Doordat ik PDD-NOS heb ben ik op mijn 18de aan een Wajong gekomen. Toen vond ik het wel leuk dat ik zomaar geld kreeg (je wordt 18...), intussen heb ik het voor elkaar dat ik netjes een opleiding volg en wil ik er keihard voor vechten om zelf mijn centjes weer te verdienen.
Maar goed, die uitkering heb ik nog en is op dit moment een stukje financiële zekerheid.
Nou doe ik een opleiding in de zorg en daar loop ik ook stage. Om wat meer samenhang te krijgen op mijn CV en omdat ik van mening ben dat ik best wat extra werkervaring kan gebruiken, ben ik op zoek naar vakantiewerk. Ik vind een paar weken vakantie leuk, 7 weken is óók leuk maar wel net iets te lang
ik moet ritme in mijn dagen houden.Over dat vakantiewerk gaat ook net mijn vraag en ik kon het op internet niet zo snel vinden: als ik nou plm 2 mnd vakantiewerk doe geef ik dat natuurlijk netjes door. Ik denk ook dat ik dan wat gekort word op mijn uitkering. Allemaal helemaal prima enzo, maar is mijn uitkering daarna weer "goed"? Het vakantiebaantje is dan natuurlijk weer afgelopen.
Met zoveel verschillende mensen op bokt dacht ik: ik stel de vraag hier!
Misschien goed om te weten: ik val in de oude regeling (voor 2010)