Wat voor baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Wat voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:10

Hallo allemaal,

Volgende maand hoop ik mijn VWO- diploma te halen. Aankomend schooljaar ga ik dan ook een deeltijdopleiding Natuurgeneeskunde doen aan de HvnA in Arnhem. Ik heb dan 31 zaterdagen per jaar les. Voor hiernaast ben ik op zoek naar een baan (28 tot 32) uur, het liefst door de week maar eventueel op de overige zaterdagen of zondag werken is ook niet zo'n ramp. Ik loop alleen zelf een beetje vast op de banen en mogelijkheden, omdat ik natuurlijk ongeschoold ben. Hopelijk zorgt mijn leeftijd er toch een beetje voor dat ik wat gunstig lig in de arbeidsmarkt, al weet ik dat die op dit moment op zijn gat ligt. Ik probeer maar positief te zijn en te zeggen dat ik voor september vast iets gevonden heb, want pessimisme gaat me vast niet verder brengen.

Hebben jullie toevallig ideeën voor baantjes? (zwaar) Lichamelijk werk is helaas niet mogelijk. Ik kan wel wat tillen of bukken, maar niet te veel en gehurkt werk lukt ook niet. Werk in bijvoorbeeld een kas valt hiermee af.

Baantjes waar ik zelf aan heb zitten denken:
- verkoopmedewerker in een winkel
- telefoniste
- receptioniste
- secretarieel medewerker
- schoonmaak, verzorging, bijles, oppassen en dergelijke

Groetjes Kimberly.

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:23

Vlak schoonmaakwerk niet uit! Dat is toch behoorlijk lichamelijk belastend.
Verkoopmedewerker bij een winkel is vaak staanwerk, maar ook daar heb je laad-dagen, waarin je veel moet sjouwen en sjorren om de voorraad weg te werken.

Echt nieuwe ideeën heb ik helaas niet voor je :') Misschien inschrijven bij een uitzendbureau? Je kunt zo kennismaken met veel soorten baantjes en als het niet gaat of het bevalt niet, ga je op naar de volgende.

Omaro

Re: Wat voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:31

Schoonmaakwerk is redelijk zwaar (afhankelijk wel van wat je moet doen, maar bijvoorbeeld in een hotel zou ik in jouw geval niet doen)

Je zou in ieder geval bij supermarkten kunnen solliciteren voor kassamedewerkster. Je bent er nog jong genoeg voor en ik denk dat iemand die veel dagen kan wel een voorkeur vaak heeft bij supermarkten. En dan kun je van daaruit verder kijken, maar dan heb je in ieder geval inkomen.

Als je goed bent met getallen, zou je een thuisstudie basiskennis boekhouden kunnen doen. Die kun je dan voor september wel afhebben en dat geeft je al meer kansen op de arbeidsmarkt. Financieel-administratief medewerker is iets dat vaak voorbijkomt tussen de vacatures en waar redelijk vaak vraag naar is (in mijn ervaring dan)

kimberly1995

Re: Wat voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:01

Nee, in een hotel ga ik ook niet doen. Ik wil het gewoon op mijn eigen tempo doen. :) Schoonmaakwerk gaat tot nu toe altijd goed. Winkelwerk ook, want dat doe ik nu in het weekend en in de vakanties iedere week een volle werkweek. :)