Word gek van broertje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Word gek van broertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:01

Pff word nog wat om alles van me af te schrijven dus succes met lezen!

Even wat basis informatie
Mijn broertje is 14 hij zit op honkbal en golf. Ik word aankomende woensdag 18 en mijn hobby/sport is paardrijden ( goh wat een verassing ). We hebben geen trailer dus kan niet ver met het paard weg. Mijn broertje word overal naar toe gereden voor zijn sporten. Honkbal en golf wedstrijden zijn nou niet bepaald dicht bij in de omgeving.

Nu mijn ergernissen
Ik word zo moe van mijn ouders en broertje. Ik heb echt het idee dat hij verschrikkelijk word voor getrokken en ik ben niet eens de enigste die dit vind of opvalt. Mijn vriend zit dit ook hij ergert zich er aan en ook mijn vriendinnen zien het. Een van die dingen is dat als mijn broertje vraagt of hij ergens naar toe wilt of naar toe moet mijn ouders hem bijna overal naar toe brengen. Als ik vraag of ze mij naar mijn vriend willen brengen ( het is een uur fietsen ) als het vies weer is of al laat, lopen ze toch vaak moeilijk te doen en zeggen dat ze niet kunnen of gewoon zeggen dat ze geen zin hebben. Ik heb dan zo iets van ach dan maar niet, maar als het telkens gebeurd en je broertje kan wel overal naar toe gebracht worden is het wel ergerlijk.

Ook heeft mijn broertje sinds ongeveer December een playstation in de woonkamer staan. Hij is overduidelijk game verslaafd, de hoofdtelefoon veel te hard zit een partij door de woonkamer scheldwoorden te schreeuwen in de microfoon. Ik erger me er aan omdat ik dan niet fatsoenlijk anime kan kijken ( ja anime freak ) en het verder gewoon ergerlijk is. Regelmatig vraag ik of hij zijn waffel wil dicht houden maar hij hoort je gewoon niet of doet alsof hij je niet hoort en schreeuwt gewoon verder. Dus ik moet ook gaan schreeuwen of de koptelefoon van zijn kop trekken wil ik me verstaanbaar maken. Ik krijg enkel een vuile blik en schreeuwt dan gewoon verder. Er wat van zeggen heeft geen nut. Dus ik heb wat anders geprobeerd voor het beeld gaan staan en tot hij zachter praat... nou dat heeft niet mogen baten want hij begint je gewoon uit te schelden. Ook heb ik al gedreigd met het uitdrukken van de playstation als hij nu zijn klep niet dicht hield. Deed hij niet dus ik drukte zijn playstation uit. Nou ik werd echt verschrikkelijk uitgescholden; dat ik een prutsmuts was en een bitch en dat ik aids moest krijgen... Hij naar de router lopen en hem uit drukken zo dat ik geen internet meer heb. Het is zo vermoeiend. Hij doet het vooral op de momenten dat mijn ouders weg zijn of in de tuin bijvoorbeeld bezig zijn. Tegen mijn ouders zeggen heeft geen nut want die gaan dan naar mijn hoofd lopen gooien dat ik aan het klikken ben en dat ik niet zo moet zeuren en dat ik het zelf ook doe... ik zit nooit achter de playstation, ik heb nooit een microfoon aanstaan op mijn laptop. Aan mijn ouders heb ik dus gewoon niets.

Ook zit mijn broertje zodra hij thuis komt regelmatig op de Ipad spelletjes te doen. Als ik dan even mijn laptop pak dan krijg ik meteen een lading over mij heen dat ik verschrikkelijk verslaafd ben en dat ik nooit wat anders doe dan achter mijn laptop zitten. Waarom mag dat irritante kind dat wel en gaan mijn ouders naar mij lopen zeuren?

Verder is dat kind heel goed in het drukken van zijn snor. ( uitdrukking bij ons thuis voor het weglopen van klusjes ) Als hij bijvoorbeeld thuis komt word alles wat met eten te maken heeft uit de kast getrokken het aanrecht word bezaaid en niet opgeruimd. Als ik thuis kom word er dus verwacht dat ik al die rommel moet gaan opruimen. Want als ik dat niet doe komt mijn moeder thuis van werk en loopt ze de hele avond te chagrijnen en schreeuwen dat er nooit wat word op geruimd en die ene baan nooit had moeten nemen. Omdat we niet voor ons zelf kunnen zorgen en het altijd een grote bende is. Vaak word ik er op aan gekeken en als ik zeg dat het mijn broertje was, moest ik niet zo snel de schuld van me af schuiven en niet moet lopen klikken.

