'Nieuwe' auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

'Nieuwe' auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 14:07

Aloha!

Ja, ik weet dat hier al ontelbare topics over zijn, maar in die topics heeft de TO vaak nog wel een aardig bedrag te besteden. Vooropgesteld, dat heb ik niet. Mijn auto is zojuist overleden, ik verdien minimumloon en heb amper spaargeld. Toch heb ik echt een auto nodig. Dus ben ik op zoek naar een 'nieuwe', zo goedkoop mogelijke auto. Maar wel een betrouwbare, natuurlijk. Budget is echt max max maximaal €1000,-. Waar moet ik op letten? Wat zijn goede merken? Zelf dacht ik aan maximaal 100.000 km en uit minimaal 2000. Ik kom veel Suzuki Alto's (1.0) tegen, zijn dat een beetje goede auto's?

Ik rijd (reed) een Smart Fortwo cabrio en daar was altijd wat mee. Daar ben ik helemaal klaar mee. Ik hoef geen grote, fancy, mooie auto. Gewoon een klein, wendbaar, betrouwbaar ding. Iemand tips?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:17

Ik heb net mijn 'nieuwe' auto opgehaald :) Had zo ongeveer dezelfde eisen als jij, alleen heb ik er uiteindelijk €300,- meer voor betaald. Het is een Toyota starlet uit '97 met nog geen 80000 op de teller. Schijnen echt oerdegelijke auto's te zijn en op marktplaats staan ze nog wel voor hogere bedragen. Maar ook wel voor minder en dan schijnt dat jaartal echt niet uit te maken!

benangelique

Re: 'Nieuwe' auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:19

Wendbaar zijn ze allemaal zolang ze een functionerend stuur hebben :+

Toyota is idd 1 vd betere merken wanneer je iets kleins en betrouwbaars zoekt. Volkswagens zijn vaak afgeragd bijvoorbeeld

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:22

waarom max 100.000 km? als een auto goed is onderhouden en er staat 160.000 op durf ik hem gerust te kopen. Neem iemand mee met verstand van auto's en ik zou voor een toyota gaan. Echt sterke goede auto's. ik heb 5 jaar een Toyota corola gehad uit 98 en 5 jaar kostenloos gereden op 2 banden na. Nu een jongere citroen en die heeft mij in 3 jaar al meer dan 1500 euro onderhoud gekost

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:23

Renault Clio, Citroën Saxo
Suzuki zou ik niet zo snel doen persoonlijk.

benangelique

Sowieso geen Franse auto's. Die staan niet bekend om hun deugdelijkheid. ..

jorika1986

Ik heb 2 suzuki alto's gehad prima karretjes hoor!
nummer 1 heb ik total loss gereden en gelijk daarna nummer 2 gekocht. heb ik nog heel wat jaren in rond gereden. nooit wat mee gehad muv en lekke band en een kapot lampje. vloog door de keuring en was al 12 jaar oud.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:26

ik zou voor toyota of volkswagen gaan zijn de meest betrouwbare auto's, wij hebben zelf een citroën saxo erg fijn autotje.
Moest wel veel aan gebeuren (kosten ook maar €250 denk dat we er €1000 ingestopt hebben)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:28

ik heb een Swift gekocht. Deze komt uit 94 en rijd nog perfect. Kostte me overigens maar 500 euro voor 97.000 km op de teller.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:36

Ik heb een saxo 1.1i uit '97 met 167k op de klok. Met de keuring kwam hij er zonder spannnende aanmerkingen door. Betrouwbaar ding!

Edit: ik wilde in ieerste instantie ook geen Franse, want die zouden niet betrouwbaar zijn en rot. Nou, ik ben bij drie duitsers gaan kijken (opel en VW), die waren allemaal óf opgevoerd, óf rot, óf allebei :+ Deze heeft geen spatje roest.
(Mijn vriend zijn golf ook niet, maar die is uit een andere prijsklasse;p)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:08

mij schieten suzuki swift en alto binnen, Toyota starlet, dat soort gebakjes

VW zou ik niet aan beginnen, tegen de tijd dat je een autootje hebt gevonden van dat merk voor dat geld, is het naar alle waarschijnlijkheid ene afgetrapte auto.

daarnaast zou ik me ook niet te veel vast houden aan die ton, een autootje op leeftijd mag best op een anderhalve ton zitten, juist bij heel weinig km tov de leeftijd kun je wat typische problemen krijgen, terwijl diezelfde auto met een iets hoger km tal het langer goed blijft doen.

kennisje van me had trouwens ook een starletje, dat heeft ze op een gegeven moment verkocht om wat groters te gaan rijden en ze heeft er eigenlijk nog steeds spijt van

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:12

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 17:31

benangelique schreef:
Wendbaar zijn ze allemaal zolang ze een functionerend stuur hebben :+

Toyota is idd 1 vd betere merken wanneer je iets kleins en betrouwbaars zoekt. Volkswagens zijn vaak afgeragd bijvoorbeeld

Haha, met wendbaar bedoel ik klein. Mijn Smart is wendbaarder dan mijn fiets. :')
Dat vind ik zo prettig.

benangelique schreef:

Dat zegt mij dus helemaal niets. Franse/Duitse/Japanse auto's. :\
Mijn Smart is Mercedes-Benz en dat ding heeft alleen maar problemen gehad, dus ja, hoeveel maakt het dan daadwerkelijk uit?

