Beste camera: galaxy S1 of S4 mini?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Beste camera: galaxy S1 of S4 mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 00:00

Kan iemand mij zeggen welke van de twee smartphones de beste camera heeft: de eerste Galaxy S (I9000) of de Galaxy S4 mini?

Even een toelichting:
Vorig jaar ben ik een weekje naar Andalusie geweest om daar paarden te gaan kijken op een feria. Als enige camera had ik daar mijn mobieltje voor meegenomen: de allereerste Galaxy S (1, eigenlijk). Ik wilde niet met een aparte camera lopen sjouwen. In die ene week heb ik meer dan 400 (!) foto's en filmpjes gemaakt, die ik later met veel plezier weer terug heb gekeken en deels op YouTube heb gezet. De kwaliteit was voor mij ruim voldoende.
Inmiddels ben ik overgestapt op een S4 mini, met een ongeveer even groot scherm. Ik krijg een beetje de indruk dat de camera van wat mindere kwaliteit is, maar ik heb er te weinig verstand van om dat uit de specificaties op te kunnen maken.
Aangezien ik over een week weer naar Spanje vertrek voor weer zo'n feriaweek, twijfel ik of ik mijn oude Galaxy S (1) mee zal nemen, puur en alleen om foto's te maken. Hij doet het namelijk nog prima.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:02

Volgensmij heeft de s4 (iets) betere fotokwaliteit.
Misschien lijkt ie een wat mindere kwaliteit te hebben door stofjes op de lens, verkeerde lichtinval of te donkere ruimtes.

Google anders eens

EDIT; ja klopt. S4 mini heeft 8 megapixel en S heeft 5 megapixel :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:04

De Galaxy S heeft een 5 mp camera en de S4 mini een 8 mp camera.

DonCamillo

Re: Beste camera: galaxy S1 of S4 mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 00:19

Kijk, daar kan ik hopelijk wat mee. Hoewel ik ooit eens gelezen heb dat het aantal megapixel boven de 3 eigenlijk niet meer uitmaakt... Zou de kwaliteit van de lens misschien nog verschillen? Of het verschil in werkgeheugen (of hoe dat ook heet bij een smartphone)?
De S4 mini heeft in ieder geval een flitser en de S niet.
Ik wil best googlen maar waarop dan? Ofwel: wie zou in vredesnaam de S hebben vergeleken met een S4 mini, er zitten jaren en een hoop andere modellen tussen. Of heb ik het (als echte digibeet) weer eens niet goed begrepen...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:26

DonCamillo schreef:
Kijk, daar kan ik hopelijk wat mee. Hoewel ik ooit eens gelezen heb dat het aantal megapixel boven de 3 eigenlijk niet meer uitmaakt... Zou de kwaliteit van de lens misschien nog verschillen? Of het verschil in werkgeheugen (of hoe dat ook heet bij een smartphone)?
De S4 mini heeft in ieder geval een flitser en de S niet.
Ik wil best googlen maar waarop dan? Ofwel: wie zou in vredesnaam de S hebben vergeleken met een S4 mini, er zitten jaren en een hoop andere modellen tussen. Of heb ik het (als echte digibeet) weer eens niet goed begrepen...

Tussen 16 of 18 zit niet zo veel verschil meer.
Maar tussen 5 en 8 moet je dat duidelijk kunnen zien.

Je kan de Galaxy S gewoon opzoeken en naar de specificaties kijken. En apart kan je dat ook doen met de s4 mini.