Hoe ga ik ze overtuigen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Hoe ga ik ze overtuigen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:41

Hallo bokkers!

Weet niet of het hier goed staat, maar leek mij de meest geschikte plek :)

Ik zit een beetje met een probleem van mezelf :x
Ik ben zelf iemand, die eigenlijk niet stil kan zitten.
Wil graag dingen doen, waardoor ik mij eigenlijk al gauw vol prop met een druk schema!

Ik heb 10 jaar achter elkaar onder voetbal gezeten, wat ik echt helemaal het einde vond.
Na die 10 jaar werd het wat minder, het team viel uit elkaar, ik kreeg een verzorgpony en had de keuze gemaakt om te stoppen.

Toen ben ik verder gegaan met paardrijden, waarbij ik een 2de leasepaard erbij kreeg.
Dit betalen mijn ouders, en betaal ik 30,- in de maand aan mee.

Na 2 jaar gestopt te zijn met voetbal, 2 verzorgpony's is er intussen 1 pony weggevallen, wat mij eigenlijk heel goed heeft gedaan.

Kwam elke dag 11u in de avond pas thuis, was gebroken en op.
Waarbij mijn opleiding er ook niet veel goed door kwam.

Ik heb nu gewoon weg meer tijd, omdat ik dan 1 pony minder doe, en mis het voetbal eigenlijk zo erg dat Ik het eigenlijk weer heel graag wil doen!
Heb der alles voor over echt waar, behalve het leasepaard opgeven.

Nu komt het probleem, het jaar voordat ik gestopt ben met voetbal, kreeg ik een blessure aan mijn enkel, ik heb een tekorte pees, waardoor ik tijdens het voetbal toen die tijd elke keer pijn kreeg.
En het advies van de huisarts heb gekregen om te stoppen.
Toen was mijn leven ineens een stuk minder leuk!

Maar het kriebelt elke dag weer, ik wil het zo graag!! :j :j

Nu wil ik zelf het voetbal alles betalen, dit gaan financieel ook zeker lukken.
Maar nu mijn ouders nog overtuigen, want ik ben bang dat ik zou moeten gaan kiezen van hun, of het paard of voetbal.

Dit wil ik niet.
Ik heb alle spullen nog, en het past ook nog allemaal, dus dat is al wel meegenomen! :j

Ik ben ook nog opzoek naar een baan, maar dit hoef ik natuurlijk niet al mijn dagen vol te plannen, ik heb de maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag, en zondag de tijd.
Waarbij de dinsdag en woensdag niet heel handig uitkomen verwege stage, maar ik denk dat er toch best wat te plannen valt.

Hoe zou ik mijn ouders het het beste kunnen brengen?

Groetjes!

melody7

Re: Hoe ga ik ze overtuigen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:44

Gewoon zeggen dat je weer gaat voetballen.. Je bent 19, dan heb je toch geen toestemming nodig van je ouders om van jouw geld een sport te gaan doen? Mij lijkt het juist dat ze het alleen maar goed vinden dat je meer wilt sporten..

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:44

Ik zou heel erg oppassen als je nu die pees te veel belast zit je helemaal met de gebakken peren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:47

Citaat:
Ik heb 10 jaar achter elkaar onder voetbal gezeten, wat ik echt helemaal het einde vond

Hoe doe je dat in vredesnaam?

Ik zou niet zomaar een doktersadvies negeren. Je bent nog erg jong, je moet nog jaren door met die pootjes. Zou zeker gaan overleggen met de huisarts als je overweegt weer te gaan voetballen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:48

melody7 schreef:
Gewoon zeggen dat je weer gaat voetballen.. Je bent 19, dan heb je toch geen toestemming nodig van je ouders om van jouw geld een sport te gaan doen? Mij lijkt het juist dat ze het alleen maar goed vinden dat je meer wilt sporten..

Dit zou je zeggen ja, maar mijn ouders willen zolang ik bij hun woon dat ik aan hun regels houd.
En mijn ouders kennende, als ik het zo ga spelen dat ik dan helemaal een nee krijg..
Ze zijn nog al van het ouderwetse type :=

melanie0906 schreef:
Ik zou heel erg oppassen als je nu die pees te veel belast zit je helemaal met de gebakken peren.

Oppassen doe ik wel, maar ik had er toen ook last van bij het paardrijden wat al een aantal jaar niet meer het geval is (gelukkig!).
Wat ik dan zou kunnen doen, is het aangeven, en dat ik op tijd gewisseld word :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:49

JenW schreef:
melody7 schreef:

Dit zou je zeggen ja, maar mijn ouders willen zolang ik bij hun woon dat ik aan hun regels houd.
En mijn ouders kennende, als ik het zo ga spelen dat ik dan helemaal een nee krijg..
Ze zijn nog al van het ouderwetse type :=

Ahh ja, ergens ook wel logisch natuurlijk.. en eens voorzichtig vragen of je weer eens een training mee mag doen om te kijken hoe het nu met je pees is? en als het dan niet pijn doet proberen of je door mag gaan.. Want doorgaan als je pijn hebt moet je niet doen, daar maak je meer mee kapot dan dat dat voetballen waard is..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:50

Roosch schreef:
Citaat:
Ik heb 10 jaar achter elkaar onder voetbal gezeten, wat ik echt helemaal het einde vond

Hoe doe je dat in vredesnaam?

Ik zou niet zomaar een doktersadvies negeren. Je bent nog erg jong, je moet nog jaren door met die pootjes. Zou zeker gaan overleggen met de huisarts als je overweegt weer te gaan voetballen.

Hoe bedoel je, met 'hoe doe je dit in vredesnaam?'