Als er spullen voor de sport moeten worden gekocht moet ik bijna alles zelf betalen en mijn broertje krijgt ALLES voor zijn sporten. Als ik er dan wat van zeg moet ik me niet aanstellen want ik krijg ook ALLES... volgens mijn moeder.

Oh misschien leuk om te weten: op dit moment zijn mijn ouders in de tuin bezig. Mijn broertje zit een schiet spelletje te doen op de playstation, schreeuwt en scheld door de microfoon, radio staat aan, speelt irritante muziek af op zijn mobiel, zit flink te boeren en scheten te laten, uit de Ipad komen allemaal rare geluiden en er ligt een spoor van rommel en kabels van hem door het huis heen en ik zit hier alle ergernis van me af te typen...

Respect als je dit gelezen hebt _/-\o_

MarlindeRooz

Re: Word gek van broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:04

Tja 2 pubers in een huis is gegarandeerd feest. Hebben wij hier ook (ik en mijn zusje van 15). En mijn zusje van 10 begint ook al lekker. :P Ik herken het ook wel een beetje want "jij bent de oudste".

Gewoon op een rustige toon bij je ouders blijven melden en dan gewoon weer weglopen zodat ze geen weerwoord kunnen hebben.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:07

Ik blijf rustig, het heeft allemaal geen effect. Mijn ouders doen er niets mee als ik er wat van zeg dus tegen hun zeggen heeft geen nut. Rustig tegen mijn broertje zeggen dat hij zijn klep moet dicht houden heeft geen nut, schreeuwen moet ik wel wil ik me verstaanbaar maken door zijn kop telefoon. Maar het interesseert hem ook geen reet als ik daar wat van zeg. Op mijn kamer zitten is geen optie want er past alleen een bed en een kastje in. Mijn kamer is 2 bij 2 meter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:09

Dat is inderdaad niet heel groot, wij wonen gelukkig in een groot huis met "2 woonkamers". Maar kan je niet met je ouders om de tafel? Hoe doe je het dan als je huiswerk maakt?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:11

Heel Herkenbaar! Enige wat hier geholpen heeft is geduld... Ik (20) en broer (18) komen nog maar sinds een jaar of 2 super goed overeen, terwijl we elkaar vroeger ook de hele tijd aan het uitschelden waren en ruzie aan het zoeken waren met elkaar want dat was nu eenmaal wat broers en zussen doen: elkaar niet kunnen luchten/zien.
Om de situatie er op dit moment op te verbeteren heb ik geen tips, maar misschien heb je door mijn berichtje toch een beetje hoop dat het ooit nog goed komt. ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:12

Mijn tip: Ga op kamers als het mogelijk is :)

Ik snap je frustratie, mijn zusje en ik vonden elkaar ook zo aardig *kuch*, maar mijn ouders grepen wel in. Sinds ik op kamers woon en haar zo af en toe zie in de vakanties, kunnen wij echt veel beter met elkaar overweg.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:19

Ons huis is verder groot hoor, vrijstaand. Alleen ik heb de kleinste kamer gekregen toen we 2 jaar geleden gingen verhuizen omdat ik in het vorige huis de grootste kamer had. Het huiswerk doe ik of aan de eet tafel, op school of ik zit gewoon op bed met mijn laptop. Alleen als ik daar lang zit krijg ik last van mijn rug en het is niet goed voor de laptop. ( doe grafische opleiding dus allemaal huiswerk op de laptop )

Met mijn ouders om tafel is geen optie... paar maand geleden al gedaan. Ik heb serieus gezegt dat ik het thuis verschrikkelijk vind dat ik me niet gelukkig voel. Mijn vader begreep me wel maar gaat gewoon met mijn moeder mee en die kan het niet hebben. Die word boos en verdrietig. Ik heb gezegt dat ik onderandere meer dingen zelf wilde doen en zelf wilde beslissen Nu doen ze bijna niets meer voor me en moet ik heel veel dingen zelf maar uitzoeken. Het heeft allemaal geen nut om een gewoon gesprek te voeren.

Op kamers gaan mag ik nog niet...

