Dillema's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

max_m

Dillema's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 23:24

Het leven zonder paarden.. Nou ja eigenlijk met.

Wist eigenlijk niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Dus sorry Mods als het hier niet goed staat!

Ik zit al en hele tijd een beetje met mezelf in de knoop wat ik nou met mijn toekomst moet. Eerst even wat info vooraf. Ik woon op het moment in het westen wegens werk en mijn vriend in het noorden. Hebben al wel samengewoond, maar kon geen werk vinden in het noorden.

We zijn beiden afgestudeerd en werken fulltime. Ik het noorden heb ik een super leuk bijrijdpaardje wat een ook zelf heb beleerd en een enorme klik mee heb. Zijn alleen laatst wat dingen gebeurd waardoor ze op een andere plek komt staan die voor mij weer net wat verder weg is. Ik heb de afgelopen 8 jaar veel bijrijdpaardje gehad maar door dit alles kriebelt het soms wel weer om een eigen te kopen en zelf weer alles te kunnen beslissen (heb vroeger ook een eigen pony gehad)
Nou is er in de toekomst heel misschien een kans dat ik dit paardje over kan kopen. Dat kan zijn over een half jaar maar ook over 2,3 of 5 jaar bijv.
Stiekem heb ik ook een beetje op marktplaats rond gekeken en daar ook nog een heel leuk paard gezien waarbij ik een heel goed gevoel heb.

Maar er is meer! (Voel me nu net een tellsell reclame) mijn ouders wonen in het buitenland en daar merk je echt dat alles qua markt, faciliteiten en toerisme gaat groeien. Nou hebben mijn vriend en ik wel een idee om een eigen bedrijf daar op te zetten. Dit betekent natuurlijk wel dat je daar dan voor langere periode heen gaat. Natuurlijk moeten we eerst een businessplan opstellen en kijken of dit haalbaar is. Toch trekt dit idee ons ook wel.

Alleen dat is het niet handig om een eigen paard te hebben omdat die plek in het buitenland niet geschikt is om een paard mee te nemen.

Zo zitten we eigenlijk al een jaar alle voor en tegens tegen elkaar af te wegen. We zouden graag weer samen willen wonen en hebben allebei altijd gezegd dat we wel een eigen bedrijf zouden willen. Daarentegen houden we allebei van onze hobbies die op de plek in het buitenland waar we dan heen zouden gaan niet echt uit te voeren zijn. De stad waar mijn ouders wonen vind ik echt heerlijk en ben er ook wel voor langere periode geweest. Alleen is de omgeving vrij klein en je komt er moeilijker weg. Wij zijn allebei wel reislustig en willen graag wat van de wereld zien. Dat gaat weer makkelijker vanuit Nederland, ook omdat hier de inkomsten gemiddeld hoger liggen.

Je leest het wel. Er spookt van alles door mijn hoofd en ik kom er niet uit. Het ene moment denk ik echt; we moeten die kans gewoon pakken en voor de buitenland ervaring gaan. Aan de andere kant ben ik gek op de paardjes en zou graag eentje voor mezelf hebben. Waar ik daar dan weer als redenatie op heb, ach ik ben nog jong dat kan later ook nog wel...

Ik hoop dat jullie een beetje wat snappen van het verhaal, maar moest het eigenlijk een beetje van me af typen in de hoop dat het me wat meer inzicht geeft. Iemand die nog goed advies heeft om een beetje inzicht te krijgen in mezelf? :+