EHBO cursus save-a-life ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

EHBO cursus save-a-life ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 13:53

Hallo bokkers,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een EHBO cursus. Nu kwam ik de website tegen van Save-A-Life. Heeft iemand ervaringen met de cursussen die door hen worden verzorgd?

Ze geven namelijk aan geen examens af te leggen, dus ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden :)

Voor mijn werk heb ik een EHBO diploma nodig en met de zomer om de hoek zou ik heb z.s.m. in mijn zak willen hebben. Als jullie andere adviezen hebben van EHBO cursussen (uitgebreide) dan hoor ik het graag!

Ik moet vanuit midden-NL reizen met OV.

Sorry als het verkeerd staat!

Knudd

Re: EHBO cursus save-a-life ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 13:58

Op hun website geven ze aan te oordelen op competenties en wanneer men aan alle competenties heeft voldaan dat er dan een EHBO diploma uitgereikt kan worden. Dat vind ik dus een beetje apart...
Mijn zorgverzekering vergoed geen EHBO cursussen, hierover heb ik al contact gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:00

Als je het voor je werk nodig hebt, kan je werk het dan niet vergoeden (of deels?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:00

Heb mijn bericht verwijderd; competenties telt inderdaad gewoon als examen. Is verder goed, elk jaar wordt op die manier ook mijn diploma verlengd omdat ik de competent ben :+

Ziet er wel uit als een goede zaak daar :)

Bedenk wel dat je basis EHBO cursus daar apart doet van de bls+aed. Dus dat je alsnog op 90+60 euro zit.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 14:10

Tja ik heb helaas al meerdere malen aangeven mijn EHBO diploma te willen behalen, maar helaas krijg ik weinig tot geen gehoor van mijn leidinggevenden. Daarom toch maar op eigen houtje, ik ga wel proberen de kosten na het behalen van een diploma vergoed te krijgen van werk uit.

Vuurneon, ik wil een uitgebreide cursus volgen, daar zit bls en aed volgens mij wel bij in, of heb ik dat verkeerd?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:12

O ja, staat er in zie ik :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 14:17

Ik ga het bij thuiskomst nog even rustig doorlezen, zit nu op mijn mobiel :)