Spijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wins8976

Spijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:05

Allereerst, ik heb géén idee waar dit moest dus als t verkeerd is, mijn excuses en zou de mod t willen verplaatsen naar waar het thuis hoort :o

Het zit zo, ong 3 maanden geleden is mijn relatie over gegaan. Het kwam allemaal heel onverwacht van mijn ex en ik was er kapot van, we waren daarvoor hele goede vrienden en dat is nu dus zo goed als weg. Niemand begrijpt het, zelfs zijn vrienden niet omdat ie 2 dagen van te voren zo zeker was dat ie het zou uitmaken en 1 dag ervoor zegt ie -dronken- op een feest tegen z'n vrienden dat ie me mist en smst ie me dronken dat ie van me houd. Volgende dag maakt ie het uit..
Ik was erg verrast en iedereen eigenlijk omdat het uit t niets kwam, hij gaf als reden dat ie me soms meer als "normale beste vriendin" zag de laatste tijd dan in een "relatie" aldus twijfels.
Nu zijn we 3 maanden verder en aangezien we dezelfde vriendengroep hebben zie ik hem nog vaak en doen we gewoon als vrienden. Laatst bij Koningsdag was hij dronken en ik was daar met mijn vriendinnengroep en hij met zijn vrienden, we mogen elkaar allemaal en gingen dus zo de dag door. Hij was goed dronken en ik had het gewoon naar m'n zin met zijn vrienden etc, dansen lachen je kent het wel, nu hoorde ik de dag erna van z'n vrienden dat toen ik met een van z'n vrienden aan t dansen was dat ie dat helemaal niet fijn vond en had ie aan een van z'n vrienden gevraagd of ze ons uit elkaar wilde halen ( hier heb ik dus toen niks van gemerkt, hij zei t sneaky tegen z'n vriend die ons uit elkaar haalde, nu zullen jullie denken wat is nou t probleem. Mijn probleem is dat mijn ex tegen iedereen het grootste woordje heeft dat het hem allemaal niks boeit wat ik doe, maar dat ie achteraf (dronken) toch mij liever niet lol ziet maken met andere jongens, als je hem er daarna naar vraagt ontkent ie dit en zegt ie weer dat het hem niks boeit, ik en onze vriendengroep weten hier gewoon geen raad mee.
Snappen jullie misschien waarom hij zo raar doet? Of doen meerdere exen dit?

Sorry voor t lange verhaal trouwens! :o

Groetjes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:14

Tja, heel bijzonder.
Je ex is echt niet de enige die dit gedrag vertoont, maar of het normaal is? Dit lijkt mij duidelijk een gevalletje van jaloezie.
Ik krijg het idee dat je ex ergens nog wat voor je voelt maar niet genoeg om nog een relatie te willen. Daarvan uitgaande is zijn gedrag niet zo heel verrassend maar het is niet eerlijk van hem. Het is zijn keuze geweest om het uit te maken, hij kan dan niet van jou verwachten dat jij geen plezier meer hebt met anderen.
Mag ik vragen hoe oud je ex is?

Zijn er overigens nog dingen die je verwacht van je ex? Hoop je stiekem dat het nog wat wordt en vind je zijn gedrag behalve vaag eigenlijk ook wel fijn omdat hij hierdoor de indruk wekt dat hij toch nog wat voor je voelt, of heb je liever dat hij hiermee ophoudt en wil je dat jullie normaal met elkaar kunnen omgaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:20

Jochie zit volop in de puberteit zeker? :=
Gevalletje jaloezie en beter kwijt dan rijk. Erg vervelend, vooral omdat het gebeurt als hij dronken is en tja... Een dronken persoon iets aan het verstand brengen is vrij lastig.

Wins8976

Re: Spijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:46

@jolien87
Ik en mijn ex zijn beide nog jong, beide 17. Ik wilde hem echt niet kwijt, was m'n beste maatje en dat verlies je in een keer. De eerste maand nadat het uit ging wilde ik alles terug, nu ben ik niet meer verliefd MAAR als mijn ex op de stoep zou staan en zou zeggen ik wil het terug, ik zou inderdaad lang na moeten denken want hoe hij nu is zo wil ik hem niet terug, hij doet zich nu heel stoer voor Bij iedereen alsof het hem niks boeit. Maar als ik wat we hadden terug zou kunnen krijgen, ja absoluut terug, want onze relatie was "perfect" wat je perfect kan noemen.