Negeren zal ik het niet helemaal doen, maar ben er zeker op bedacht als mocht ik het weer gaan voelen, tijdig te stoppen.
Dan heb ik alles geprobeerd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:51

Onder voetbal zitten, nooit van gehoord. :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:52

Ik ga nu iets zeggen wat je waarschijnlijk niet leuk vind om te horen maar ik denk dat het verstandig is dat je niet gaat voetballen.

Je schrijft zelf dat door het wegvallen van je verzorgpaard je eindelijk wat rust kreeg en het je schoolresultaten ten goede kwam. En nu wil je diezelfde tijd weer vol gaan proppen met werk en voetbal. Denk je zelf ook niet dat dan heel onverstandig is en beter die tijd kan steken in school en eventueel een bijbaantje zodat je kan sparen voor je toekomst.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:52

[/quote]

Citaat:
Ahh ja, ergens ook wel logisch natuurlijk.. en eens voorzichtig vragen of je weer eens een training mee mag doen om te kijken hoe het nu met je pees is? en als het dan niet pijn doet proberen of je door mag gaan.. Want doorgaan als je pijn hebt moet je niet doen, daar maak je meer mee kapot dan dat dat voetballen waard is..

Het probleem is, dat ik niet weet hoe ik dit het beste kan vragen.

Zat zelf te denken aan : mam, nu ik jarig ben geweest, en eigenlijk het voetballen heel erg mis, of ik nog een seizoen mag voetballen. ik betaal alles zelf, hebben jullie geen omkijken naar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:54

Ik denk dat je ouders geen bezwaar hebben wat betreft de tijd, maar eerder wat betreft je gezondheid. Ik ben maar een paar jaar ouder dan jij maar door blessures heel wat voorzichtiger geworden. Je krijgt je lichaamsonderdelen maar 1 keer, ze zijn niet zo makkelijk te vervangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:55

Is het niet veel handiger en leuker om te kijken of je hulptrainer van de jeugd oid kunt worden? Met een beetje geluk krijg je er wat voor (baantje opgelost), je kunt je ei kwijt met voetballen én je belast je pees vermoedelijk minder.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:55

Roosch schreef:
Onder voetbal zitten, nooit van gehoord. :')

Oh zo haha.. :')

lizy29 schreef:
Ik ga nu iets zeggen wat je waarschijnlijk niet leuk vind om te horen maar ik denk dat het verstandig is dat je niet gaat voetballen.

Je schrijft zelf dat door het wegvallen van je verzorgpaard je eindelijk wat rust kreeg en het je schoolresultaten ten goede kwam. En nu wil je diezelfde tijd weer vol gaan proppen met werk en voetbal. Denk je zelf ook niet dat dan heel onverstandig is en beter die tijd kan steken in school en eventueel een bijbaantje zodat je kan sparen voor je toekomst.

Dit klopt, die verzorgpony deed ik op 2 dagen, en vond het eigenlijk al niet meer zo heel leuk en zou natuurlijk ook daar aan kunnen geven dat ik maar 1x per week mee train.
En werk is natuurlijk ook zelf in te plannen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:57

Ibbel schreef:
Is het niet veel handiger en leuker om te kijken of je hulptrainer van de jeugd oid kunt worden? Met een beetje geluk krijg je er wat voor (baantje opgelost), je kunt je ei kwijt met voetballen én je belast je pees vermoedelijk minder.

Dit zou misschien ook wel een optie kunnen zijn, maar ik vind het persoonlijk zelf leuker en gaver om een wedstrijd te spelen in plaats van langs de zij lijn te staan aanmoedigen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:58

Zelf in te plannen ja, maar je word echt niet aangenomen om 3 uur per week te werken. Je zal dus al snel op een weekenddag en een avond zitten of meerdere avonden. Dat plus je ene training is al weer meer als de pony aan tijd koste.

Edit: ik zie dat je dan ook weer wedstrijden mee wilt doen. Dat is dan dus ook weer een groot dag deel in het weekend niet beschikbaar.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 05-05-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:58

Geniet eerst eens van de rust! Dat heeft je lichaam ook nodig en het klinkt niet erg gezond om pas om 23.00 uur helemaal gesloopt thuis te komen iedere dag.

Ga de tijd die je over hebt steken in je opleiding zodat je daar de volle aandacht aan kunt geven.
Als ik alleen al hoor met wat voor blessure je hebt gehad zou ik zeker niet weer beginnen aan voetballen. Je zou natuurlijk wel met voetbal bezig kunnen zijn door een jeugdteam te trainen. Echter gaat daar nog meer tijd in zitten.

Mijn advies geniet van de rust en kom eerst eens een half jaar bij voordat je, je in een nieuw avontuur stort.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 21:02

Thats_Me schreef:
Geniet eerst eens van de rust! Dat heeft je lichaam ook nodig en het klinkt niet erg gezond om pas om 23.00 uur helemaal gesloopt thuis te komen iedere dag.

Ga de tijd die je over hebt steken in je opleiding zodat je daar de volle aandacht aan kunt geven.
Als ik alleen al hoor met wat voor blessure je hebt gehad zou ik zeker niet weer beginnen aan voetballen. Je zou natuurlijk wel met voetbal bezig kunnen zijn door een jeugdteam te trainen. Echter gaat daar nog meer tijd in zitten.

Mijn advies geniet van de rust en kom eerst eens een half jaar bij voordat je, je in een nieuw avontuur stort.

Over mijn lichaam rust gunnen, mijn idee heb ik dat ik dit heb gedaan, ik zit nu bijna al een half jaar met zo veel tijd over.
Vandaar dat ik het eigenlijk weer heel graag wil gaan doen! :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 06:33

Maar heb je niet gewoon geen last meer van die pees met paardrijden omdat je niet meer voetbalt :)* ?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 06:51

Dat lijkt mij niet, aangezien ik er toen ook last van had bij het paardrijden.