stage bij thuisstudie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

stage bij thuisstudie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:56

Hoii,
ik hoop dat ik dit op de goede plaats heb gezet :)

Door omstandigheden kan ik geen 'normale' hbo studie volgen op een school.
Daarom zou een thuisstudie, bij een loi, ncoi of nti bijvoorbeeld, voor mij een geweldige uitkomst zijn.

Nu vraag ik me alleen af, hoe doe je dat met stage?
Natuurlijk moet je die zelf zien te vinden en alles zelf regelen, maar hoe gaan de bedrijven met een thuisstudie om?
Hebben studenten die op een normale school zitten voorrang?
Nemen ze überhaupt studenten die een thuisstudie volgen aan als stagiaire?

Dit weerhoudt mij ervan om zo'n studie te beginnen. -O-

Is er iemand die op het moment een thuisstudie volgt of gevolgd heeft of toevallig aan de stageperiode toe is?
Zou heel graag een aantal verhalen willen horen! *D

SandravdB

Re: stage bij thuisstudie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:59

Heb twee thuisstudies gevolgt, beide geen stage te vinden dus alleen theorie behaald, bij nti en lio, helpende welzijn dus zorg. Meer dan 50 afwijzingen en toen opgegeven.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:04

SandravdB schreef:
Heb twee thuisstudies gevolgt, beide geen stage te vinden dus alleen theorie behaald, bij nti en lio, helpende welzijn dus zorg. Meer dan 50 afwijzingen en toen opgegeven.

:( o wat sneu
weet je ook de reden dat je werd afgewezen?
zal dan lijkt me idd aan de thuisstudie liggen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:12

Ik denk dat zeker bij een studie in de zorg, de stage een erg belangrijk onderdeel is. Zorgstudies hebben ook relatief veel stages. Bij een universitaire studie in de richting geschiedenis (ik noem maar wat...) zal dat bijvoorbeeld veel minder belangrijk zijn.

Welke studie wil je specifiek volgen TS? Volgensmij is de administratiekant ook wel te doen namelijk.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:14

imd schreef:
Ik denk dat zeker bij een studie in de zorg, de stage een erg belangrijk onderdeel is. Zorgstudies hebben ook relatief veel stages. Bij een universitaire studie in de richting geschiedenis (ik noem maar wat...) zal dat bijvoorbeeld veel minder belangrijk zijn.

Welke studie wil je specifiek volgen TS? Volgensmij is de administratiekant ook wel te doen namelijk.

Ik heb nog niet een definitieve keuze gemaakt.
Mijn interesse gaat uit naar financial services management of accountancy
En dan de heel andere kant op, voeding en dietetiek lijkt me ook erg leuk.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:16

Ik heb het ook geprobeerd, zonder succes. Heel weinig stageplaatsen, niet zozeer omdat ze je afwijzen op de opleidingsvorm hoor, maar omdat scholen (in mijn geval ging het om onderwijs) al contacten hebben met opleidingen in de buurt en daardoor al meer dan voldoende stagiaires hebben. Ik heb uiteindelijk wel stage gelopen, maar moest daarvoor behoorlijk ver van huis (wat nou net niet de bedoeling was uiteraard anders ga je geen thuisstudie doen) en kwam hierdoor ook op scholen terecht waar vrij weinig ervaring met stagiaires was en er ook weinig tijd was voor begeleiding. Verre van ideaal, opleiding uiteindelijk dan ook niet afgemaakt.

Ik zou zeggen, als je een bedrijf kunt vinden dat interesse in jou heeft en je een stageplaats wil bieden, dan pas inschrijven voor de opleiding.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:27

Ik denk dat je in de financial services en accounting best zonder stage zou kunnen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar in principe hoeft dat - lijkt mij - niet een heel groot probleem te zijn. Heb je wel andere werkervaring?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:39

imd schreef:
Ik denk dat je in de financial services en accounting best zonder stage zou kunnen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar in principe hoeft dat - lijkt mij - niet een heel groot probleem te zijn. Heb je wel andere werkervaring?

Op dat gebied totaal niet, alleen winkelwerk als werkervaring..
het klinkt allemaal niet veelbelovend :(

als je de stage niet doet, kun je toch ook het diploma niet halen?

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:12

Ik heb een opleiding via de LOI gevolgd. De theorie was goed te doen maar een stageplaats vinden!!! Ik heb er 2 jaar over gedaan en toen ik de moed helemaal had opgegeven heb ik via een bekende toch een stageplaats gekregen omdat hij het jammer vond dat ik anders de studie voor niks had gedaan. Maar ROCs gingen toch wel voor en het is onbekend dus dan gaan ze liever toch met iets bekends in zee. Bij mij was het een drama, maar ik heb mijn mbo4 diploma wel gehaald :-)

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:24

Ojee.. Begin nu een beetje stress te krijgen ik heb periode 2 van mijn thuisstudie net afgerond en periode 3 bestaat uit stage. Ik doe Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener. Onze kleine is onderweg en wordt begin November geboren dus ik hoop toch dat het me nog lukt om net voor de geboorte of net daarna mijn stage af te ronden, zodat ik verder kan. Hoop dat dat allemaal gaat lukken, als ik dit allemaal zo lees..