Onzeker en saai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Onzeker en saai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 19:15

Rare titel misschien maar zo voel ik me.

Ik ben 22 jaar maar ben ontzettend saai. Onderneem weinig, praat weinig en als k iets doe is het met dieren. Mn vriend en ik houden van een terrasje pakken maar ik heb bijna nooit iets te zeggen. Kan moeilijk praten met mensen En maak moeilijk contact met nieuwe mensen.

Al met al onderneem ik weinig en ik wil dat veranderen maar heb geen idee hoe.

Kan iemand mij hier tips geven ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:18

Tja, niet iedereen is ondernemend of erg sociaal vaardig. Als jij je hier goed bij voelt, prima toch?

En anders wat ik heb gedaan is mij gewoon aangemeld bij een sportclub :) ben je lekker bezig en hoef je niet veel te l*llen (ik klets eerder teveel haha dus zo ben ik juist even bewust bezig met niets zeggen :) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-05-14 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:19

Heb je wel vrienden? Gaat het daar ook moeizaam mee?

Zelf heb ik veel nieuwe mensen leren kennen door te gaan sporten. Ik voetbal nu al een paar jaar en daar heb ik leuke mensen ontmoet, idem voor als ik naar Vitesse ga. Je bent samen aan het sporten (of aan het kijken), dan komen de gesprekken vanzelf wel. Met mijn team gaan we ook regelmatig wat leuks doen, stappen, of lekker eten.

Mijn broertje noemt mij ook weleens saai, omdat ik tegenwoordig niet meer ieder weekend uitga. Ik heb daar gewoon geen behoefte meer aan en ik ga net zo lief met vriendinnen lunchen, terrasje pakken of een potje catannen. Ieder vult zijn leven op zijn eigen manier in, het belangrijkste is dat je je er zelf goed bij voelt.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 01-05-14 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin92

Re: Onzeker en saai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:19

Je bent niet de enige hoor. Ik heb er ook last van ;)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:20

Heb je naast je vriend nog andere mensen waar je mee omgaat en evt. iets leuks mee kan ondernemen? Of heb je een sport/hobby die je in groepsverband uitoefent/kan gaan uitoefenen? Want dat is ook een leuke manier om mensen te ontmoeten waar je iets leuks mee kan ondernemen, en je hebt gelijk iets gemeenschappelijks om over te praten :) En hoe komt het eigenlijk dat je moeilijk contact legt en praat met mensen, ligt het puur aan dat je gewoon niet veel te zeggen hebt of speelt er iets anders?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:21

Maar wat nu als jij gewoon zo bent? Is dat dan een probleem? Is het misschien zo dat je zelf denkt dat het zo is of probeert te voldoen aan een niet bestaand ideaal beeld?

Heb je je vriend hier al eens naar gevraagd? Hij is nog steeds bij je en heeft het dus blijkbaar naar zijn zin bij jou.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:54

Gekeken naar je geplaatste berichten denk ik dat jij je pc maar eens af moet sluiten voor een weekje. Dan heb je tijd om onder de mensen te komen en leer je vanzelf te praten in real life ipv achter de pc

O:)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:56

meldt zich :P
Hier precies hetzelfde :j met het verschil dat ik geen vriend heb :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:58

Hier precies hetzelfde.
Als ik nieuwe mensen leer kennen houden gesprekken vaak binnen 5 minuten op.
Heb geen vrienden, en sinds kort geen vriendje meer.
Heb geen geld voor leuke dingen, of een sportclub of wat dan ook.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:59

Ik ben hetzelfde, ben dan wel 16. Heb een lieve vriend en goede vrienden en vriendinnen, maar ik ben graag lekker '' op mezelf ''Op zijn tijd doe ik ook écht wel is wat met vriendinnen maar vind het heerlijk om lekker met m'n beestjes aan te rommelen en een beetje bankhangen. Ik hoef echt niet elke week of elke dag iets met vrienden te doen. Daar zou ik zelf gek van worden! Denk dat dat gewoon aan jezelf ligt. Ik was hier in 't begin wel is onzeker over maar nu niet meer! Lekker doen waar je zelf zin in hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:22

Heb je er last van of vind je het wel prima dat je zo bent? Dan kun je dat gewoon accepteren, maar las je het vervelend is kun je eens kijken waar het vandaan komt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 20:25

Bij mij is het dus dat ik anders wíl zijn, als ik meiden van mijn leeftijd zie hoeveel plezier zij maken en kletsen en weet ik het, dan ben ik jaloers. Ik wil ook zo zijn.