Kimberley84 schreef:
waarom max 100.000 km? als een auto goed is onderhouden en er staat 160.000 op durf ik hem gerust te kopen. Neem iemand mee met verstand van auto's en ik zou voor een toyota gaan. Echt sterke goede auto's. ik heb 5 jaar een Toyota corola gehad uit 98 en 5 jaar kostenloos gereden op 2 banden na. Nu een jongere citroen en die heeft mij in 3 jaar al meer dan 1500 euro onderhoud gekost

Ik weet 't niet, daarom dit topic. :) Mijn Smart heeft er nu 165.000 op staan en is dus afgeschreven.. Inmiddels heb ik zo goed als alles aan die auto moeten vernieuwen (incl. nieuw motorblok enz), dus ik ben een beetje huiverig voor veel kilometers.

Toyota Starlet is dus goed/betrouwbaar, lees ik. Gaan we daar even naar kijken!

maj0 schreef:

Dankjewel, ik ga het doorlezen! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:27

Alles is beter dan smart. Smarties zijn zoiezo slechte auto's vind ik.

SalsaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:38

Ik zou me ten eerste niet vastklampen aan die 100000 km. De km zeggen weinig is mijn ervaring. Onderhoud en manier van gebruik is veel belangrijker. Zelf heb ik een skoda en dat is een vw in een goedkoper jasje maar wellicht nog te duur. Ben er wel super tevreden over.

Ook heb ik vaker Ford gereden. Mijn eerste auto was een ford fiesta uit 94. Top auto. 3 jaar mee rondgetuft en nooooit problemen. Zelfs nog ingeruild voor mijn tweede auto ook een Ford.

edit oja ga voor zo weinig mogelijk luxe als je goedkoop wil rijden. Hoe minder luxe hoe minder er kapot kan. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:17

En geen Ford ka. Die roesten onder je kont vandaan

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:30

Volkswagens roesten ook snel op de balken... Mijn Renault Twingo ging met vlag en wimpel door de APK als het om de motorische dingen ging, maar die is ook afgekeurd op roest. -O- Fiat Cinquecento was ook afgekeurd op roest...

Ik hoor inderdaad van Toyota (Starlet) dat die super betrouwbaar zijn en niet kapot te krijgen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:33

Ik heb nu twee keer een Volvo gekocht, de ene voor €500 en de ander voor €600,-.. Ze vallen enorm mee in verzekering en wegenbelasting en zijn over het algemeen niet kapot te krijgen! Het waren een V40 en een S40 :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:33

benangelique schreef:

Inderdaad, gelukkig zit de citroën garage letterlijk op loopafstand en hebben wij leaseauto's. Onze eerste c5 was vaste klant. :P

Mijn paps rijdt btw Citroëns om de schappelijke prijs en het fijne rijden (vering) aangezien wij toch elke 4 jaar een nieuwe uit moeten kiezen.

Mijn mams heeft een toyota aygo, serieus die toyota's zijn echt niet dood te knuppelen! :P

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:35

zelf rijd ik in een Daihatsu Move, past aardig binnen jou jou wensen. Hij is heel klein en wendbaar, heb hem nu een half jaar en nog geen problemen mee gehad. Voor hele afstanden geen geschikte auto, maar voor hier in de buurt is het een prima ding.

Wij hebben hier toevallig nog een Renault Megan staan, die mag voor een klein prijsje weg. Mocht je daar interesse in hebben stuur je maar een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:36

MarlindeRooz schreef:
benangelique schreef:
Mijn mams heeft een toyota aygo, serieus die toyota's zijn echt niet dood te knuppelen! :P

Dieeee liggen een klein beetje boven budget van TS :P

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:37

Ik moest ook een nieuwe auto kopen. Heb geld geleend van m'n ouders en had daarom iets meer budget. Het is een Suzuki auto geworden. Ben er nu al helemaal happy mee. Zijn motorisch ook sterke auto's. Echt een aanrader!

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:39

Franse merken zijn helemaal niet zo gek nog niet hoor, mijn vader werkt bij peugeot dus mijn ouders rijden al jaren een peugeotjes, hoor hun nooit over klachten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:40

Renee1991 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dieeee liggen een klein beetje boven budget van TS :P

Ja dat snap ik, maar ik doel meer op dat toyota's gewoon enorm goede auto's zijn. :P
Wij hebben ook altijd toyota's gehad, en dan vallen franse merken altijd enorm tegen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:40

Ja MarlindeRooz, ben ik helemaal met je eens :j