar. Maar door de slechte service van Vodafone stap ik over naar kpn als mijn abonnement is afgelopen.

Grappig, ik heb het juist andersom gedaan. Was helemaal klaar met de slechte service van Kpn (pas toen ik met een rechtzaak ging dreigen kon het probleem opgelost worden, jaar verder :')). Daarna t-mobile gehad, maar dat had ik slecht bereik mee. Nu Vodafone en is alles opgelost.

T-mobile had ik in grote steden en in het buitenland altijd erg goed bereik en internet. Alleen ben ik meer thuis dan op die plekken en daar was het dramatisch :')