Gezonde sportrecepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Gezonde sportrecepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:28

Hallo :D

De reden voor dit topic is heel simpel; ik ben bezig met sporten (4/5x per week, incl krachttraining) en ben opzoek naar recepten die lekker en handig zijn voor hierbij! Het liefst dus ook proteinerijk! Deze week voor het eerst zelf proteine repen gemaakt (met maar liefst 27g proteine per 100g) en vandaag een grote bak zelfgemaakte hummus. Dit scheelt veel geld en is veel gezonder dan de zooi uit de winkel :)

Indien iemand een lekker recept weet, deel het alsjeblieft! :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:31

Bij mijn vriend erg populair: Gnocchi met tomatensaus, rucola en runderchipolata. Weet niet of het proteinerijk is maar hij wil het liefste dit na krachtraining (en hij heeft helemaal uitgezocht wat er in zit en is daarom enthousiast) :D

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:31

Ik volg even! Ik ben ook bezig met sporten en probeer zo goed mogelijk te eten. Weet alleen zelf geen recepten... Moet met avondeten ook gewoon meedoen met mijn ouders, misschien als ik hier iets lekkers vind kan ik het voor ze maken haha.

Tivara

Re: Gezonde sportrecepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:35

Ik heb vorige week humus van zwarte bonen en olijven gemaakt, dat vond ik erg lekker! Met wat limoen en koriander was hij al helemaal lekker. Als afwisseling met humus van kikkererwten. En als we dan toch met de peulvruchten bezig zijn, linzensalade (met tonijn en avocado) :9

Verder vind ik een banaan met notenpasta (amandel) erg lekker, maar dat is meer voor de energie dan eiwitten. Kwark met fruit of karnemelk kan ik ook van genieten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:58

owww ik heb er heeel veel! Mn nieuwste (en nu dus favo) is ontbijtmuffing:

paar eetlepels brinta, 1 of 2 rauwe eieren, banaan pakken en verder wat je nog meer lekker vind (cranberries, kokosrasp, gemalen cacao bonen, beetje muesli) door elkaar roeren, 2 min in de magnetron op de hoogste stand en klaar!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:00

Horse_xx hier op bokt sport veel en heeft ook een eigen facebookpagina. Young and Focussed
Daar posten ze regelmatig gezonde recepten op, geloof ik!
Leuk ook om die pagina bij te houden :)