( sorry voor de spel fouten ben pissig )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:23

Je bent 18 dus je ouders kunnen je niet verbieden om op kamers te gaan.

Is het niet een optie om met je ouders te overleggen dat jij een grotere kamer wil zodat je er meer op kan zitten. Of dat de playstation naar je broertje zijn kamer gaaT?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:27

Zucht, als ik een beetje vrede wil bewaren moet ik zeker niet op kamers gaan. Mag door de wek niet eens bij mijn vriend slapen.

Een optie voor een grotere kamer is er niet want meer ruimte is er niet in huis. Ook is het geld nu een beetje op omdat we de hele badkamer hebben moeten vervangen. We dachten bij de koop van het huis dat dat het enigste was dat het nog goed was maar het bleek achteraf dat er een flinke lek in zat en dus de hele badkamer moest er uit gesloopt worden. Ik heb een trap in mijn kamer naar mijn zoldertje. Het was de bedoeling dat daar mijn bed zou komen maar het is daar veel te klein dus het bed moest toch beneden. Zit er ook niet graag want het is er of te koud of te warm en geen goede plek om te zitten want je krijgt een pijnlijke kont.

De playstation moet ook naar de kamer van mijn broertje alleen hij moet zelf een tv kopen en zo lang die tv er niet is mag dat ding beneden staan.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:27

Ik herken het ook. mijn broertje en zusje worden ook voorgetrokken. Ze doen beide waterpolo en dat vinden mijn ouders leuker. zo stond mijn paard op 7 km afstand en het zwembad was op 6 km afstand ik moest altijd fietsen en werd alleen gebracht bij heel slecht weer, dat is op zich niet erg maar mijn broertje en zusje werden 9 van de 10 keer gebracht. ook hebben ze elk weekend wel minimaal 1 wedstrijd en mijn ouders gaan altijd mee. ik heb 2 keer in het jaar een onderlinge wedstrijd op stal en ze zijn tot nu toe wel een 2 keer op wezen dagen. Want dan hebben ze geen tijd of hebben mijn broertje of zusje op dat moment een wedstrijd en gaan ze daarbij mee. nu zijn we verhuisd en wonen we dichterbij het zwembad, maar veel verder van mijn paard. opzich niet erg kan ook met de bus en met mooi weer gewoon fietsen, maar toen ik me vader vroeg of hij mij 1x in de week op wil halen kreeg ik gelijk te horen dat ik maar naar een andere stal moest. heb het wel eens aangegeven en ze gaven me ook gelijk, maar tot heden is er niks veranderd. Zal er dus maar mee moeten leven. Hoop dat het bij jou wel zal veranderen TS

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:30

Dankje :) hoop dat hij bij jou ook snel gaat veranderen! ben blij dat ik niet de enigste ben die hier last van heeft xD voelde me al zo hopeloos.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:30

dat je broertje zo is. oke, pubergedrag. mijn broertje (ook 15, ik 17) doet ook veel van dat soort dingen, schelden, veel gamen. maar het is lang niet zo erg als jij beschrijft hoor. als je normaal vraagt om zachter te doen dan doet hij dat (computer dan wel, op kantoor dus je kunt de deuren dichtschuiven) maar mijn broertje is dan ook autistisch. geen excuus voor alles. maar hier wordt ook redelijk goed mee omgegaan.

bij ons is het dan wel weer dat mijn broertje gebracht wordt (niet dat ie zo vaak ergens heen moet) en in bepaalde situaties (snachts, ver weg, heftige regen, enz) ik ook. ik vindt het raar dat jou ouders dat niet doen. omdat ouders over het algemeen meisje minder snel alleen laten fietsen (snachts) dan jongens. ivm bosjespedo's enzo :wow:

maar jou ouders... (sorry hoor) dat vind ik zo oneerlijk. waarom zien ze dat zelf niet? misschien een keer heel pissig worden, van waarom zien jullie dit niet? en dat voorbeeld van de spullen kopen voor de sport. als je moeder dan weer zegt dat jij ook alles krijgt. zou ik zeggen. O ja? dan alles nalopen wat jij hebt gekocht. en alles nalopen wat je broertje heeft gekregen. misschien dat ze het dan ziet.
je broertje klinkt ook best verwend in mijn oren. vandaar ook zijn gedrag waarschijnlijk. ik zou eens met zn alle rond de tafel gaan zitten.

