WO-Bachelor: Wat hoor je nou precies te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanasoufi

WO-Bachelor: Wat hoor je nou precies te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 23:44

Vandaag vol trots mijn WO-bachelor rechtsgeleerdheid gehaald bij de administratie van de Erasmus Universiteit. Geduld tot november had ik echt niet (alhoewel zo'n uitreiking natuurlijk wel erg speciaal is). Hoe dan ook ik kwam bij de administratie en moest mijn legitimatiebewijs geven. Ondertussen terwijl mijn bul werd gezocht moest ik een formulier invullen waarin ik "het ophalen" bevestig. De meneer van de administratie had nogal haast dus trok de bevestiging zo wat uit mijn handen en gaf mij een mapje: DOEG!!!

Ik maar met het mapje naar de trein rennen en opgewonden de inhoud bekijken:

-Document dat getuigschrift/certificate heet....maar dit is geen bul toch?
-Document met een cijferlijst.....maar mijn gemiddelde ontbreekt en er staat ook geen judicium bij!
-Diplomasupplement in het engels bestaande uit 9 pagina's....maar hoort het niet in het Nederlands te zijn?

Verder geen kopietjes, geen totale cijferlijst, geen studiestartdatum niets...

Ik heb zelf nog nooit eerder een bachelordiploma gezien van iemand anders, dus klopt het een beetje wat ik beschrijf? Of ontbreekt er iets? Ik vind het bijvoorbeeld bizar dat er geen gemiddeld cijfer staat.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:47

Ik heb ook mijn bachelor rechtsgeleerdheid aan de Erasmus gehaald afgelopen jaar. Volgens mij heb ik het zelfde gekregen, al weet ik niet meer of de diplomasupplementen in het Nederlands zijn. Voor de rest heb ik er niet zo goed naar gekeken, maar zal de documenten morgen eens bekijken :)
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 01-05-14 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:48

Ik heb ook mijn bachelor rechtsgeleerdheid aan de Erasmus gehaald afgelopen jaar. Volgens mij heb ik het zelfde gekregen, al weet ik niet meer of de diplomasupplementen in het Nederlands zijn. Voor de rest heb ik er niet zo goed naar gekeken, maar zal de documenten morgen eens bekijken :)

Suprice

Re: WO-Bachelor: Wat hoor je nou precies te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:51

Er staat ook geen gemiddeld cijfer op mijn bachelor en ook niet op mijn diploma van de master. Beiden aan de universiteit. Ik weet zo niet wat er bij mijn bachelor bij zit, maar dit klinkt mij als heel normaal in de oren. Ik had nog supplementen ivm buitenland, maar volgens mij zo verder ook niks meer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:53

Klinkt doodnormaal hoor!

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 00:19

Simbaa schreef:

Bedankt voor je reactie :) Het zou idd helpen als je de documenten kunt bekijken, want ik maak me vreselijk zorgen. Ik weet dat het "maar" een bachelordiploma is, maar ik heb er toch wel hard voor gewerkt. Bovendien stop ik er een jaar mee, en wil ik pas per 1 september 2015 aan een master beginnen. Dus tot die tijd is dit mijn enige diploma -O-

Het diplomasupplement bestaat uit 9 kantjes en is bij mij volledig in het Engels. Ik vind dat vreemd, want onze opleiding was toch 95% Nederlands. Ook zou er een judicium (voldoende, ruim voldoende, of goed, zeer goed, cum laude) op het supplement moeten staan met een gemiddeld cijfer, maar ik kan dit nergens vinden -O-

Ik kom zo dus niet in een feeststemming -O-

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 00:20

Suprice schreef:
Er staat ook geen gemiddeld cijfer op mijn bachelor en ook niet op mijn diploma van de master. Beiden aan de universiteit. Ik weet zo niet wat er bij mijn bachelor bij zit, maar dit klinkt mij als heel normaal in de oren. Ik had nog supplementen ivm buitenland, maar volgens mij zo verder ook niks meer.

Als het goed is zou je gemiddelde ergens op het diplomasupplement moeten staan met een vermelding als "voldoende" of "ruim voldoene" of "goed" etc.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 00:20

zap schreef:
Klinkt doodnormaal hoor!

Hopelijk heb je gelijk. Ik zou het moeten vieren, maar zit hier te stressen of het nou allemaal wel klopt -O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:48

Als je er nog steeds niet uit bent: even bellen met de student support desk, of hoe het bij jullie dan heet. Die kunnen het je zo vertellen hoor :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:03

Het supplement is in het Engels voor het geval dat je ooit in het buitenland wil gaan werken of studeren. Ik had alleen bij mijn Master een GPA, Bachelor niet. Of zoiets vermeld staat, zal wel aan de instelling liggen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:38

Waarom zo stressen? Al zou het niet kloppen, dan kan het echt later nog wel worden aangepast hoor :D. Mijn spullen liggen bij mijn zusje, maar ik ga haar vragen het na te kijken.
En anders even een belletje naar het ESSC?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:23

Op mijn bachelorbul staat geen judicium, op mijn masterbul wel. In Utrecht krijg je dat overigens alleen vanaf de 'met genoegen'. Ik kreeg een diploma en een cijferlijst, that's it.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 15:21