Ik heb weinig vriendinnen, hooguit 2 echte, de rest hoor of zie ik alleen als ik iets van me laat horen.

@ eenitraM, dat wil ik heel graag maar moet het wel durven en ik weet niet waar ik nieuwe mensen kan ontmoeten. Ik vind het moeilijk om zomaar op iemand af te stappen. Ben daarin gewoon heel onzeker.

Ik ben 22 jaar maar voel me soms echt een jaar of 16 ofzo...
Ik ga sinds kort naar de sportschool maar daar ga ik alleen heen, ik ga er heen om te sporten, praat eigenlijk nooit met anderen, ja hooguit 5 minuten.

Ik wil graag andere mensen leren kennen maar je kan ze helaas niet bij de winkel kopen...

Joolien, ik vind het heel vervelend want als ik niks met mn vriend doe, doe ik niks. En mn vriend wil ook graag dat ik vriendinnen heb en me ook kan redden zonder hem. ( niet negatief bedoeld )
Ik vind vreemden eng, ik ben onzeker, waarom ? Geen idee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:28

In de sportschool vind ik het ook lastig om met anderen te gaan praten als ik ze niet ken. Ik denk altijd dat iedereen daar is om te sporten en dan wil ik me niet opdringen. Daarom is een teamsport zo fijn. Daar lopen de gesprekken altijd vanzelf wel. Als wij een nieuw teamlid krijgen dan praat je daar automatisch mee, omdat je haar wil leren kennen. Je hebt feestjes, teamuitjes en gaat na het trainen als je zin hebt met je teamgenoten even een drankje doen in de kantine.

Je kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen. Doe je goed werk mee en je leert andere mensen kennen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 20:30

Ik heb jaren vrijwilligerswerk gedaan bij een konijnenopvang, helaas heb ik hier nu door examen van school geen tijd voor en ik werk de rest van de week ( doe BBL )

Als ik een paar vriendinnen heb waarvan ik weet dat het echte vriendinnen zijn ben ik al blij. Maar soms is het net of ze voor me weg lopen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:32

Waar woon je precies in Groningen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 20:33

Je hebt pb :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 20:57

Ik heb net een topic geopend voor een meeting...

Hoop dat ik zo een leuke vriendin of vriendinnen vind :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 21:32

Wat ik nog wel even wou zeggen....

Mijn moeder heeft in 2008 een hersenbloeding gehad waardoor zij zelf geen auto meer mag rijden en ik dus vaak dingen met haar onderneem omdat ze anders weinig het huis uit komt omdat mn vader niet altijd mee kan. Hierdoor doe ik dus ook veel met mn ouders en dat bevorderd het ook niet echt...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:48

Ik voel me ook altijd ontzettend saai. Heb eigenlijk maar 1 vriendin, met wie ik een keer in de zoveel maanden afspreek. Voor de rest doe ik alles met mijn zusje :')

Ik kan meestal to-taal niet relateren met leeftijdsgenoten die de hele dag selfies lopen te nemen en feestjes organiseren en het over drinken en vriendjes/vriendinnetjes hebben.
Ik ga nooit uit en zit het liefst tussen de paarden of kijk thuis een film. Ik ben zò saai _O-

Contact maken met nieuwe mensen doe ik ook niet zo snel. Andere mensen lijken altijd wel van alles te vertellen te hebben, daar kan ik wel eens jaloers op zijn. Ik heb blijkbaar een ander soort afweging die ik maak voordat ik wat vertel, want het meeste vind ik gewoon niet interessant genoeg om te zeggen :+

Je bent dus niet de enige.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 21:50

Nou je verwoord het precies zoals ik me voel....

Ik ben ook niet van het uitgaan/drinken en kijk ook liever een filmpje.
Ook denk ik vaak dat wat ik wil zeggen niet interessant genoeg is...