maar wat een lastige situatie! sterkte ermee. en je broertje wordt vast nog wel volwassener ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:31

MarlindeRooz schreef:
Gewoon op een rustige toon bij je ouders blijven melden en dan gewoon weer weglopen zodat ze geen weerwoord kunnen hebben.

dit vindt ik ook een goede tip!!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:32

Ik zie in je profiel dat je 2 paarden hebt. Worden die betaald door je ouders? In dat geval denk ik dat het voortrekken wel meevalt. Twee paarden in onderhoud is maandelijks een behoorlijk dure uitgave. Dat je de extra spullen zelf moet betalen vind ik niet meer dan logisch.

Verder vind ik dat je redelijk respectloos over je broertje praat. Je heb het over "dat kind" en dat hij "zijn waffel" moet houden. Als je hem op die manier benaderd dan snap ik best dat dat voor frictie zorgt.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:33

Laat je ouders anders dit topic lezen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:33

Vervelend hoor.
Zo snel mogelijk het huis uit zou ik zeggen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:36

mzara, dankje! Ik zal nog wel eens proberen om het met ze er over te hebben. en bosjespedos _O-

Anoeska27, de paarden zijn eigenlijk van mijn opa en oma. Die hebben ze voor mij gekocht. Ook omdat mijn oma ook helemaal paardengek is hoor :P Mijn oma betaald het voer, dierenarts en hoefsmid. De rest is voor mij. De spullen voor het paard zeur ik ook niet om. Alleen ik vind het niet eerlijk dat mijn broertje alle kleding voor zijn sport krijgt en ik het zelf moet betalen. Ik heb het op die manier over hem omdat ik behoorlijk geïrriteerd ben op dit moment omdat hij precies het zelfde doet als wat ik allemaal heb omschreven. Ik vraag aan hem gewoon netjes of hij wat zachter wil praten. Maar het is toch wel te begrijpen dat als het ELKE dag zo is en je gewoon een hekel begint te krijgen om in je eigen huis te wonen, dat je op die manier gaat denken?
Laatst bijgewerkt door Gydja op 03-05-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:37

manon_goldy schreef:
Laat je ouders anders dit topic lezen.

zou ik dat aan durven? :x

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:38

Een verhaal heeft altijd 2 kanten heb ik geleerd. Misschien in dit geval zelfs 3 kanten; jij, je broertje en je ouders.
Jij ziet het vanuit dit perspectief, maar ik weet zeker dat jouw ouders er weer heel anders over denken, of dingen anders zien. Daar krijg je die frustraties van.

Ik denk dat het wel meevalt met het voortrekken als ik je berichtje lees. Je hebt wel 2 paarden die door je ouders betaald zijn neem ik aan.
2 paarden zijn een aardig hoge kostenpost per maand. Je broertje moet wel heel veel krijgen wil hij ook aan dat bedrag komen. Dus in zekere zin vind ik dat niet voortrekken. Wel vervelend dat hij zo vervelend is wanneer je ouders er niet bij zijn,m aar ja, dat is pubergedrag. En dat zal niet veranderen voorlopig denk ik. Dan zul je toch inderdaad de oudste en de wijste moeten zijn.

Sterkte in deze pubertijd! Aan alles komt een eind ,ook aan de pubertijd!

Edit: ik lees net dat je opa en oma de kosten-dragers zijn van de paarden ipv je ouders..
Laatst bijgewerkt door itsmi op 03-05-14 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:39

Zeer, zeer zeer herkenbaar. Heb met 5 pubbers in een huis gezeten. Elke dag geheid drama. Nu zijn we met z'n drieen wat ook nooit vlekkenloos zal gaan. Probeer op een rustig moment een gesprek met je ouders aan te gaan. Desnoods schrijf je het op zodat je er niet mee hoeft te zitten ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:39

Ik heb deze problemen ervaren met de broer net na mij (2 jr. ouder dan ik, ik ben de jongste van 4).
Op een dag 14 jaar geleden) had ik de computer ècht nodig om huiswerk te maken voor biologie. Mijn broer zat te chatten in de TMF chatbox (I know... Oud!!!) en wilde mij er niet bij laten. Hij was zo aan het zuigen en sarren dat ik de rugleuning van de stoel waar hij in zat in zijn rug in tweeën heb getrapt.