@vuurneon haha inderdaad nog volop in puberteit ja! Maar hij was niet dronken toe we het aan hem confronteerde he! Hij zei dat en de volgende dag vroegen we hem ernaar, toen riep ie weer het hardst dat het hem echt niks boeit en dat ie t zich niet herrinnert dat ie dat heeft gezegd terwijl al z'n vrienden daarvan getuigen waren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:48

Ik zou heel hard voor hem zijn, hoeveel pijn dat ook doet.
Of hij stopt met dat jaloerse gedrag, hij heeft het immers voor niet niets uitgemaakt en daarmee heeft hij jou ook vrijgelaten. Hij mag dus niet van jou verwachten dat jij je aanpast aan zijn voorkeuren.
Of hij denkt nog eens heel goed na over wat hij met jou wil en is daar eerlijk over.

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:53

@jolien87 dat is het moeilijke, hij kan zich niet inleven in iemand anders. Ik weet hoe ie was voor de relatie (mijn beste vriend) en dát wil ik niet kwijt, daarom ga ik nog met hem om. Niemand snapt hem, iedereen vind zijn gedrag erg raar en hij heeft dit volgens hun ook nog nooit vertoond na het einde van z'n andere relatie etc, dat maakt het zo raar, ik ken deze jongen al bijna m'n hele leven en het is het bekende verhaaltje van "uit de friendzone komen", het maakt het daardoor moeilijker om afstand te nemen omdat ik weet dat ie heel anders kan zijn.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:03

MW -> LZP

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 17:19

Dankje voor het verplaatsen!

Heeft er verder hier nog iemand ervaring mee kwa dit gedrag?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:42

Dat gedrag wat je vriend nu heeft had ik vroeger ook.. Je kunt niet met en niet zonder iemand. Wat je ex eigenlijk als het ware doet is jou aan het lijntje houden. Dit is niet eerlijk. Wat ik vroeger altijd onwijs moeilijk vond na een relatie is dat je alleen bent. Je voelt je eenzaam en wilt dus eigenlijk liever de 'aanwezigheid' van een persoon terug. Als jij de aandacht geeft aan andere jongens is je ex dat stukje ook kwijt. Een beetje egoïstisch dus. Mijn advies: laat hem gaan. Speel er niet teveel op in en laat hem duidelijk merken dat jij geen opvulling voor hem bent. Dit werkte bij mij dus wel en heb er nu ook geen last meer van :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:46

Eerst vrienden zijn, dan partners en dan weer goede vrienden is heel moeilijk maar niet onmogelijk, misschien als jullie tien jaar ouder zijn. Daarmee wil ik niets aan je verdriet en verwarring af doen maar laat het eens een poos rusten en doe gewoon je ding net zoals je zegt, je bent pas zeventien.

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:26

Dankjullie wel! Ik zeg nu ook helemaal niks meer tegen hem, behalve als ik hem dan bv tegenkom, het probleem is dat ie juist daardoor contact met me gaat opzoeken en zodra ik erop inga doet ie alsof t hem niks meer boeit en dat ie echt wel over me heen is etc, zodra ik dan zeg oke dan niet dan word ie jaloers Ookal ontkent ie dit, maar ik zal nu helemaal niks meer zeggen en gewoon m'n eigen gang gaan. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:57

Dat is dan inderdaad een typisch geval van jaloezie. Ik heb mijn pubertijd optimaal benut dus ik weet maar al te goed hoe dat werk op die leeftijd. :(:)
Ik zou inderdaad gewoon de eer aan mezelf houden en hem netjes begroeten als je hem tegenkomt. Maar daarbij zou ik wel duidelijk maken dat je niet meer dat soort geintjes verwacht als tijdens het stappen. Ook al zou jij diep van binnen eigenlijk meer willen, ik zou hem wel laten weten dat er nu duidelijk een grens is. Vanaf nu is het weer een normale vriendschap en hij wordt dus ook geacht om zich als een normale vriend op te stellen. Dit is onwijs lastig zoals hierboven ook al wordt aangegeven. Jullie gaan van vriendschap naar en relatie en weer terug naar een vriendschap. Ik hoop voor jullie dat het allemaal weer op z'n pootjes terechtkomt maar houd er rekening mee dat dit mogelijk niet meer lukt.

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 08:43

Erg late reactie van mijn kant :o

Ik heb nu helemaal niks meer tegen hem gezegd. Hij bleef in het begin mijn aandacht te zoeken door een app te sturen en dan te zeggen dat het de verkeerde persoon was terwijl ik hem al lang niet had gesproken etc. Verder blijft ie comments maken op m'n insta, (geen haat) hier trek ik me niks van aan.
Sinds gister stuurde hij weer een appje maar dit keer deed hij ontzettend aardig ipv raar en bot.. :?

Het word steeds raarder en raarder haha!