Gelukkig ben ik niet de enige :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:28

Ik kan jullie een hand geven, ben precies hetzelfde. Wat vaak tot een hoop onbegrip leidt bij leeftijdsgenoten. Tsja, jammer dan. Ik begrijp niet wat er leuk is aan jezelf ieder weekend klem zuipen en iedere dag foto's van jezelf maken en op Facebook gooien :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 22:30

Nee dat zal ik ook nooit snappen haha

En waar het dan aan ligt ? :D

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:54

Ach, herkenbaar in sommige opzichten en ik kan je deels geruststellen: het is ook wel een leeftijdsgebonden fase :(:)

Ik ben nu 26 en merk dat ik steeds meer ga waarderen wie ik ben om wie ik ben.
Voorgaande jaren spiegelde ik mezelf ook veel aan anderen: waarom hebben zij een grote vriendinnengroep? Ben ik echt raar dat ik niet graag uit ga? Ben ik te serieus voor m'n leeftijd?

In sommige opzichten moest ik ook meer uit die schulp kruipen, het contact aangaan met onbekenden.
Niet omdat anderen dat ook doen maar omdat ik, zoals jij zelf ook zegt, het belangrijk vond om sociale dingen te ondernemen. Ik kwam erachter dat ik contact met onbekenden eng vond (en ja, soms nog steeds vind) omdat ik bang was hoe ze mij zouden beoordelen. Ben ik wel leuk/aardig/gezellig genoeg? Ik ben die vraag toen om gaan draaien: wanneer ik met iemand praat, dénk ik dan ooit wel eens: wat ben jij stom/onaardig/ongezellig? Nee, eigenlijk zelden. En áls ik dat al denk, dan ga ik contact uit de weg met zo'n persoon :)

Wat mij enorm 'geholpen' heeft is dat ik plotsklaps alleen kwam te staan na 3 jaar samenwonen. Ik ben toen alleen op reis gegaan en dat was zó uit mijn comfortzone! En het is het beste wat ik ooit gedaan heb, want ineens ervoer ik aan den lijve dat ik gewoon een leuk, lief, spontaan mens ben, want mensen overal ter wereld vonden mij blijkbaar de moeite waard om mee te kletsen of mee op te trekken. Míts ik me daarvoor openstelde, en dat is wat ik geleerd heb. Niet dat ik je nu aanraad je relatie uit te maken natuurlijk hihi ;) , maar dingen zelf gaan ondernemen is dus heel fijn en goed voor je. En begin klein en veilig: spreek inderdaad eens af met mensen van bokt, kijk eens of je kan helpen bij een vrijwilligersgebeuren. Maar doe het wel voor jezelf en niet met de gedachte; ik móet hier nu nieuwe vriendinnen/contacten aan overhouden. Soms is die vrijblijvendheid ook fijn hoor!

Ik heb ook 'maar' 3 échte vriendinnen. Die zie ik soms weken niet, allemaal hebben we ons eigen drukke leven, wonen van elkaar. En zo ook met andere mensen die geen close vrienden zijn, maar ook geen kennis. Terwijl als we elkaar zien, het contact gezellig is en leuk. Nu scheelt het dat ik heel sociaal werk heb (met kinderen, ouders, collega's) en soms naar momenten alleen kan snakken :j

Het is echt een wisselwerking geweest tussen mezelf accepteren en waarderen en daardoor meer ontspannen zijn in het contact maken met anderen. Als je jezelf een leuk en waardevol mens vindt, straal je dat uit en doet het je minder wat anderen van je zouden kunnen denken. En dat maakt je voor anderen ook een leuk(er) mens om mee om te gaan: ongedwongener, opener en makkelijker benaderbaar. En dan zul je merken dat je ook niet meer nadenkt over dat wat je zegt wel interessant genoeg is, dan gaat dat vanzelf!

En ik vind het trouwens heel mooi en liefdevol zoals jij klaarstaat voor je ouders!
Je klinkt als een wijs en lief mens en het is niet niks om dat al meegemaakt te moeten hebben.
Het vormt je en je zult je soms door leeftijdgenoten niet begrepen voelen :(:)

Een heel verhaal, maar hopelijk herken je er iets in en kun je er iets mee :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 23:57

Bedankt voor je bericht, dat doet me goed. Ik zal morgen iets uitgebreider antwoorden, op mobiel gaat dat zo lastig :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:58

Nouja als je saai zou zijn zou je geen vriend hebben ;)
Onderneem dingen en heb plezier. Ga op stap zo vind je ook mensen. :)