Toen mijn ouders thuis kwamen kreeg ik te horen dat als ìk zo door zou gaan ik uit huis geplaatst zou worden.
Ik geef toe; ik ben altijd een driftkikker geweest maar dit heb ik àltijd op mezelf betrokken (op mijn hoofd slaan, mezelf krabben) en nóóit op een ander, tot die ene keer.

Ik ben echt beschadigt in mijn jeugd door de betreffende broer (en mijn ouders, sorry pap en mam!) en hij probeert mij nog steeds te schaden. Hij is hoogopgeleid en ik niet. Ik doe inmiddels het werk dat ik wil doen (met alle liefde) en ik krijg er veel voor terug (vooral van collega's).

Nú pas zien mijn ouders in dat ik alleen heb geprobeerd te laten zien dat ook ik iets waard ben. Dat zij dit nu pas zien heeft het resultaat dat ik mijn beide broers (2 en 6 jaar ouder dan ik) nooit meer spreek of zie, zonder mij daar rottig om te voelen. Ik heb ze niet nodig in mijn leven, ze voegen ook niks toe. Nu ineens zoeken ze weer contact en willen ze een verjaarscadeau voor me kopen (gezamenlijk) dat ik al sinds mijn 15e niet meer heb gehad. En I don't care, alles wat ik wil hebben of nodig heb koop ik zelf wel. Daarentegen doe ik ook niet mee aan verjaardagscadeaus voor beide broers. En dat vinden ze dan weer niet eerlijk.

Mijn broers hebben op mijn 18e mijn verjaardag dusdanig weten te verkl*ten dat ik mijn verjaardag niet eens meer vier. Ik heb helemaal geen behoefte aan dat schijnheilige gedoe.

Ik snap jouw gevoel TS en in tegenstelling tot velen neem ik het wel serieus. Ik ben ontzettend gekleineerd, getreiterd en achtergesteld mijn leven lang. Dit heeft mij gevormd tot degene die ik nu ben: ik zorg voor mezelf, mijn eigen natje en droogje en alle spulletjes die ik graag wil hebben koop ik zelf. Daar werk ik ook hard voor.

Mijn beide broers zijn in tegenstelling tot mij niet zelfstandig. Ze hebben dan wel hun eigen woning, ze rijden nog steeds elke avond vanaf Amsterdam naar Koedijk (net boven Alkmaar) om bij mijn ouders te kunnen eten. Sterker nog: mijn jongste broer schoot uit zijn slof omdat mijn vader niet gekookt had op het moment dat hij doodziek van de kanker en chemo op bed lag.

Wellicht is deze post wat off topic, maar ik probeer op deze manier te laten zien dat je zeker niet de enige bent met dit gevoel TS. Heel veel sterkte en het enige dat ik je kan meegeven: hou de eer aan jezelf. Zorg dat je niet afhankelijk bent van jouw broertje, wellicht weet hij straks op zijn 18e niet eens hoe hij een ei moet koken.

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:42

Mijn broertje (bijna 13) is ook telkens aan 't etteren echt stront vervelend en weet van verveling niet wat hij doen moet. (Hij heeft geen hobby)
Laatst stond ik bij m'n pony in de wei bij zijn hoofd te aaien komt André aan, geeft storm een klap op z'n bil, storm rent achter hem aan en hij gilt.
Het gevolg: hij zegt bitch tegen me en gaat tegen m'n vader en moeder zeggen dat ik storm een klap op z'n bil gegeven heb zodat storm achter hem aanrent.
Nou moest ik gelijk na eten mijn bed in (7 uur!) zooo irritant...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:43

Nogmaals voor velen: mijn ouders betalen enkel een deel van het lessen bij de club voor mij. De dierenarts, voer en hoefsmid betaald mijn oma. Omdat de paarden officieel van haar zijn.

AmyII, :oo zo dat is wel heel erg! Ook heel veel sterkte!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:46

Zo vreemd is het niet dat je er gek van word.word ik ook regelmatig. Mocht je ooit iemand willen hebben om te praten pb je maar
(Ben ook animefreak dus we hebben veel gemeen:p)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 20:47

ryukapple schreef:
Zo vreemd is het niet dat je er gek van word.word ik ook regelmatig. Mocht je ooit iemand willen hebben om te praten pb je maar
(Ben ook animefreak dus we hebben veel gemeen:p)

Dankje *zoekt een knuffel smylie*