Ik heb net even een mail gestuurd naar de examenadministratie. Hopelijk geven ze snel antwoord. Ik heb de bul namelijk ook niet ondertekend, dat kan ik ook wel thuis doen...maar daar is geen ruimte voor gecreëerd.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:14

Ik heb vorig jaar HBO-Rechten diploma gehaald, maar heb ook een certificaat, cijferlijst (zonder gemiddeld) en diplomasupplement in het engels. Denk dus dat het wel klopt. ;)

Niet te vergeten: gefeliciteerd! :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:34

Ik heb hem ook zeker niet ondertekend, aangezien ik hem niet zelf heb opgehaald.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 23:42

Stinkmodder schreef:
Ik heb vorig jaar HBO-Rechten diploma gehaald, maar heb ook een certificaat, cijferlijst (zonder gemiddeld) en diplomasupplement in het engels. Denk dus dat het wel klopt. ;)

Niet te vergeten: gefeliciteerd! :)

Bedankt *\o/*

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 23:44

Simbaa schreef:
Ik heb hem ook zeker niet ondertekend, aangezien ik hem niet zelf heb opgehaald.

Bedankt voor al je hulp! Ik denk dat ik gewoon niet zo raar moet doen. Ik ben geloof ik nog steeds in shock dat ik uberhaupt een diploma heb gekregen. Mijn laatste tentamen was een nachtmerrie en ik dacht echt dat ik geen diploma zou krijgen. Bleek gelukkig een 6.3 te zijn (geen idee hoe) en nu precies 3 weken later heb ik gewoon een diploma op zak *\o/*

Ik sta zelfs al in het examenregister!!!

http://www.eur.nl/essc/studentenadminis ... nregister/

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:28

Wow dan moet je extra genieten! Helaas heeft mijn zusje nog niet kunnen kijken, maar ik denk echt dat het klopt :) Welk vak was het laatste tentamen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:21

sanasoufi schreef:
Simbaa schreef:

Bedankt voor al je hulp! Ik denk dat ik gewoon niet zo raar moet doen. Ik ben geloof ik nog steeds in shock dat ik uberhaupt een diploma heb gekregen. Mijn laatste tentamen was een nachtmerrie en ik dacht echt dat ik geen diploma zou krijgen. Bleek gelukkig een 6.3 te zijn (geen idee hoe) en nu precies 3 weken later heb ik gewoon een diploma op zak *\o/*

Ik sta zelfs al in het examenregister!!!

http://www.eur.nl/essc/studentenadminis ... nregister/

Herkenbaar, ik had een mega belangrijk tentamen waarvan ik niet wist of ik m wel gehaald had en dat bleek een 9,6 te zijn. Duurde ook even voordat ik dat geloofde :+ Maar als je in het register staat zit het goed hoor, gefeliciteerd!!

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 13:54

Simbaa schreef:
Wow dan moet je extra genieten! Helaas heeft mijn zusje nog niet kunnen kijken, maar ik denk echt dat het klopt :) Welk vak was het laatste tentamen?

Blijkbaar is er toch iets niet goed, want ik heb de examenadministratie gemaild met dezelfde vragen als ik hier heb gesteld. Reactie: Kunt u telefonisch contact met ons opnemen -O- Dat durf ik niet :( zometeen pakken ze me diploma af :( Ik heb van een medestudent inmiddels gehoord dat de bul wel ondertekend moet worden en dat het judicium + gemiddelde op je cijferlijst horen te staan :(

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:00

Gewoon bellen. Dan weet je waar je aan toe bent. :) Ze pakken je diploma heus niet zomaar weer af hoor.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:13

Maar je snapt toch wel dat ze niet zomaar je diploma afpakken? Misschien vervangen ze de papieren, maar als je aan de afstudeereisen voldoet hoef je echt nergens bang voor te zijn!

Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje overdrijft. (Zegt iemand die zelf haar diploma pas na een half jaar door iemand anders op heeft laten halen :+ )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:46

En ook al zóuden ze dat doen - wat ze dus niet doen - dat los je niet op door niet te bellen. Schuift het probleem alleen maar weg. Misschien willen ze gewoon wat meer info zodat ze je een beter antwoord kunnen geven ;)

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:51

Simbaa schreef:
Maar je snapt toch wel dat ze niet zomaar je diploma afpakken? Misschien vervangen ze de papieren, maar als je aan de afstudeereisen voldoet hoef je echt nergens bang voor te zijn!

Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje overdrijft. (Zegt iemand die zelf haar diploma pas na een half jaar door iemand anders op heeft laten halen :+ )

-O- Maar hoe wist jij dan dat je de juiste documenten hebt gekregen? En een half jaar? Ik kreeg 29 april een mail dat mijn bul en cijferlijst klaar liggen, 30 april heb ik hem opgehaald.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:52

imd schreef:
En ook al zóuden ze dat doen - wat ze dus niet doen - dat los je niet op door niet te bellen. Schuift het probleem alleen maar weg. Misschien willen ze gewoon wat meer info zodat ze je een beter antwoord kunnen geven ;)

Ik kan toch doen net alsof ik simbaa ben? Zij weet immers ook niet of ze het juiste heeft gekregen....ik bel niet... -O-